Motorrenovering - 351w

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Go down

Re: Motorrenovering - 351w

Indlæg by John on Tors 26 apr 2018, 10:42

Og jeg er ikke gået kold.... endnu, men har valgt at stikke en finger i jorden mens jeg venter på dele.

Jep, flere nye dele og intet overraskende på den front eller, det vil sige, nogle dele var forventlige, andre lidt overraskende.

Jeg har mod forventning, måtte bestille shims til mine ventilfjedre da installationshøjden og tryk viste sig at være langt fra målet.

Ligeledes nye stødstænger - og her skulle man så tro at de jeg havde var for lange, for der er jo taget af både blok og toppe, men de er rent faktisk for korte til den perfekte geomatri. Jeg havde så et sæt liggende som var 0.200" lægere. De blev prøvet, men var for lange, så et sæt midt i mellem blev ligeledes bestilt.

Mine ellers så godt som nye løftere bliver ligeledes skiftet til nye. Måske overkill, men en enkelt har en meget lille sort plet i roteringsområdet og efter et poleringsforsøg, som ikke fjernede dette microskopiske ar, blev jeg enig med mig selv om at det var dumt, ikke at skifte til nye.

Så skiftes forkammerkæde og hjul også, eller det vil sige, jeg forsøger endnu engang at få fat i et kit uden for lang kæde, så må vi se om det lykkedes denne gang, ellers må den nuværende tage en tørn mere.

Har kigget på mange kædekit og det er åbenbart ikke nemt at finde nogle, der med sikkerhed holder mål.... derfor har jeg lænet mig lidt til andre, som har fået vekslet ellers dyre kit om til et "Cloyes Street Billet True Roller Timing Sets 9-3535X9"

Disse dele, sammen med div pakninger mm, blev købt 12.april, alle dele stock, afsendt 13.april - d.d. landet i CPH. Håber på modtagelse først næste uge og kan derefter komme videre med det sidste samling

PS: Bilen er tilmeldt trackday 21.maj og jeg har besluttet at den skal køre med denne motor, så håber jeg ikke løber ind i flere større udfordringer de næste par uger Very Happy

John

Antal indlæg : 515
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Tilbage til toppen