Ford short block

Side 1 af 2 1, 2  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Man 02 dec 2013, 20:20

Vi var her i weekenden nogen mustang gutter samlet til lidt gløgg og æbleskiver. Gløggen lå nok lidt i den stærke ende, og ud på aftenen endte drengene i garagen, med det her til følge.




Vi kom til at snakke om Ford stroker short Blocks, hvor vil man købe sådan en til fornuftige penge og kvalitet?
Eller vil man få en bygget herhjemme?
Der ligger i øvrigt en 331 i den sorte cap. Hvad vil man vælge en 331, eller347, eller helt op på 363? hvad er bedst til pengene?
Det vil selvfølgelig nok komme an på resten af setuppet, som nok vil blive en masse alu stumper.

Hvilke firmaer i staterne kan man trygt handle med?
avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by King of Bracket on Tirs 03 dec 2013, 21:13

331 er helt klart det sejeste tal! Laughing beklager jeg ikke har noget mere brugbart at byde ind med, de fleste af de strokermotorer jeg kender til, er bygget i dk ud af kits, dvs stempler plejlstænger og krumtap mm købt samlet, men uden blok.
avatar
King of Bracket

Antal indlæg : 371
Join date : 26/08/13

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Tirs 03 dec 2013, 23:23

Man skal sgu da ha en 460'er smallblock ........ de kan nu om dage købes leveret i en Ford papkasse. Twisted Evil 

Ellers er 347" det største der kan puttes i en standard 289/302 blok. 363" laves med større boring i en dyr aftermarket block. 331" er i min verden en halv løsning til fuld pris som ikke rigtigt giver mening, med mindre man da har nogle helt særlige behov. Skal man alligevel bruge penge på stroker stumper skal man da have vredet flest mulige kubikker ud af skidtet. Er man indforstået med at købe dyre headers kan der også listes noget 351 baseret stroker ned mellem fjedertårnene. Så snakker vi 408" eller mere og det vil kun være nørder der kan lure at der er noget "galt".

Der er vist nærmest 1 million firmaer der sælger alt fra kits til komplette motorer og hvem der er bedst er sikkert religion på linie med motorolie. Min egen shortblock kommer fra et lille firma i Florida som sikkert er næsten ukendte uden for lokal området, men 1500$ for en komplet 347" shortblok var jeg nød til at forsøge. Sløv levering, men det leverede var der vist ikke det store at udsætte på. Inden man søger efter bedste firma er det sikkert en god ide at have nogenlunde styr på hvad man er på jagt efter. Men har Summit noget man kan bruge går man vist aldrig galt i byen der. Deres kundebehandling ved reklamationer har jeg vist endnu til gode at se nogen klage over.......

Du er godt klar over at sådan frisk 347" med moderne alu toppe sikkert føles som et mindre atomkraftværk sammenlignet med noget oldschol tunet 260'er. Very Happy
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by King of Bracket on Ons 04 dec 2013, 09:30

Jamen når nu Stickshifter har kastet "Mere er bedre" handsken og fnyst hånligt af vores små gammeldags motorer, hvorfor så egentlig nøjes tongue 

http://www.dragzine.com/tech-stories/engine/building-a-simple-yet-powerful-1000hp-small-block-ford/
avatar
King of Bracket

Antal indlæg : 371
Join date : 26/08/13

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Ons 04 dec 2013, 12:26

Stickshifter skrev:Du er godt klar over at sådan frisk 347" med moderne alu toppe sikkert føles som et mindre atomkraftværk sammenlignet med noget oldschol tunet 260'er. Very Happy

Ja ja, min motor kan ikke samlignes med sådan noget, og det er nu heller ikke meningen jeg skal have det Very Happy 
Det var også efter en flok øl, og indhalering af dækrøg drunken  at der gik motor snak i det. nogen mente en 331 var bedst, og andre mente jo støre jo bedre:shock: 
Så tænkte at dette var forummet til at finde lidt svar og så vidre:D 

Og den sorte 331 er ret gal, dog lyder den som den er ved at rasle fra hinanden når den er varm, men det er en anden historie.
avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Ons 04 dec 2013, 15:41

Ellers kunne man jo nappe en short block herfra http://www.powerheads.com/
montere et par af deres power heads, skrue en Le-mann cam i, for at få simca lyden (eller the sound of power) som nogen vist har udtalt. og et dual carb setup. klister et 260 klistermærke på og bilde folk ind, der er en bovlam 260`er Razz 
avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Ons 04 dec 2013, 16:59

Du får alverdens steder en masse teoretiske beregninger og teorier smidt i hovedet om at en 331" "mekanisk" er et bedre valg en 347". Men ude i den virkelige verden har 347'erne vist for længst bevist at de fungere glimrende i praksis, også når de pines til det yderste.

Med hensyn til toppe så skal der ikke megen nuldren og maling til før at det kun er nørder der kikker grundigt efter der vil opdage hvis der er monteret uoriginale toppe. De gode af de moderne toppe blæser selv seriøst raceportede original toppe af banen, når vi snakker hk ...så længe vi ikke snakker Cleveland. Samtidigt fjerner man vel 25kg fra forakslen.

Hvem var det nu i klubben der målte 110hk ekstra på rullerne efter et skifte fra original toppe til små alutoppe på hans mildt tunede 289"? Smile
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Ons 04 dec 2013, 17:22

Det er Steen 1333 og den er dælme blevet kvik. ( vi skal jo til MCD julefrokost i Hammel på lørdag) Han køre med Edelbrock rpm knast Demon 570 karburator (mener jeg)
Kan ikke lige huske indsuget men mon ikke der er Edelbrock måske air gap

Han valgte AFR 165cc toppe og de virker. De blev monteret og indkørt hos Reime
avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Ons 04 dec 2013, 18:29

Rene Andersen skrev:Han valgte AFR 165cc toppe og de virker. 
Hvad mon der så sker hvis vi snakker flere kubikker og større toppe (165 er jo de de "mindste" AFR laver) kontra at holde fast i gamle original toppe? Very Happy Very Happy
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by King of Bracket on Ons 04 dec 2013, 22:58

Det er et Edelbrock RPM - jeg har stadig papkassen liggende Wink købte det hjem til ham sprit nyt, kun for at bytte lige over med hans gamle Torker 289.... Ja jeg ved det godt - jeg har virkelig brug for hjælp!! king Arrow bounce
avatar
King of Bracket

Antal indlæg : 371
Join date : 26/08/13

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Tors 05 dec 2013, 17:56

King of Bracket skrev:...... kun for at bytte lige over med hans gamle Torker 289.... king Arrow bounce
Torker 289 er king king king king king ! Før i tiden havde alle sbf racehoveder med respekt for sig selv jo et Torker under hjælmen! Cool 

avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by King of Bracket on Tors 05 dec 2013, 21:18

Sjovt du siger "er" og ikke "var", det ER nemlig en kanon manifold - selv efter nutidens standard, den er mild nok til at fungere perfekt på gaden på en moderat trimmet 289, og med en smule pudsen og nussen kan den bringes til at outflowe en Victor Junior!

Ka faktisk ikke dy mig for at drage en næsten snorlige parallel til en vis, i denne tråd navngivet forening Wink  Man havde en kanon velfungerende manifold som alle SBF fans var ovenud begejstrede for, men nej nej, den var jo gammeldags og produktionsbesværlig, så i udviklingens og modernitetens navn skulle man da lave en helt ny og mere moderne udgave i komplet anderledes design og konstruktionsprincip som intet havde med den gode gamle at gøre - så værsgo og spis - TORKER II... JO tak og flop! silent
avatar
King of Bracket

Antal indlæg : 371
Join date : 26/08/13

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Tors 05 dec 2013, 22:31

Har gået og leget med ideen om at man jo burde oprette en hemmelig loge med navnet : "The Torkers-a twisted society" pirat 

.....optagelses kravet skal jo selvfølgelig så være aktivt brug af en Torker manifold. Mens passivt ejerskab muligvis kan give titel af prospect.

Anti Torker folk (en familiegren af nåsåerne) plejer at beskylde den for at være for lille i kanalerne. Men dens næsten tvilling 7515 X-celerator har jeg nu, kun ganske let portet, alligevel set levere luft nok til 380 baghjulsheste. Smile 

avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 10:44

For lige at holde gang i gryden....

En ting er også at nogle nok har tendens til at overdrive med indkøb af indhold til blokken når der skal bygges stroker. Man behøver ikke alverdens fine smedede grejer da 289/302 blokken som udgangspunkt allerede er svageste led i kæden. Det forholder sig måske anderledes hvis man oldschool tuner og har brug for mindst 8000 omdr for at lave 450hk. Men med moderne topstykker, knastaksel osv kan man sagtens ramme kraftudviklings-punktet hvor selve blokken begynder at skilde sig selv ad. Det afhænger selvfølgelig af mange ting hvornår man rammer muren, men over 500hk så er de fleste vist enige om at man leger russisk roulette. Et problem der så kan løses ved at bruge en Dart eller en at de andre moderne forstærkede blokke.

Mon ikke Hesel her ville føle trang til at henvise til "289nate" (som hænger ud på div forums) som beviset på hvor solide original krumbasse og plejlstænger er i en 289"?  Mener han laver 430hk ved 7000omdr eller noget i den stil.Smile


Sidst rettet af Stickshifter Lør 14 dec 2013, 12:46, rettet 1 gang
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by John on Lør 14 dec 2013, 12:18

Jeg er helt OBS på at ting flytter sig og moderne teknologi taler for noget andet, men er det ikke gammel lærdom, at kort slag og big bore, er det der skal til hvis man vil ha' noget der holder, specielt til race.

Og igen, hvor er det man vil ligge og lege. Er det på banen med mange omdrjninger, med effekt på den anden side af 4000 omdr. eller vil man ha' en momentstærk motor i det nedre register.

En anden sag, som meget få snakker om, er afballancering. Det er min opfattelse, at man kan nå længere med "billigere" dele, hvis man ofre en afballancering af de roterende dele, specielt hvis vi snakker mange omdrejninger.

Jeg bliver lige nødtil at smide denne video på bordet, en video jeg fik sendt af Stickshifter for snart længe siden.

Kort slag og højt redline - en ren nydelse  cheers 


avatar
John

Antal indlæg : 473
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 13:25

Ja en stroker giver vel netop mening når vi snakke gadebil. Den større volumen gør at man kan lave de samme kræfter i en mere tilbagelænet udgave. Man får en motor der ude på gaden føles mere magtfuld. De fleste ser vist også lidt sjove ud i hovedet allerførste gang de prøver en bigblok udstyret muskelbil af de sjove årgange. Det er noget uvant følelse at en bil kan stampe sådan fra land selv nede i omdrejninger.  Very Happy 

Ude på gaden vil en 400hk 347" være sjovere legetøj end en 400hk 289" og en 408" med samme top effekt vil være endnu sjovere. På en racerbane er rækkeføljen i "sjovhed" ikke nødvendigvis den samme.
Her spiller topstykkerne også ind, for med bedre flow kan man lave de samme max hk med en mindre hidsig knast. De moderne chevy LS motorer har fra fabrikken pænt flowende topstykker og kan derfor levere mange hk med den originale morfar knast. Samtidigt reagere de derfor også meget effektivt på alm tuning som skrappere knast, indsug, udstødning osv. Mener jeg så et sted hvor et skift af knast i sig selv gav næsten 100hk ekstra!! på en 5.3 LS motor der i forvejen var blevet udstyret med headers og bedre indsugnings manifold.
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Lør 14 dec 2013, 13:57

Super med fortsættelse på tråden  bounce 
Som måske set på et andet dansk bil forum, har jeg startet en noget lignende tråd om dette emne, som forsøg på at snuse til ideen med en small block stroker.
Bla. ved at finde ud af hvad stumper man ville bruge.
Det hele taget med udgangspunkt i en motor til frisk gadebrug.
avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 16:12

Problemet med valg af stumper er jo at der ikke er 1 rigtig løsning, mens resten er forkerte. Der er sikkert nærmere 500 forskellige kombinationer som alle giver et godt resultat. Man skal nærmere have opsat et fintmasket net af kriterier som så kan bruges til at fravælge mest muligt og guide i retning af bedste kombination af stumper til lige netop ens egne ønsker. Om den ene dims så er bedre end den anden i lige netop denne kombination kan tit kun afgøres ved praktiske forsøg. 

Min 347" blev til som en kombination af ønsket om lavest mulige pris, men stadigt af god solid kvalitet. At det skulle være en let kørt gademotor med mest mulig "overarm", tilsat en smule "racer" feeling. Samt at den udvendigt skulle have et oldschool look.

5.0 rulleknastblok, Eagle krumtap og plejlstænger samt KB smedede stempler. Dette blev købt samlet.

Trickflow tw170 topstykker og Trickflow Stage 1 knast.En mild knast til en 347" der sikkert kun er omkring et enkelt trin skrappere end en original 5.0HO rulleknast og i følge fabrikanten er mere fokuseret på et bredt arbejdsområde end max spidseffekt. Samtidigt må man vel forvente et dens spec er optimeret mod at arbejde sammen med Trickflow topstykkernes egenskaber.

Headers er JBA mid-lenght "shorty"headers. Min vogn er jo lidt "slap" i fjedrene og jeg er vokset fra udstødninger der hænge under bilen og kan ramme kantsten,vejbump osv.

Mht til indsuget overrulede oldschool alt andet, så et moderne high performance 2 plans fungere sikkert lidt bedre end mit Torker 289. Dimsen ovenpå er på 900 cfm, men det er jo også sådan et computerstyret snyde-aggregat. Hvis det havde været en gammeldavs karburator havde jeg sikkert forsøgt først med en 750'er eller lignende. Cool

Jeg har ikke fået den rullet, men ud fra andre målinger af nogenlunde tilsvarende kombinationer burde den nok levere mindst 350hk på hjulene eller sådan noget. Den kan cruise og trække rent fra 1000 omdr i højt gear, vågner rigtigt omkring 2500 og trækker så hårdt i gennem til 6000 omdr. Har aldrig aldrig haft den over, så ved ikk om den kan mere endnu.  Smile

Ps. et Victor Jr indsug er vist noget man bruger i en hardcore racerbil. Tjek spec det er opgivet til at arbejde fra 3500-8000 omdr. Det ligner mit gamle Torker men er meget større i kanalerne
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 18:42

Dyno kurven på foregående side er i øvrigt en 347" med 10.8 i komp, AFR 185 toppe, Trickflow Stage 2 knast, Weiand Xcelerator indsug. Hvilken karburator der gav kurven ved jeg ikke for ejeren har prøvet flere forskellig på motoren, men er vist endt med at køre med en ny Holley Ultra HP 650. Motoren sidder en Sunbeam Tiger som var født med en 260".  Very Happy
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Lør 14 dec 2013, 19:31

Stickshifter skrev:Problemet med valg af stumper er jo at der ikke er 1 rigtig løsning, mens resten er forkerte. Der er sikkert nærmere 500 forskellige kombinationer som alle giver et godt resultat. Man skal nærmere have opsat et fintmasket net af kriterier som så kan bruges til at fravælge mest muligt og guide i retning af bedste kombination af stumper til lige netop ens egne ønsker. Om den ene dims så er bedre end den anden i lige netop denne kombination kan tit kun afgøres ved praktiske forsøg. 

Helt rigtigt, der er ikke nogen facitliste på det, heldigvis, ellers ville det jo nok være lidt kedeligt.

Som sagt, jeg skal ikke igang med at bygge sådan en motor, men efter den famøse gløgg drikning, satte det jo nysgerrigheden på prøve.
Tak for Info om din motor, det er nemlig det jeg prøver at efterlyse på den før omtalte hjemmeside. At få en dialog igang, om forskellige opsætningers på en lækker small block stroker motor.
Kan da sige at jeg var til julefrokost med to af bestyrelsesmedlemmerne, og mit indtryk er at der er grund til bekymring, for Danmarks bedste klub., men det er lige et sidespeing Neutral 

Hvad er det lige du køre med af benzin tilførelses udstyr på din motor? Blot nysgerrig santa 

avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 20:35

Ez-EFI, dvs selvlærende indsprøjtning for dumriander. Tror ikke jeg har temperament til at nulre med karburatorer, specielt ikke når man i dag kan få nymodens elektronik der selv kan gøre alt det svære. Men til gengæld er der så ikke meget oldschool over at bilen selv efter flere måneders urørt tilstand i garagen øjeblikkeligt springer i gang og går jævn tomgang når man drejer nøglen!  Laughing 

Når man sådan sidder og lure på dyno kurver, specielt dem hvor der sammenlignes forskellige komponenter så ligner det at man hurtigt når max power. Forstået som at f.eks på min gør en skrappere knast eller topstykker med bedre flow måske først en mærkbar forskel over 5000 omdr. Så ja motoren kan let bygges til at yde måske 50hk ekstra på toppen, men hvor meget glæde ville jeg egentlig have af dem ude på gaden? Specielt hvis det samtidigt reducere kørbarheden lidt i den anden ende. 

Modsat giver øget volumen (stroker) øget moment over hele kurven dvs flere hk over hele omdrejnings scalaen. Det samme som kan opnåes med trykladning. Se bare div nye turbo udstyrede biler (benzin og diesel) som jo efterhånden nærmest levere fuldt moment fra bare høj tomgang.
avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Rene Andersen on Lør 14 dec 2013, 20:53

[quote="Stickshifter"

Jeg har ikke fået den rullet, men ud fra andre målinger af nogenlunde tilsvarende kombinationer burde den nok levere mindst 350hk på hjulene eller sådan noget. Den kan cruise og trække rent fra 1000 omdr i højt gear, vågner rigtigt omkring 2500 og trækker så hårdt i gennem til 6000 omdr. Har aldrig aldrig haft den over, så ved ikk om den kan mere endnu.  :[/quote]


Kan så ikke lade være med at tænke på den rygende 331 øverst i tråden.
Den skulle efter sigende være en 289 blok stroket til 331 med en Edelbrock performer rpm knast, og edelbrock performer rpm alu toppe. Edelbrock air gap intake nascar Black edition og Holley 650 duppel pumper karburator gode headers og 2½" udstødning.

Den er sommers blevet målt til 260hk på hjulene ved Reime i Nordjylland.  Shocked 





avatar
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 42
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 22:03

Rene Andersen skrev:Den er sommers blevet målt til 260hk på hjulene ved Reime i Nordjylland.

Peak tallene i sig selv siger måske ikke så meget uden at man har en kurve at kikke på. Der er tit flere "hemmeligheder" i power end bare at skrue nogle "rigtige" stumper sammen. Nogle gange har kurverne en facon der viser at et eller andet ikke samarbejder som tiltænkt. Kan mindes den her som har fine alutoppe og en frisk knast som at opgivet til at trække til 6000 omdr. Prøv at se kurven til sidst i videoen, specielt med tanke på at en helt bone stock cleveland først levere max hk ved 5400, nogle versioner endda først højere. Denne tunede motor får tilsyneladende åndedrætsbesvær allerede ved 5000 omdr?? 

avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Lør 14 dec 2013, 22:30

Apropos det jeg skrev med at mere knast eller topstykke  kun gav i toppen. Dette er en 5.0 med noget 270 graders knast. Først målt med originale GT40 toppe og efterfølgende med de helt nye forbedrede TW i 190 comp udgaven .

avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Stickshifter on Søn 15 dec 2013, 10:55

Apropos de 260 heste på hjulene fra en 331" med alle de rigtige og dyre grejer. Det tal er jo næsten pinligt når ham her påstår at han har 230 på hjulene fra en standard 289" pimpet med knast, indsug og headers og det hele er af forældede udgaver som alle seriøse motortunere vil ryste på hovedet af.  Laughing ...hvis de da ikk ligefrem laver den her  Rolling Eyes 

avatar
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 962
Join date : 23/08/13
Age : 50
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Ford short block

Indlæg by Sponsored content


Sponsored content


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum