Roller rockers - Valve cover clearence.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Roller rockers - Valve cover clearence.

Indlæg by Rene Andersen on Søn 15 nov 2015, 18:43

Skal lige høre herinde ang. Roller rockers på Feks. Tfs twisted wedge toppe.
Standard Valve covers er for små til roller rockers, men hvor meget plads skal der være til dem? Hvis man nu gerne vil bevare standard Valve covers i stedet for nogen høje.
Man kan købe Valve cover spacers, men hvor små kan man nøjes med? Jeg har også læst et sted at man kan bruge nogen felpro pakninger der er tykkere (part nr 1645)
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Roller rockers - Valve cover clearence.

Indlæg by Stickshifter on Søn 15 nov 2015, 21:17

Tror det er et spørgsmål med så mange variabler, at den eneste sikre løsning er at montere toppe og valgte vippearme og så placere de ønskede ventildækser ovenpå. Så får man et 100% sikkert billed af problemets størrelse. Nogen har klaret sig med at bruge dobbelt pakning eller/og justere lidt på de skjolde der sidder inden i deres ventildæksler.

Jeg køre selv med de 1,2" spacere man kan købe hos Summit. Hvor meget frigang jeg har i praksis  aner jeg ikke da spacerne (som ikke er specielt billige) nok lige så meget blev valgt pga looket de giver sammen med de lave originale ventildæksler. Motoren ser nærmest større og bredere ud end den faktisk er. Vel lidt i lighed med en big block Chevrolet som jo også har forholdsvis lave ventildæksler.

Der er et billede af min løsning i tændkabel tråden. Min inspiration kom i øvrigt fra den her motor. Smile

Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 967
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Indlæg by Rene Andersen on Man 16 nov 2015, 07:51

Er det dem her du køre med?
http://www.summitracing.com/int/parts/stf-63910
I den samme tråd med tændrørskablerne er det også et billede af min motor. Lad os antage jeg skulle have spacers eller tall ventil dæksler, så vil jeg vist få lidt problemer ved mit ENORME dynamo beslag Mad
Jeg er så småt ved at planlægge et topstykke skift, og deraf dette problem med dynamo beslaget.

P.S. hvilke studs har du monteret til ventil dækslerne?
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 16 nov 2015, 15:14

Rene Andersen skrev:Er det dem her du køre med?
http://www.summitracing.com/int/parts/stf-63910
Nu køre jeg jo med Ford motor Laughing   men ellers tror jeg du er på rette spor mht fabrikatet.

Mht til studs ... av den var værre, det kan jeg simpelthen ikke huske. skal lige tjekke i aften om jeg mon stadigt har en gammel kvittering liggende hvor de er er med. Men da jeg jo vist har en fetish for detaljer er møtrikkerne jeg har brugt, nogen der er købt løst ved siden af. Det er nemlig concours korrekte ventildæksel møtrikker til en 426" Hemi! Very Happy  De havde lige det (efter min smag) rigtige gammeldags look, samtidigt med at gevindet passede og de er endda så fornemme at de har en "løs" skive pånittet. De blev købt på eBay kan jeg huske. Smile
Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Man 16 nov 2015, 17:50

Stickshifter skrev:
Nu køre jeg jo med Ford motor Laughing   men ellers tror jeg du er på rette spor mht fabrikatet.
)

Ups, men det jo bare en lille detalje Razz

Men målestokken må hvis frem, for at se om der kan blive plads.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 16 nov 2015, 22:16

Mht studs er det tilsyneladende lykkedes mig at fjerne alt bevismateriale, men jeg har dog en begrundet mistanke om at de er af fabrikat Mr Gasket. Men da de vist sælger dem i sæt af 8 stk betyder det modsat at jeg burde have nogle ekstra til at ligge et sted. scratch

Apropos målestokken så er der jo den joker at på nogle af de moderne toppe har de hævet det plan ventildækslerne sidder på. Men det er jo det underholdende ved at være hotrodder, når man udskifter 1 dims er der altid 10 andre der pludseligt ikke passer mere! Laughing

PS. inden du spørger så er det de her pakninger jeg har brugt både over og under spacerne: http://www.summitracing.com/int/parts/sum-g2321
Stickshifter
Admin

Indlæg by Bebob_429 on Tirs 17 nov 2015, 22:22

Hey,

Det her ligner meget mine udfordringer... Nå, men jeg har da læst mig til lidt forskelligt.

1) de fleste er piv ligeglade med hvilke ventildæksler de sætter på, sålænge der er plads under dem - men det gælder åbenbart ikke os.
2) Valve cover spacers fra Blue Thunder skulle være det bedste - det er dem Cobranda sælger.
3) Der er stor forskel på hvilke vippearme man monterer. Fx fylder Ultra pro magnum ret meget, da "akslen" har en forholdvis tyk diameter, og dermed stikker polymøtrikken længere op.
4) Nogle er sluppet afsted med at anvende en tykkere pakning + evt. bore et ½" hul i baflen (hedder den det) lige over polymøtrikken, som de kan gå op igennem.

Tjae - jeg ender nok også med spacers....de er dog som det eneste ikke bestilt endnu.

Cheers
B
Bebob_429

Antal indlæg : 32

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Ons 18 nov 2015, 08:15

Ja Bebob, det må være os der er undelige, med hensyn til ventil dæksler.
Hvis det ikke var pga, af det kæmpe Massey Ferguson beslag til dynamoen, havde jeg trykket på køb til spacers.

Har også læst at man kan ændre de oil bafflers, for at lave lidt mere plads. men igen det kommer an på hvilke rockers man vælger. Så igang med at læse igen.

Prøvede for sjov at lægge et par TFS toppe i indkøbskurven på Summit, og med I-Parcel kunne jeg have dem hjemme til 13300,-...........3000,- billiger end shopusa Shocked
Det skal også siges at Summit køre rabat på internationale ordre lige pt.

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Bebob_429 on Ons 18 nov 2015, 21:58

Det lyder faktisk ikke galt med 13300,- Jeg er jo fortsat på min egen vej, spændende at se hvad det ender med. Der er købt nye rustfri ventiler, hærdede ventilsæder, fjedre til rulleknasten, studs/guideplates og Comp Cams Ultra Pro Magnum vippearme i stål.

Knasten blev næsten som din - lidt mindre løft, med en anelse mere duration. Skulle kunne arbejde fra 1500-5500 o/m. Altså en smidig motor.....i teorien Shocked

Der er købt ind til at renovere gearkassen, mens den alligevel er ude. Er i tvivl om torque converteren - jf. Comp Cams, så passer knasten til en standard converter. Havde ellers næsten besluttet mig for en med 2000 o/m stall som din. Nu kan det godt være jeg venter lidt, og prøver den gamle engang....

Mojn herfra
B
Bebob_429

Antal indlæg : 32

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen