Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jyllands Ringen - Billeder

5 deltagere

Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af John Fre 01 Aug 2014, 20:00

Så er der sorteret lidt i de mange billeder og her er et udpluk  Smile 


For øvrigt en ret god dag af slagsen  Very Happy

http://picasaweb.google.com/106425876083734932835/JyllandsRingen2014#slideshow/6042579027073960834


Sidst rettet af John Lør 24 Jan 2015, 11:25, rettet 1 gang
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af King of Bracket Lør 02 Aug 2014, 00:04

"En ret god dag" haha John, du har vist opholdt dig lige lovlig længe i Jylland denne gang Laughing jeg vil gå så langt som at sige at de ikke kommer ret meget bedre  cheers det var kanon hyggeligt at snakke med dig og Tommy - og din racerbil!!king ku stadig genkalde fornemmelsen af hvordan indvoldene forsøgte at klemme sig ud mellem ribbenene da jeg lukkede øjnene om aftenen!, jeg fatter stadig ikke hvordan den kan hænge fast What a Face ... Hele oplevelsen blev ikke mindre af den tapre lille ford smallblock der tilsyneladende nægter at lægge sig ned trods alle ods - ingen tvivl om at du har samlet den rigtigt (y)

RIGTIG fede billeder fra en rigtig fed dag -Tak! Det må og skal gentages igen -og igen...

NB hvem f... er tossen i den røde bil der har sneget sig ind på banen uden styrthjelm?!  Rolling Eyes
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af Stickshifter Lør 02 Aug 2014, 10:23

King of Bracket skrev:NB hvem f... er tossen i den røde bil der har sneget sig ind på banen uden styrthjelm?!  Rolling Eyes
Du tænker på den røde som tilsyneladende også er kørt på banen på amerikanske "all season" dæk? Very Happy
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af Rene Andersen Lør 02 Aug 2014, 13:29

Damn, det ser hyggeligt ud Very Happy 
Jeg var jo faktisk også meldt til, men måtte springe fra, da der lige kom et kæmpe fodboldstævne i vejen i Grenaa, som datteren skulle med til. Det havde de så lige flyttet fra uge 30 til 31 Sad 

Havde faktisk set frem til lidt manøvre kørsel med standard slatten mustang undervogn.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af John Søn 03 Aug 2014, 11:32

King of Bracket skrev:
NB hvem f... er tossen i den røde bil der har sneget sig ind på banen uden styrthjelm?!  Rolling Eyes

Heldigvis var der ingen "tosser" på dagen og alt gik som bekendt til "udmærket" på den gamle 13 skala..... sjovt nok, var udmærket bedre end meget tilfredsstillende... for mange år siden. Very Happy 

Det er forøvrigt svært, det der med at lægge billeder op til offentlig skue, for hvor ligger grænsen for hvad den enkelte vil have lagt ud på nettet.

I dette tilfælde, hvor vi på en lukket bane, kører under kyndig instruktion fra en FDM instruktør, hvor der forøvrigt ikke er hjelm krav, burde ingen føle sig usikker på nogen måde, så jeg håber det er i orden med de billeder jeg har valgt ud.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af Stickshifter Søn 03 Aug 2014, 12:21

John skrev:
Det er forøvrigt svært, det der med at lægge billeder op til offentlig skue, for hvor ligger grænsen for hvad den enkelte vil have lagt ud på nettet.
Har lidt på fornemmelsen at det hovedsageligt er Bilgalleri der er det "farlige" sted for billeder. Der er vist efterhånden ingen tvivl om at både politi og forsikringsbranchen har folk der konstant følger med netop derinde. Modsat behøver man heller ikke kikke ret meget rundt derinde for at forstå hvorfor. Der sidder halvhjerner der helt åbenlyst viser og fortæller stolt om deres ulovligheder og lige så tåbeligt snakker offentligt om hvor og hvornår der skal kører ulovligt gaderace næste gang. Der kan fanges så mange ulovligheder mht til biler gennem Bilgalleri, at det nærmest ikke giver mening for myndighederne at bruge tid på at kikke med andre steder.

Husker jeg forkert mht at også "den røde tosse's" snak med forsikring var foranledet af billeder fra et arrangement der netop var lagt på Bilgalleri?
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af Stickshifter Søn 03 Aug 2014, 12:54

I øvrigt kunne et trick som bilejer til banearrangementer måske være at gøre som det f.eks er set til historisk race i Århus. Her kører nogle med tape over nummerpladerne således at de ikke umiddelbart kan aflæses. Så har man på egen hånd meget kraftigt begrænset muligheden for at nogen ved hjælp af billeder fundet på nettet, let kan identificere bilen, uanset hvad foremålet så end er.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af John Søn 03 Aug 2014, 13:16

Du kan nok have en pointe med hensyn til Bilgalleri - og det selvom jeg faktisk ikke rigtig ved hvad jeg snakker om, da jeg aldrig er på sitet  Smile 

Nu er verden jo som bekendt fyldt med luner og endnu mere det modsatte, men når nu forsikringsselskaber og myndigheder i det hele taget bliver bragt på banen, må de efter min bedste mening da klappe i deres små hænder over, netop et arrangement som dette.

For det første indikeres det, ved billede dokumentation, at alle biler er i særdeles god forfatning. Ejerne gør en dyd ud af at passe og vedligeholde deres biler. 

Yder mere, forsøger respektive ejere at lære deres biler og deres egne grænser at kende, ikke på en offentlig vej, men på en lukket bane, under kyndig vejledning af en FDM instruktør. 

Dette burde få samtlige instanser til at nikke anerkendende og tilmed give en vis goodwill og et ekstra plus på anciennitetskontoen.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af John Søn 03 Aug 2014, 13:46

Stickshifter skrev:I øvrigt kunne et trick som bilejer til banearrangementer måske være at gøre som det f.eks er set til historisk race i Århus. Her kører nogle med tape over nummerpladerne således at de ikke umiddelbart kan aflæses. Så har man på egen hånd meget kraftigt begrænset muligheden for at nogen ved hjælp af billeder fundet på nettet, let kan identificere bilen, uanset hvad foremålet så end er.

Det er forståeligt, hvis vi snakker om risikobetonet race, men her er der jo overhovedet ikke snak om noget der ligner, tvært om.

Vi bliver nogle gange også nødt til at udfordre de instanser, som uden nogle former for indsigt, føler sig begundstiget i at have retten til at begrænse andre i deres gøren og laden.

Gør vi ikke dette, ender vi jo bare med at skulle gemme os for snart alting og enden bliver at flere og flere opgiver interessen for gamle biler
og taberne bliver altså os alle incl. forsikringsselskaber og samfundskassen (skatter og afgifter)...... og ikke mindst mangfoldigheden.


Jeg syntes faktisk, at netop et arrangement som dette, underbygger vores seriøsitet omkring vores biler og håndtringen af dem. Ikke bare som stil iconer, men faktisk også som noget der kan bruges til det de nu engang var skabt til, nemlig at køre på vejen.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af King of Bracket Søn 03 Aug 2014, 15:22

@Stickshifter, vejret var lidt uberegneligt på dagen, så all season dæk var en fuldt bevidst strategi Razz og under alle forhold et bedre valg til Jyllandsringen end mit eneste alternativ - wrinklewall slicks king

Vil lige undskylde mit manglende indspark i debatten, men jeg sidder i et sommerhus i nordjylland med umådelig dårlig internet forbindelse - faktisk fordrives tiden blandt andet med at læse bogen -Bag et rat- af Hans Eric Boergaard, som iøvrigt stærkt kan anbefales... den underbygger fuldt Johns argumenter og går endda så langt som at påstå at man ikke kan blive en god billist uden et minimum af interesse for bilen og dens mekanismer, og påstår ydermere at rutine er en af de store farer... billister der siger de "har kørt 40 år uden én eneste skade" kan vel være de farligste af alle, mange af dem har aldrig kørt til grænsen eller været i situationer der sætter deres og deres bils evner på prøve.
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af Numbnutz Tirs 05 Aug 2014, 18:35

Den røde racer Mustang er da ret pæn :-) Og den lød også nogenlunde på banen .... Godt arbejde John !
Numbnutz
Numbnutz

Antal indlæg : 1
Join date : 05/08/14

Tilbage til toppen Go down

Jyllands Ringen - Billeder Empty Sv: Jyllands Ringen - Billeder

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum