Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ét stemplet bremsecaliper

5 deltagere

Side 4 af 4 Forrige  1, 2, 3, 4

Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Tirs 10 Mar 2015, 22:39

Og nu skulle man så tro at noget var helt galt. Det gjorde jeg i hvertilfælde, så jeg måtte lige se hvad CSRP skrev om denne glider.

Og her er så hvad der står i instruktionen:

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 25i1x50[/img]

Åbenbart sådan man samler en flydende kaliper....... Rolling Eyes
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af Stickshifter Ons 11 Mar 2015, 16:45

He.. et kaliper design der åbenbart overgår noget nok selv Citroen kunne have fundet på! Laughing

En flydende kaliper der bliver låst fast?  scratch

Lige så underligt som da jeg forleden opdagede at de kedelige sorte (standard) pladefælge på en ældre Citroen C5 var lavet i aluminiumsplade! Er det et hemmeligt trick på moderne biler? ..og findes de med US-Ford boltmønster? Very Happy
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Ons 11 Mar 2015, 22:18

Stickshifter skrev:

En flydende kaliper der bliver låst fast?  scratch


Om de er låst helt fast, må tiden vise. Jeg lader dem sidde og ser hvad der sker når der kommer tryk på systemet, men jeg vil blive overrasket hvis det viser sig at de flytter sig så meget som en mm.

Jeg har bevidst ladet de udvendige klodser sidde med lidt afstand til skiven og flytter kaliprene sig ikke ved moderat tryk, er der ikke andet at gøre end at skille skidtet ad igen og så ellers tilrette med en eller anden form for "honing". Tror kineserne har kørt nul tolerance på mere end cylindre/stempel som jo ligeledes var for tight på den ene kaliper.

Tilbage er der nu kun at få truffet beslutning om den ene eller anden hovedcylinder, men mon ikke beslutningen er taget til week-enden, det vil jeg tro og bestemt gå efter så jeg kan få afprøvet systemet og ikke mindst de nye køreegenskaber. Smile

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 24mhwtc[/img]



John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af King of Bracket Tors 12 Mar 2015, 11:59

John ka du komme til at snappe et billede centreret nogenlunde vinkelret ind på hjulets nav som giver et indtryk af hjulets placering i hjulkassen?
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Tors 12 Mar 2015, 17:30

King of Bracket skrev:John ka du komme til at snappe et billede centreret nogenlunde vinkelret ind på hjulets nav som giver et indtryk af hjulets placering i hjulkassen?

Det er godt nok ikke nemt på den sparsomme plads jeg har til rådighed, men jeg har gjort forsøget.

Husk på at det hele kun er grovjusteret og intet har for alvor sat sig endnu.

Venstre side ligger 2-3 mm længere fremme end højre side. Jeg havde allerede problemet da jeg skulle montere venstre sides bærerarm, hvor jeg endte med at måtte justere vippeakslen tilbage til neutral for at få plads til smørenippelen i tårnhuset.

Jeg havde ellers trukket den 2mm for at give lidt bedre carster.

Jeg kan ikke se hvad der er gået galt , andet end de to tårnhuse incl. huller ikke er 100% symetriske. Måske derfor der var så mange shims i venstre side i forhold til højre.

Bilen har aldrig været skadet, så uligheden må ligge i enten tårn-prægningen eller også er de forskellige dele svejset på plads, lidt forskudt. Hullerne sidder rigtigt, set i forhold til den indvendige afstivning, så det er ikke der den er tosset.

Men pyt nu med det, det er jo en Ford og den skal nok ende med at ligge godt på vejen Very Happy

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Dc68pd[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 16gt3l[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 2cxcdfk[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 2w53hfo[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af King of Bracket Fre 13 Mar 2015, 08:23

Det er sgu lidt sjovt, jeg har nemlig præcis den samme forskel mellem højre og venstre side når jeg justerer caster ens scratch

Tak for billederne Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 4140651677
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Fre 13 Mar 2015, 12:59

King of Bracket skrev:Det er sgu lidt sjovt, jeg har nemlig præcis den samme forskel mellem højre og venstre side når jeg justerer caster ens scratch

Tak for billederne Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 4140651677

Velbekomme, trods alt nemmere at tage billeder end at få amerikanske/kinesiske tolerancer til at gå op i en højere enhed Very Happy

Og det sidste p...... mig så af endnu engang da trykregulatoren og tilbageløbsventilen til bagkredsen skulle samles.

Den nippel som var med i kittet, som skulle forbinde de to enheder, gik så trægt, at den knækkede inden den var mere end tre rynker inde i ventilblokken.

Jeg siger jer, at man bander højlydt, men om det hjælper, står lidt i det uvisse..... måske lidt på eget humør Very Happy

Stumpen fra den knækkede nippel sad urokkeligt fast, så der var ikke andet at gøre end at bore skidtet ud og så efterfølgende lave et nyt gevind, men spørgsmålet var så bare hvilke overgang jeg så skulle vælge. Dette spørgsmål valgte jeg så at sætte på stand by og i stedet hente en ny regulator i gemmeren.

Jeg har efterfølgende forsøgt at finde en ny nippel hos den lokale AO-VVS afdeling, uden frugtbart resultat, jeg har været i den lokale bremseshop, uden frugtbart resultat. Ingen ligger tilsyneladende inde med noget der minder om, skal vi kalde det amerikansk/kinesisk specialgevind-fittings i små dimensioner. Mente ellers at 1/8" var 1/8", men ikke når det kommer fra oversøiske steder.

Sidste stop på vejen hjem, var mit højt elskede servicemindet personale hos Røstofte-Maskinforretning, personalet som aldrig giver op før alt er endevendt.

Vi gik i hydraulikafdelingen, som her er spækket med den ene hyldemeter efter den anden og endte til sidst med at finde noget brugbart.

En verden til forskel når man ser det ligge ved siden af hinanden, så derfor et par billeder, så man ved selvsyn kan se den store forskel og jeg kan nu komme videre Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 4140651677

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Ncxso2[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Vmec[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 10ri8ic[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 152yydd[/img]


John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Fre 13 Mar 2015, 15:49

Fik lavet et alubeslag, så regulator og fordeler nu sidder i de originale huller. De to hvor den gamle fordelerblok sad på inderskærmen.

Det er prøvesamlet og forhåbentlig får jeg tid til at lave de manglende bremserør på søndag, inden det hele igen skal afmonteres og rengørres/males.

Hovedcylindertype er gammelkendt og jeg har der med valgt side for en periode Very Happy

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 14wdtvk[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Man 16 Mar 2015, 18:47

Hmm, det skal åbenbart ikke lige gå min vej med dette hersens projekt, som allerede har taget mere tid end først antaget, men okay, hvad havde du forventet kunne man frisk spørge.

Dette spørgsmål nægter jeg så at svare på selv, men skal jeg være helt ærlig, så havde jeg nok ikke forventet at så mange dele i et komplet kit, ikke har overgået nogle former for kvalitets kontrol, for det kan jeg altså dårligt forestille mig at det har.

Nå, men jeg er trods alt kommet lidt videre og har nu alle cylindre, ventil og rør på plads.....

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 2lxtlwx[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 2itmnnr[/img]

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 2qta0ia[/img]


Stempel pinden som skal sidde mellem bremsepedal og hovedcylinder, ja gæt engang.....

Den er for kort og det er sgu da utroligt at man ikke kan lægge en egnet pind i et sæt som netop er beregnet til en 65-66'er uden forstærker.

Pinden kan oven i købet forlænges, men bare ikke langt nok til at den bliver sikker at køre med.

Den ender med at sidde i to-tre gevindrynker på begge sider af omløberen og det er bare ikke godt nok, så derfor bliver den svejst i den ene ende og så må den skrues i den anden ende, hvor den så for fat med ca.10mm gevind.

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 8yt6k2[/img]

John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af King of Bracket Ons 18 Mar 2015, 12:50

John, det er vist overflødigt at kommentere på dine erfaringer med dette kit, tror alle der læser med har dannet sig en mening Wink ... men det er spændende at læse med, og man sidder jo nærmest og tænker hvad der mon bliver det næste - fantasien har ikke slået til endnu Rolling Eyes

En ting står dog klart, og det er at det med garanti ender med at blive rigtig godt til sidst takket være din tilgang til tingene... man kan så ikke lade være at tænke hvad der var kommet ud at køre på vejen uden denne tilgang Shocked
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Ons 18 Mar 2015, 17:23

King of Bracket skrev:John, det er vist overflødigt at kommentere på dine erfaringer med dette kit, tror alle der læser med har dannet sig en mening Wink ... men det er spændende at læse med, og man sidder jo nærmest og tænker hvad der mon bliver det næste - fantasien har ikke slået til endnu Rolling Eyes

En ting står dog klart, og det er at det med garanti ender med at blive rigtig godt til sidst takket være din tilgang til tingene... man kan så ikke lade være at tænke hvad der var kommet ud at køre på vejen uden denne tilgang Shocked

Very Happy Very Happy Ingen tvivl om at der på et par enkelte steder i forløbet, er løbet en overraskelse eller to på projektet, ikke mindst på enkelte dele i kittet.

Men nu tror jeg altså ikke der kan tilsnige sig mere og noget tyder på at alt er tæt Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 4140651677

Jeg fik lavet en brugbar stempel pind, hvor jeg i stedet for at bruge den, på billedet viste ende, i stedet tog den gamle pind fra gammel hovedcylinder, som alligevel ikke kan bruges til noget nyttigt længere.

Den kortede jeg, så den kunne stikkes halvt ned i omløberen (sekskanten på billedet) efter at have boret hullet op til præcist 9.5mm.

Pinden blev slebet så den kunne trykkes på plads og blev til sidst svejset - så den "løber" ingen steder og sidder nu tight, "very tight" Very Happy

Og very tight, det er lige hvad specielt venstre bremsekaliber gør efter at have luftet ud og sat tryk på. Den "flyder" ingen steder og er derfor noget nær umulig at dreje med håndkraft, efter tryktab.

Så der ligger et efterarbejde, med tilretning og nok mest af alt noget slibning, for en flydende kaliber skal altså være flydende oppe i mit hoved Very Happy

Ellers er det lige oppe over og mon ikke der kan testes lige så snart kong vinter trækker sig og går på ferie andet steds, det satser jeg på Smile
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Man 23 Mar 2015, 16:59

Nu er det på ingen måde grundet opgivenhed, at projektet ikke er færdiggjort, men udelukkende grundet venten på reservedele.

Reservedele og reservedele er måske så meget sagt, men jeg mangler den rigtige bøsning som skal sidde mellem bremsepedal, stempelpind og bremselyskontakt.

Det var noget makværk som sad der ved afmontering og jeg vil nu gerne have det rigtige på, så jeg forsøgte at få et monteringskit hos Trimo. De havde aldrig hørt om det og mente det var noget nyt NPD var begyndt at udbyde.

Hvor om alting er, så skulle de alligevel have noget hjem med flyfragt, netop fra NPD, så Carsten lovede at tage et sæt med hjem i samme moment. Tak for det!

Dette sæt:

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Qn30wn[/img]


Ellers er det hele ved at være på plads og den "nye" stempelpind er blevet prøvemonteret, fundet i orden og afventer så bare føromtalte monteringskit, så skulle den være ved at være på plads til første forsøg på gaden.

Prøvemontering af stempelpind:

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Ou00fp[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Søn 05 Apr 2015, 18:05

Så er der sket lidt igen og de første prøveture er blevet gjort Smile

Jeg fik hentet mit monteringskit til bremsepedalen hos Trimo, endda U/B , flot og mange tak for det..... og nej, jeg er ikke til mænd, måske derfor U/B.... Laughing

Nå, men det blev monteret, dog ikke helt uden sværdslag, for hold da op hvor er der bare ikke meget plads ved siden af koblingsarmen og ratstammen. Tydeligt man er ved at blive for gammel til at ligge på hovedet der nede, med overkroppen vredet ud over panelkanten og samtidig skal have plads til et par arme, hænder og div. værktøj.

Forsøger at glemme alderen for en stund, for på kom bøsning, skiver og split. Stempelpinden blev justeret til meget tæt på nul frigang og kontramøtrikken blev strammet og kroppen blev forsøgt rettet ud efterfølgende. Dette var nok den største udfordring når alt kommer til stykket.....

Pedalfølelsen er jeg ikke imponeret af. Den er ikke hård som man kunne forvente, men meget lige en almindelig hverdagsbil med forstærker.

Om det skyldes de nye dele, hvor klodser og kalibre lige skal slides sammen, det kan jeg ikke på nuværende tidspunkt sige meget om. Det eneste jeg med 100% sikkerhed kan sige er, at der ikke er luft i systemet.

På den første prøvetur, kørte jeg ud til en ven, hvor jeg lige ville stille min toe ordentlig, så kunne jeg jo slå to fluer med et smæk. En prøvetur og en justering, sgu da ikke værst på en højhellig langfredag. Eneste bekymring, alle flag stod på halv stang på min vej gennem landskabet. Skæbnens eroni, jeg håbede det ikke Very Happy

Lad mig slå fast, ingen imponatoreffekt over disse hersens forbremser, i hvertilfælde ikke på denne første tur.

Her bliver forenden tjekket:

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Wj6y6c[/img]

Toe in ca. 3,5mm

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 28vyfbt[/img]







John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Søn 05 Apr 2015, 18:49

Jeg lovede mig selv at skrive ned, hvor meget en omgang på hver styrestang rent faktisk gav, mere så man måske kunne undgå alt for mange gange, denne møven ind under bilen for at justere enten for lidt eller for meget, i de tilfælde hvor man ikke kan rulle bilen på en lift.

1 omgang pr. side - gav en forskel på 7mm.

Eks. Visning 7mm toe out - en omgang ud, på henholdsvis højre-og venstre side resulterede i 7mm toe in. altså en vandring på 14mm

En halv omgang tilbage (ind) i begge sider resulterede derfor i neutral toe.

En kvart omgang ud i begge sider - Toe in 3,5mm

Okay, måske ikke så relevant, men nu står det altså skrevet sort på hvidt og jeg skal lige påpege, at disse mål kun gælder 65-66 geometrien, som jo har lidt længere spindelarme end 67-up.


Ridehøjden har ikke ændret sig markant efter ca. 100km. Den står stadig ca. 32,5cm
fra skærmkant til midt hjulnav...

Bremseevnen er blevet en anelse bedre, i takt med at de nye klodser bliver kørt til og jeg har bevidst ikke chokbremset endnu, men kun bremset moderat.

Jeg håber de med tiden bliver bedre, men ændre de sig ikke væsentlig, tænker primært på den lidt for bløde pedal, bliver jeg desværre nok nødtil at forsøge mig med en anden hovedcylinder. Vi får se.

For øvrigt skal det da lige med, at bilen ligger fantastisk på vejen og eneste indvending på dette felt, er de håbløse BFG T/A dæk, som er noget af det værste man efter min mening kan køre med på sin bil, men det er så bare min mening og jeg er obs på at der ikke findes meget andet udvalg, hvis man gerne vil køre med hvide bogstaver og samtidig have de bløde former under bilen.

Jeg smider et par billeder, hvor man kan se sænkningen af forenden og jeg er sikker på at det kun vil klæde bilen at komme tilsvarende ned bagtil, for der er helt åbenlyst noget galt med proportionerne som den står nu.... igen efter min mening Smile

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 2zia78g

[img]Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 16ish9z[/img]




John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af Rene Andersen Søn 05 Apr 2015, 20:12

John skrev:
Jeg smider et par billeder, hvor man kan se sænkningen af forenden og jeg er sikker på at det kun vil klæde bilen at komme tilsvarende ned bagtil, for der er helt åbenlyst noget galt med proportionerne som den står nu.... igen efter min mening  Smile


Jeg syntes også den står perfekt foran, og måske kunne trænge til anelse sænkning bagi.

Jeg var på tur i min i dag med hele familien, og bagagerummet sådan rimeligt fyldt med div. Men f..... om ikke den vil gå i skærmkanterne bagi Crying or Very sad jeg har 4½ lags grab-a-trak og koni i midterste stilling og bagdæk i 225/60x15 jeg syntes den var alt for høj bagi så derfor blev den sænket 2½" og har den perfekt højde nu. Vil det hjælpe at sætte koni i hårdeste indstilling? jeg har ikke de stor erfaringer med dem.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Søn 05 Apr 2015, 23:51

Rene Andersen skrev:
Jeg var på tur i min i dag med hele familien, og bagagerummet sådan rimeligt fyldt med div. Men f..... om ikke den vil gå i skærmkanterne bagi Crying or Very sad  jeg har 4½ lags grab-a-trak og koni i midterste stilling og bagdæk i 225/60x15 jeg syntes den var alt for høj bagi så derfor blev den sænket 2½" og har den perfekt højde nu. Vil det hjælpe at sætte koni i hårdeste indstilling? jeg har ikke de stor erfaringer med dem.

Du får ingen ændring hvis vi antager at belastningen er konstant, men hvis det handler om meget kortvarige belastninger grundet bump på vejen, kan du i nogle tilfælde nok være heldig med en hårdere dæmpning, hvor undervognen simpelthen ikke når at slå igennem før bilen igen befinder sig i sit normale leje, som kan variere, igen afhængig af lasten....... hmm ved ikke om det er til at forstå Shocked



John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af Rene Andersen Man 06 Apr 2015, 07:28

Jo jeg er med på hvad du mener. Og jeg glemte også at skrive at turen foregik på små ujævne veje, med en del bump.
Det var heller ikke hele tiden dækkene gik imod, kun ved de værste bump.
Men frygter lidt når den bliver hårdt pakket, hvad den så siger.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af Bebob_429 Tirs 07 Apr 2015, 20:25

John,

Den ser sgu godt ud din bil, og også arbejdet på dine bremser. Er spændt på at høre om du får mere bid i dem, når de lige har rundet de første par gode ture, eller om der skal andre metoder til. Hvor meget pedaltryk skal der egentlig til uden bremseforstærker på - er det acceptabelt eller ender man med et meget veltrænet højre ben? Min er jo en 68'er og burde have samme et-stemplede kalibre, men er de 4-stemplede Kelsey Hayes bedre eller dårligere?

Jeg må være ening med det René også siger, "sænkningen foran er lige i øjet" cheers
Bag i er den nok lige lidt for høj, som du også selv er inde på.
Bebob_429
Bebob_429

Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af John Ons 08 Apr 2015, 18:07

Bebob_429 skrev:John,

Den ser sgu godt ud din bil, og også arbejdet på dine bremser. Er spændt på at høre om du får mere bid i dem, når de lige har rundet de første par gode ture, eller om der skal andre metoder til. Hvor meget pedaltryk skal der egentlig til uden bremseforstærker på - er det acceptabelt eller ender man med et meget veltrænet højre ben? Min er jo en 68'er og burde have samme et-stemplede kalibre, men er de 4-stemplede Kelsey Hayes bedre eller dårligere?

Jeg må være ening med det René også siger, "sænkningen foran er lige i øjet" cheers  
Bag i er den nok lige lidt for høj, som du også selv er inde på.

Tak for komplimentet Bebob Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 4140651677

Jeg tog en tur på 150km i mandags og selvom det var en ren fornøjelses tur uden de mange opbremsninger, tyder det dog på at de bider bedre og bedre for hver gang de bliver brugt.

Dog har man stadig ikke denne hersens feel good fornemmelse, hvor man aldrig er i tvivl om at bilen bare bremser optimalt hvis det bliver nødvendigt, men det kan altså sagtens bare være mig der fokusere for meget og måske endda forventer noget som i virkeligheden er uopnåeligt, for faktum er jo at den bremser og pedalen ender jo ligeledes med at blive hård, godt og vel halvvejs nede.

Jeg skal nok vende tilbage når jeg får kørt dem lidt mere til, for jeg leger stadig med doseringen til bagkredsen og når jeg mener at have dette helt på plads, må det også være tid til en egentlig test af forbremserne.

Jeg agter faktisk at køre i synshallen med bilen, hvor jeg kan teste den på bremsefeltet. Altid rart at få andre øjne med ind over og ikke mindst vurdering Very Happy

Hvis jeg selv stod med en 68'er, ville jeg uden betænkeligheder sætte de originale et-stemplede kalibre på og jeg ville ligeledes smide forstærker på. Dette system er identisk med 70'erens og det har aldrig svigtet det mindste.

Har du tromler og ingen forstærker på nu, siden du spørger til de 4 stemplede KH kalibre?

John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af Bebob_429 Ons 08 Apr 2015, 21:36

John skrev:
Dog har man stadig ikke denne hersens feel good fornemmelse, hvor man aldrig er i tvivl om at bilen bare bremser optimalt hvis det bliver nødvendigt, men det kan altså sagtens bare være mig der fokusere for meget og måske endda forventer noget som i virkeligheden er uopnåeligt, for faktum er jo at den bremser og pedalen ender jo ligeledes med at blive hård, godt og vel halvvejs nede.
Ja - det er sgu svært det der med at forestille sig noget, og så er det bare anderledes i praksis.

John skrev:
Hvis jeg selv stod med en 68'er, ville jeg uden betænkeligheder sætte de originale et-stemplede kalibre på og jeg ville ligeledes smide forstærker på. Dette system er identisk med 70'erens og det har aldrig svigtet det mindste.
Sådan har jeg også tænkt, men det var sgu nemmere at skrue ankerplader af og bolte noget nyt på, og særligt ærgerligt, hvis de 4 stemplede faktisk kunne fungere bedre. Men Ford var normalt ikke direkte dumme, når de lavede ændringer, så var det normalt for at spare penge...øh nej, naturligvis for at gøre noget bedre....eller?

John skrev:
Har du tromler og ingen forstærker på nu, siden du spørger til de 4 stemplede KH kalibre?
Jeps - tromler og intet andet, men alt er nyt, og den bremser faktisk godt - men kun en gang. Jeg var i synshallen sidste år og fik lavet en bremseprøve - han var ret imponeret. "Den bremser så perfekt den kan"
Bebob_429
Bebob_429

Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15

Tilbage til toppen Go down

Ét stemplet bremsecaliper  - Page 4 Empty Sv: Ét stemplet bremsecaliper

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 4 af 4 Forrige  1, 2, 3, 4

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum