Nu med Intel.... øh, Willwood inside.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Nu med Intel.... øh, Willwood inside.

Indlæg by Stickshifter on Søn 20 apr 2014, 19:32

Når man nu er træt at at kikke på den grimme Mascot reduktionsventil der sidder i motorrummet og bilens originale godt nok ligger på hylden, men er erklæret for ikke-renoverebar-til-100%-funktionsdygtig-igen, hvad gør man så? Køber en ny brugt original til en større formue på Ebay eller lever med at der sidder noget som ser meget lidt originalt ud i stedet? Hm... den gamle er jo alligevel helt død, så hvorfor så ikke forsøge at putter ny moderne indmad inden i?  geek 

Vi presentere: KH reduktionsventil med standard Willwood reduktionsventil samt den "residual" ventil min hovedcylinder mangler til tromlerne inden i.

Dette var beviset på at jeg faktisk en gang i mellem er i værkstedet og rode. Det er faktisk projekt nr 4 på bilen jeg er gået igang med i år. Shocked
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 940
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Nu med Intel.... øh, Willwood inside.

Indlæg by Stickshifter on Man 21 apr 2014, 19:19

Mangler lige at lufte ud, men det ser da vist meget tilforladeligt ud ikk? Det havde været en fordel hvis man havde haft små børnehænder, Der bliver liiiiige en smule pakket i det hjørne af motorrummet, når man nu er så fjollet at fylde bilen med unødvendige ting som ekstra pedaler og power alt muligt. Men så kan jeg jo lære det!  Very Happy 

Stickshifter
Admin

Indlæg by John on Man 21 apr 2014, 23:52

Lidt af en geni streg   Idea 

Nu ved jeg ikke om du søger patent på dimsen, hvis ikke, kan du så uddybe lidt mere  Very Happy
John

Antal indlæg : 468
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Ons 23 apr 2014, 00:06

Tja, kan ikke lige levere en fotomontage, da der over længere tid nok har været lidt for meget prototype eksperimenteren over projektet. Men det gamle hus er egentlig bare udhulet med en håndfræser og lige forlænget en smule i snuden, indtil at en almindelig Willwood ventil kunne sidde indeni og indgangshullet i den sad ca hvor indgangshullet normalt sidder på en KH ventil. Willwood'en har lige fået rundet et par hjørner i toppen, men er ellers urørt.

Udgangen sidder jo nedad på en Willwood så den fik et par vinkelfittings således af en at de runde rød universal residual ventiler kan skrues på og sidder lodret bag Willwood'en. Således ender udgangen næsten rigtigt, dog lidt rykket bagud.

Mht "justerskruen" gik jeg fra at gøre den originale virksom da det yderligere ville komplicere projektet og det er jo ikke noget man normalt skal gå og skrue på. Så i stedet skruer man nu "justeringen" helt af og så sidder Willwood justerskruen inden i, dog med selve drejeknoppen fjernet.

Hvis der skulle laves en mk2 ville jeg nok bruge lidt lidt mere krudt på  designet af det "låg" der sidder ovenpå. Reelt er det ikke et låg, men nærmere en forhøjning der skal få det til at se ud som om ind- og udgang sidder i helt samme højde (hvilket de ikke gør) og samtidigt låse de fittings man skruer ned i, så man kan skrue bremserør af og på uden at skulle holde kontra.   Smile 

Stickshifter
Admin

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen