Upgrades 2017

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Upgrades 2017

Indlæg by John on Man 02 jan 2017, 15:50

Godt nytår til dig eller jer der følger med her på siden Very Happy

Faktisk var det min hensigt at lave en tråd om karburator opdateringer, altså for mit eget vedkommende, inden sæsonen gik på hæld, men det forpurrede UPS (USA) altså endnu engang.

Det lykkedes dem at tilbageholde mine dele i 16 dage, så delene, jeg havde bestilt, endte med at være 30 dage undervejs. Det betød at jeg ikke nåede at gøre mine planlagte "forsøg" færdige inden 15. november og nu står tilbage med en hjerne som langsomt bliver tømt for den klarhed, jeg syntes at have skabt, specielt i mine forsøg på at forstå hvordan en karburator fungerede, fra den begyndte at stå i tomgang og hele registret i gennem, til den løb tør for luft eller benzin.

Jeg håber at kunne gå meget mere i dybden når jeg igen får muligheden for at teste på vejen, altså engang til det forhåbenlige snarlige kommende forår.

Det går i sin enkelthed ud på at finjustere karburatoren individuelt i alle fire hjørner, i alle køresammenhæng og til dette har jeg nu dette sæt liggende fra Innovate.

LM II med lambda til begge sider:(y):

[img][/img]
avatar
John

Antal indlæg : 472
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Upgrades 2017

Indlæg by John on Man 02 jan 2017, 16:17

Jeg nåede faktisk at finde frem til at min Speed Demon VS 650, var den karburator der gav mig de bedste betingelser, målt ud fra typiske køremønstre.

Inden, havde jeg testet en del på min gode gamle Holley 3310 VS og ikke mindst min Mighty Demon DP 750.

Den lille Demon 650, var klart bedst i respons fra tomgang og eneste tidspunkt, hvor jeg mærkede forskel, var når jeg kørte på motorvej og skulle accelerere fra 130km/t. Her løb den lille hurtigere tør...... og jeg er efterfølgende nået til den konklusion, at jeg fremadrettet vil sige til mig selv - lad dem køre, du er blevet mere fornuftig med alderen Very Happy

Til dato har jeg modificeret begge meteringblokke, så der kan ændres på IFR, PWCR og et enkelt air bleed hul er blevet proppet af så der kun er to tilbage, som på Holley blokkene. Diameter uændret på de funktionelle.

På toppen af karburatoren er der nu udskiftelige IAB og MAB i alle fire hjørner.

Mangler nu bare at montere muffe i højre side til den anden lambdasonde.... og lidt varmere vejr Wink

[img][/img]



avatar
John

Antal indlæg : 472
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Upgrades 2017

Indlæg by John on Man 02 jan 2017, 16:23

På bremsesiden, er planen at smide EBC red stuff på fronten.

Jeg har gode erfaringer med EBC yellow stuff på raceren, hvorfor så ikke prøve red stuff på "daily driveren" Very Happy

[img][/img]

[img][/img]
avatar
John

Antal indlæg : 472
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Upgrades 2017

Indlæg by John on Man 02 jan 2017, 16:31

Så har jeg et hængeparti tilbage, som vedrøre min køling.

Termostaten som skal starte min blæser, har den seneste tid svigtet i ny og næ, så nu udskiftes den altså med en ny tilsvarende og så håber jeg den vil holde lige så mange år som den meget kritiserede, jeg har haft siddende i over otte år og som først nu er løbet træt.

[img][/img]

Følger op på alle ovenstående upgrades hvis siden stadig findes og der ellers er interesse når vi når et par måneder længere frem Very Happy
avatar
John

Antal indlæg : 472
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Upgrades 2017

Indlæg by Sponsored content


Sponsored content


Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum