Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Upgrades 2017

Go down

Upgrades 2017 Empty Upgrades 2017

Indlæg af John Man 02 Jan 2017, 15:50

Godt nytår til dig eller jer der følger med her på siden Very Happy Upgrades 2017 4140651677

Faktisk var det min hensigt at lave en tråd om karburator opdateringer, altså for mit eget vedkommende, inden sæsonen gik på hæld, men det forpurrede UPS (USA) altså endnu engang.

Det lykkedes dem at tilbageholde mine dele i 16 dage, så delene, jeg havde bestilt, endte med at være 30 dage undervejs. Det betød at jeg ikke nåede at gøre mine planlagte "forsøg" færdige inden 15. november og nu står tilbage med en hjerne som langsomt bliver tømt for den klarhed, jeg syntes at have skabt, specielt i mine forsøg på at forstå hvordan en karburator fungerede, fra den begyndte at stå i tomgang og hele registret i gennem, til den løb tør for luft eller benzin.

Jeg håber at kunne gå meget mere i dybden når jeg igen får muligheden for at teste på vejen, altså engang til det forhåbenlige snarlige kommende forår.

Det går i sin enkelthed ud på at finjustere karburatoren individuelt i alle fire hjørner, i alle køresammenhæng og til dette har jeg nu dette sæt liggende fra Innovate.

LM II med lambda til begge sider:(y):

[img]Upgrades 2017 2hwh7hy[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Upgrades 2017 Empty Sv: Upgrades 2017

Indlæg af John Man 02 Jan 2017, 16:17

Jeg nåede faktisk at finde frem til at min Speed Demon VS 650, var den karburator der gav mig de bedste betingelser, målt ud fra typiske køremønstre.

Inden, havde jeg testet en del på min gode gamle Holley 3310 VS og ikke mindst min Mighty Demon DP 750.

Den lille Demon 650, var klart bedst i respons fra tomgang og eneste tidspunkt, hvor jeg mærkede forskel, var når jeg kørte på motorvej og skulle accelerere fra 130km/t. Her løb den lille hurtigere tør...... og jeg er efterfølgende nået til den konklusion, at jeg fremadrettet vil sige til mig selv - lad dem køre, du er blevet mere fornuftig med alderen Very Happy

Til dato har jeg modificeret begge meteringblokke, så der kan ændres på IFR, PWCR og et enkelt air bleed hul er blevet proppet af så der kun er to tilbage, som på Holley blokkene. Diameter uændret på de funktionelle.

På toppen af karburatoren er der nu udskiftelige IAB og MAB i alle fire hjørner.

Mangler nu bare at montere muffe i højre side til den anden lambdasonde.... og lidt varmere vejr Wink

[img]Upgrades 2017 14brlmt[/img]



John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Upgrades 2017 Empty Sv: Upgrades 2017

Indlæg af John Man 02 Jan 2017, 16:23

På bremsesiden, er planen at smide EBC red stuff på fronten.

Jeg har gode erfaringer med EBC yellow stuff på raceren, hvorfor så ikke prøve red stuff på "daily driveren" Very Happy

[img]Upgrades 2017 2r6mn13[/img]

[img]Upgrades 2017 2ex5xjd[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Upgrades 2017 Empty Sv: Upgrades 2017

Indlæg af John Man 02 Jan 2017, 16:31

Så har jeg et hængeparti tilbage, som vedrøre min køling.

Termostaten som skal starte min blæser, har den seneste tid svigtet i ny og næ, så nu udskiftes den altså med en ny tilsvarende og så håber jeg den vil holde lige så mange år som den meget kritiserede, jeg har haft siddende i over otte år og som først nu er løbet træt.

[img]Upgrades 2017 29q13zt[/img]

Følger op på alle ovenstående upgrades hvis siden stadig findes og der ellers er interesse når vi når et par måneder længere frem Very Happy
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Upgrades 2017 Empty Sv: Upgrades 2017

Indlæg af John Søn 03 Dec 2017, 17:02

John skrev:
Følger op på alle ovenstående upgrades hvis siden stadig findes og der ellers er interesse når vi når et par måneder længere frem Very Happy

Very Happy Very Happy Der er vist gået et par måneder nu og vi er vel stadig mindst to som følger siden her Upgrades 2017 4140651677 lol!

Derfor opdatere jeg selvfølgelig som lovet!

Temperaturføleren som havde det med at hænge, er blevet skiftet og kører nu som forventeligt.

Brake pads (Red Stuff) sidder stadig på bilen, sjovt nok - og de gør sit arbejde så godt, at jeg faktisk ikke længere tænker så meget over hvordan og hvornår jeg skal bremse, de virker bare. Klart anbefalingsværdigt sæt Upgrades 2017 4140651677

Min LM II håndholdte, med 2 lambdasonder, er blevet brugt flittigt gennem det meste af sommeren. Det planlagte forsøg med at sætte lambdasonde på begge sider af 70'erens udstødning, endte med at blive droppet til fordel for en enkelt på henholdsvis 70'eren og så en enkelt på raceren, så der nu sidder en på hver permanent. Det eneste jeg så skal flytte rundt på, er den håndholdte computer. En ret nem omgang da den kun sidder i en sugekopholder.

Enden på legen med denne LM II er blevet at jeg nu kører rundt med en 650VS karburator på en 351w og bruger så lidt benzin som overhovedet muligt, uden at gå på kompromis med performance. Det er så ikke helt sandt, for når jeg kører motorvejskørsel og pludselig skal på fuldgas, kan jeg godt mærke en lille forskel på 650 vs 750 cfm. Til gengæld er der bedre respons på den lille ved take off Upgrades 2017 4140651677

Jeg fortsætter ufortrødent kommende år, for helt sikkert er det, at der fortsat kan optimeres og så er det faktisk rigtig sjovt at lege med Very Happy


Upgrades 2017 20170710




John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Upgrades 2017 Empty Sv: Upgrades 2017

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum