Den utrolige verden.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Den utrolige verden.

Indlæg by Stickshifter on Lør 10 maj 2014, 15:14

Det er efterhånden nærmest imponerende at vores verden ikke er gået helt i stå når man ser hvor svært det tilsyneladende er blevet at lave selv simple ting rigtigt.  Rolling Eyes ..sagde manden der i løbet af ugen har haft besøg af julemanden.

Bl.a de positive ting er det dog at købe ting på Ebay til en god pris og så alligevel få et "made in USA" smidt i hovedet når man åbner kassen.  Smile 

Men så var der lige den concours korrekte øverste kølerslange (påstået lavet af en OEM producent) der på mystisk vis er tydeligt kortere end den der sidder på bilen nu???  Der skal vist været lavet i eleastik gummi, hvis den skal have den mindste chance for at kunne nå. Det overgår nok min forstand at forklare hvorfor den ikke har samme længde. Mig bekendt findes der ikke 289" udstyrede Mustangs hvor motoren sidder længere fremme i motorrummet, ja eller hvor køleren er flyttet bagud..........

Har også indkøbt en (faktisk 2) nye tankmålere da den min hjemmebyggede pumpe/måler enhed er lavet på er en gængs repro der, præcist som jeg efterfølgende har læst mig frem til de faktisk alle skulle være, er lavet forkert og derfor måler vildt upræcist.  Uret er blevet kraftigt ulineært og viser allerede ½ tom tank efter få liters forbrug. Det har jeg så luret at NPD har forsøgt at løse ved at få lavet deres egne forbedrede. Hvilket i følge NPD-Rick vist var så omstændigt at det ikke er noget han har tænkt sig at gentage når det parti han fik hjem er solgt. Det var derfor jeg indkøbte en ekstra til lageret, ud over den jeg har tænkt mig at slagte til ombygningsdele til den der sidder i bilen nu.

Har så fået målt begge de to nye holdt op mod den gamle originale fra bilen og det nærmere sig at de har samme ulineærer modstandsændring under vandringen som den originale, men det er dog ikke ligefrem noget af juble over og skal vist lige ha' kikket ind til tråden om det er noget der kan fin-trylles. Det positive er dog at de 2 nye måler næsten ens under vandringen.

Men det er dog nok også det mest positive er er at sige om dem, ud over hvis man da føler glæde ved at der er påtrykt et NPD foran på dem. Nedenstående billed behøver vist ikke større forklaring ud over at det er en repro og en original og at de er linet op så styretapperne i lågene sidder på linie.  Shocked ...man får næsten lyst til lige at afspille Neil Young nummeret "Piece of Crap" meget højt.

Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 940
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Re: Den utrolige verden.

Indlæg by John on Søn 11 maj 2014, 12:37

Det virker lidt underligt med den kølerslange.

Se lige billedet på NPD's side:

http://www.npdlink.com/store/products/mustang_radiator_hose_set_concours_pair-106246-382.html

På billedet står samme partnummer som du selv har modtaget, men under beskrivelsen
skriver de :

RADIATOR HOSE SET, CONCOURS, PAIR, C4ZE-8260-A, C4ZE-8286-A

Det stemmer jo ikke overens med det de så har sendt ud, eller viser på billedet.

De skriver jo også at det er til :

Mustang 1965-1968   260,289 og 302

Mener faktisk ligeledes at 6'erne bruger mindre diameter, så det kan vel ikke være der den er smuttet for dem.

Edit: Ser nu at der er to part numre på slangen, hvor det i baggrunden måske stemmer overens med beskrivelsen... mystisk hvad der lige er gået galt.
John

Antal indlæg : 468
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by John on Søn 11 maj 2014, 12:50

Til dit første billede!

Skal du til at køre banerace  Cool 

Hvis du ikke mener det er nok, så prøver du bare en 7" enkeltpladet Tilton næste gang, men det bliver nok ikke nødvendigt. Du vil blive glædeligt overrasket over det valg du i første gang har valgt at tjekke ud  Smile
John

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Søn 11 maj 2014, 14:01

John skrev:Til dit første billede!

Skal du til at køre banerace  Cool 
Nøø... det skal nok nærmere ses som et led i mine bestræbelser på at fjerne og flytte kg væk fra fronten. Holder planen har jeg fundet omkring 20 overflødige kg på forakslen der forholdsvis let kan fjernes. De nok 5-7 stykker endda nogle af dem der samtidigt snorre rundt, dvs de dobbelt onde....  Very Happy 

Kører lige nu med et super lowbudget kinesisk fremstillet stålsvinghjul købt på Ebay. Den gang solgt som værende af fabrikat Hawks-Racing, hvilket vist var et brand der kun har eksisteret på Ebay. Det virker ok, men det er næppe vildt fråds at opgradere til et af anerkendt fabrikat.

Kølerslangen er endda en Marti Auto, troede det burde være toppen af poppen, meeen så vil jeg nok nødigt se nogle billige no-name udgaver. Den nederste ligner også at den er skåret lidt forkert i den ene ende i forhold til slangens støbte facon. Således at det stykke der skal på vandpumpe studsen faktisk ikke er lige, med begynder at krumme allerede på den del der sidder på studsen. En sammenligning af den jeg har fået leveret og så produktbillederne af samme, slår også fast at Marti må have skiftet leverandør, for min har en tydeligt anderledes facon end den der er vist på billederne. ..tror lige jeg spiller ham Neil Young igen...
Stickshifter
Admin

Indlæg by John on Søn 11 maj 2014, 19:47

Nu fandt jeg lige et par slanger frem, ligeledes fra Marti Auto Work.

De er godt nok til en 69'er, men umiddelbart passer de meget nøjagtigt.

Mon ikke du kan få sendt et nyt sæt, når du nu kan dokumentere at noget er rivende galt?

[img][/img]
[img][/img]

De er leveret med spændebånd, som er klipset fast til slangerne.
John

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Tirs 13 maj 2014, 23:24

Apropos de slanger så har jeg nu også personligt oplevet at hos NPD er chefen en handlingens mand. Skrev en privatbesked til Rick på VMF om at hvis han havde overset det, var der nu 2 tråde på forumet omkring for korte slanger. Ja en ud over mig undre sig over at den slange han havde fået fra NPD ikke kunne nå.
Vel en time efter var der svar tilbage med et tak for at gøre han opmærksom på trådene og om at jeg skulle kontakte en bestemt person for at få pengene retur. Han havde været på laget og hente en håndfuld tilsvarende slanger hvorefter han havde åbnet hjelmen på en GT350 fra deres samling og sammenlignet. Bilen skulle have en ældre slange fra samme leverandør og de nye var rigtigt nok mindst en tomme kortere.....så det skulle han lige have en snak med Marti om hvordan de løste.  Smile

Så nu er et sæt Scott Drake slanger skrevet på ønskesedlen, men det er så ikke lige helt samme pris og da slet ikke hvis man skal kun skal købe dem.
Stickshifter
Admin

Indlæg by John on Ons 14 maj 2014, 12:20

Ingen tvivl om at Rick er en hæderlig mand, hvad han også demonstrere i dit tilfælde, men spørgsmålet om det kan bruges til så meget, når man som her igen igen oplever 
at selv så før kvalitetbevidste firmaer tilsyneladende ingen kvalitetskontrol har længere.

Man kan virkelig undres over, i dit tilfælde, hvordan en kølerslange kan gå gennem mindst 3 led uden at nogen reagere, før kunden står med noget ubrugeligt i hånden og ender med at være den som til sidst vender thumps up or down.

Man skulle tro det var en dårlig forretning på lang sigt, men noget tyder på at man nu om dage kun fokusere på kort sigt og hælder til at få så meget smidt ud af huset som muligt og så tage den der fra og så håbe at kunderne ikke reagere eller glemmer med tiden, når de modtager vare som ikke er i orden.

Eller skal vi i virkeligheden se ind ad og selv tage æren for udviklingen og blot konstatere at vi ikke er villige til at betale for kvaliteten og i stedet stiller os tilfreds med noget som bare ser pænt ud i dag, måske passer, for så at brokke os efterfølgende når det viser sig at vi selv tog fejl....

Jeg vil lige pointere, der er intet personligt i ovennævnte, det er lige så meget rettet mod mig selv  Smile
John

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Ons 14 maj 2014, 15:47

Mon ikke der selv hos NPD har været en forhåndsforventning om at noget der kom  med MartiAuto's navn på bare var i orden. Sådanne kølerslanger plejer vist nærmere at blive leveret rigeligt lange så kunden selv kan finjusterer til den enkelte bil. Så at der pludseligt leveres nogen som er alt for korte overrasker nok de fleste.

Jeg har vist før skrevet om at Rick i en tråd om netop dårlig kvalitet på et eller andet (tror det var tæpper) med sorg måtte meddele at i praksis var alt for få købere af mustangstumper interesseret i dele af høj kvalitet. De mindst 90% havde kun 3 fokuspunkter..... 1. pris, 2: pris, 3 pris. Så hvis man lagerførte en del der var 50% bedre til kun 10% højere pris var den næsten usælgelig.

For nyligt var der en der skrev om hans overraskelse ved fået et "NOS" instrumentbræt top tilsendt fra NPD selv om han bare havde bestilt en alm repro. Ricks forklaring var at han havde opgivet at få solgt resten af disse til forhøjet pris, så i stedet var de nu puttet ind blandt de alm. repro som surprise pakker.

Stickshifter
Admin

Indlæg by Stickshifter on Tors 05 jun 2014, 01:06

Hm... så troede man lige man var kommet i letvægtsklassen mht til svinghjul og så støder man på billedet her af et svinghjul fra en 289"!  Shocked 

Skruer i øvrigt lige så vildt som John, det er desværre bare ikke på Mustangen, men bl.a hverdagsraketten der har fået den helt store servicepakke med tandrem, bremsevæske, kølervæske og jeg skal gi' dig, plus en generel klargøring til syn. Man begynder altså at kunne mærke at skidtet ikke er helt ny mere.  Neutral 

Kom også lige til at købe endnu et par bøger til samlingen: "Junior Stock" og "Ford Drag Team". Det er altså ikke alt der står på nettet. Har bl.a set at jeg f.eks nu har fået opskriften på den 289" Ed Terry vandt race med i en Galaxie tilbage i 1966. Af interessante detaljer er bl.a alu plejlstænger, alm standard 5 quart bundkar samt et windage tray. Dette var i en motor der piskede afsted med 8500 omdr.  Very Happy
Stickshifter
Admin

Indlæg by Stickshifter on Fre 08 aug 2014, 12:15

Lige en opfølger på min kølerslanger. Har nu fået et sæt af andet fabrikat, Scott Drake vs de tidligere Marti Auto.

Concours my ass... ja man ser jo tydeligt at begge sæt må være præcise kopier af de originale. De er jo helt ens eller noget......

Ps. i øvrigt har det ind til videre været en RIGTIG god dag, for ponyen er nemlig lige retuneret fra synshallen med et "godkendt uden anmærkninger". Det endda uden nævneværdige justeringer fra hvordan den normalt tager sig ud. cheers
Stickshifter
Admin

Indlæg by John on Fre 08 aug 2014, 14:42

Det var da et par gode nyheder, specielt den sidste  Cool 

Fik du forøvrigt pengene retur fra NPD?
John

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Fre 08 aug 2014, 15:16

John skrev:Fik du forøvrigt pengene retur fra NPD?
Jep og det gik faktisk rimeligt gelinde. Fik en mailadresse fra Rick jeg lige skulle kontakte og der fra kom der hurtigt svar om at pengene var på vej retur ind på kontoen.

Her er måske en ulempe ved NPD (specielt for os udlændinge), nemlig at at man skal lede en hel del for bare at finde en mailadresse til foretagnet. Deres officielle kommunikationsform er oldschool telefon. Til sådan noget foretrækker jeg bare skrift. Det er måske langsommere, men der er større chance for at undgå evt misforståelser og man har efterfølgende det er blevet "sagt" på skrift.

Stickshifter
Admin

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics