UPS.dk - Ubehagelig og skræmmende

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

UPS.dk - Ubehagelig og skræmmende

Indlæg by John on Tirs 15 mar 2016, 20:20

Da jeg i dag 15/3-2016 kom hjem fra arbejde, tømte jeg rutinemæssigt, min postkasse.

I blandt flere breve, lå også en kuvert fra UPS, luftpost sendt fra Tyskland?? Shocked

Min første tanke var at det må være en fejl, men da jeg åbnede det, tænkte jeg, gad vide om det har noget at gøre med den pakke jeg
fik sendt fra NPD for 3 uger siden.

I første omgang forstod jeg ikke hvad det var, for på forsiden, fremgik det kun som værende 2x omkostninger samt moms af den ene omkostning.

Så var der også skrevet lidt om betalingsbetingelserne. 8 dage fra faktureringsdato.....efter, gebyr osv osv.

Og her begynder det så at give meget lidt mening, for faktureringsdatoen er 1. marts 2016 og betalingsfristen er derfor 9.marts 2016, altså skulle den være betalt for 6 dage siden...... Shocked

Efter lidt undren og et nærmere kig, fandt jeg ud af at der rent faktisk stod en mere fyldestgørende forklaring på bagsiden, hvor det fremgår, at det ER moms og omkostninger i forbindelse med mit køb hos NPD, altså er den god nok, selv om det umiddelbart lyder af meget set i lyset af, at NPD har hævet 430,72kr for shipping af et maxibrev med et tankdæksel og to knopper til rudehejs, som samlet kostede 457,80kr.

Alle beløb er nu lagt sammen og jeg ender med at have fået det dyreste tankdæksel og knopper til dato, som ender i kurs 17.02 Shocked

Jeg har efterfølgende tjekket UPS.dk ud på Trustpilot og lad mig sige det rent ud, det er rystende læsning man der er vidne til og derfor har jeg følgende spørgsmål:

Hvordan beviser jeg, at jeg først har modtaget opkrævning fra UPS i dag, på et brev uden stempler? For går det som mange andre har oplevet, får jeg også snart opkrævning med gebyrer for overskridning af betalingsfrist og måske ligeledes trusler om inkasso mm.[img][/img]

[img][/img]

John

Antal indlæg : 464
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: UPS.dk - Ubehagelig og skræmmende

Indlæg by Stickshifter on Tirs 15 mar 2016, 23:00

Passer min hovedregning med at selve fragten så må have kostet ca 165,-? De 116,- er jo told/moms af varene og de 120,- + moms må være toldafregnings gebyret. Umiddelbart overrasker det samlede beløb mig egentlig ikke når det er sendt med UPS eller tilsvarende.

Den med at betalingsfristen så er udløbet før modtagelsen af brevet er måske så lige frisk nok. Men risikoen er vel at PostDk ikke har ment det var et vigtigt brev at få frem og derfor har taget sig rigeligt god tid til opgaven. Det bedste man kan gør er vel at kontakte UPS i morgen og venligt gøre dem opmærksom på at du altså først lige har modtaget brevet.
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 907
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Indlæg by John on Tirs 15 mar 2016, 23:28

Jeg har allerede skrevet til UPS, mere for at sikre mig have problemstillingen på skrift.

Jeg har betalt $67.85 / 457.80 kr for varen og $62.93 / 430.72 kr for fragt, begge beløb hævet af NPD

Jeg har efterfølgende betalt moms af varen (116.20 kr) samt af gebyret, som er 120 kr plus moms, altså 30 kr.

Første og absolut sidste gang jeg bruger UPS, gider simpelthen ikke så meget bøvl og slet ikke disse hersens uvarslede overraskelser.

NPD har god service, men de er og bliver bare for besværlige at handle med, desværre.

Angående hvis skyld det er, at jeg først modtager opkrævningen i dag, så er jeg ret overbevist om at det intet har med Post Danmark at gøre, for noget tyder da på at det nærmest mere er reglen end undtagelsen at UPS først sender deres opkrævninger ud efter sidste betalingsfrist, hvor efter man så pålægges gebyr for for sen indbetaling.

Vi må se hvad der sker........
John

Vis brugerens profil

Indlæg by John on Fre 25 mar 2016, 10:19

Runder lige denne UPS af her og håber så hermed at der ikke bliver behov for mere opfølgning.

Jeg skrev som tidligere sagt, til UPS og fik dagen efter svar. De beklagede og kunne se at der fra bogholderiet side, endnu ikke var udsendt rykker, men kunne dog ikke stille nogen garanti mod at den ville dukke op. I så fald skulle jeg henvende mig igen så de kunne anmode bogholderiet om kreditering.

De var også klar over at jeg samme dag havde ringet ind til deres kundeservice og forelagt problemstillingen.

I denne kundeservice var der hurtig forbindelse og en ung mand startede faktisk med at notere mit problem, et problem som jeg ikke var den første med. Faktisk var det et typisk problem og han kunne desværre ikke gøre så meget andet end tage det til efterretning, notere det og så håbe at der fremadrettet ikke skete yderligere.

Ud over dette bøvl og de alt for store omkostninger (kurs 17), så er jeg positivt overrasket over kvaliteten af mit nye tankdæksel.

[img][/img]

John

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen