Hvad skal i lave til vinter??

Side 1 af 2 1, 2  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Hvad skal i lave til vinter??

Indlæg by Rene Andersen on Fre 10 okt 2014, 19:57

Jeg har et par nye bøger jeg skal have læst, dem glæder jeg mig til.

Og ellers venter jeg på stumper fra over there., der er blevet købt nye blad fjedre (4½ lags) under ride traction bars og red koni støddæmpere. det skal selvfølgelig monteres. foran har jeg jo nogen 620 punds fjedre til at ligge, og igen red koni støddæmpere, og mon ikke også shelby droppet skal laves. Så ligger jeg lidt i forhandling med mig selv, om der skal skiver på den. Det kunne man jo ikke få i 64 Crying or Very sad

Og til foråret skal gearkassen have en overhaling, den har lidt svært ved at magte de nye kræfter.

Og så var mine favorit fælge også lige til salg på MCD siden (Tourq thrust D) men vi kunne ikke lige blive helt enige om prisen.

Så puha, der skal arbejdes igennem et stykke tid for at betale de dele, godt de næste 3 uger står på projekt, så ingen fridage.

Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Hvad skal i lave til vinter??

Indlæg by Stickshifter on Lør 11 okt 2014, 10:33

Har et svinghjul og koblingshus der er planlagt skiftet. Har med vilje trukket denne lille opgave til efter sæsonen, da det med nærmest garanti viser sig at være mere end bare en skru af og på opgave og dermed en længere parkering på liften. Det udvikler sig sikkert også til flere andre adskillelser når først jeg kommer i gang. Der er bl.a div "unødvendige" lyde som jeg burde søge efter kilderne til. Samt en motor der trods flere tætningsforsøg stadigt fedter fra bundkaret og der var jo et godt tidspunkt at rode seriøst med det nu gearkasse, svinghjul osv alligevel er pillet af.

Sådan rent "performance" mæssigt der er ikke det store på tapetet, med mindre der dukker nye ideer op der kan forøge bagdækkenes bid. På nuværende tidspunkt er det i hvert fald ikke flere kræfter der er brug for til at gøre køreturene sjovere. Very Happy
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 967
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Indlæg by Rene Andersen on Ons 29 okt 2014, 15:32

Så kom der lidt stumper, så er det vel bare at tage sig sammen og komme i gang.

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Man 10 nov 2014, 17:49

Så er der landet lidt flere dele

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 10 nov 2014, 22:31

Rene Andersen skrev:Så er der landet lidt flere dele..
He he .. du buldre jo ud af den tilsyneladende endeløse highway blandt en masse andre fortabte sjæle. Når først man er røget i gryden med tunings-trylledrik, er der tilsyneladende ingen ende på alt det man altså liiige er nød til også at købe da det helt altså sikkert vil få bilen til at køre bedre og hurtigere. Mon lidelsen er beslægtet med kvinders forhold til køb af sko? Laughing
Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Tirs 11 nov 2014, 07:22

Ja hvem sagde lige det var billigt at have en mustang som hobby.
Fjederne købte jeg af et MCD medlem, og de var meget billige, de røde koni dæmpere er også købt af et MCD medlem, de var billigere end jeg kunne få dem fra refako eller fra staterne.
Jeg har de sidste par år planlagt at undervognen skulle fixes, men der er altid lige kommet noget andet til.

Men når man nu har sagt A er man også nød til B. Men kan ikke have en kraftfuld bil, og så kan den hverken stoppe eller styre.

Apropros styring, er der nogen af jer der har erfaring med det Quick steering kit man kan købe? Bla. Hos cobranda

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Tirs 11 nov 2014, 16:29

Tillægs spørgsmål.
De her røde banditter kan jo justeres, men hvad skal man stille dem til?
Jeg vil ikke have en afsindig stiv undervogn, så indvoldene bliver banket i smadder, men heller alt for blød.
Er indstillingen på dem ud af boksen en ok indstilling?
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Tirs 11 nov 2014, 19:37

Har ingen erfaring med de der Koni'er, men jeg ville starte ud i blødeste stilling og så stramme trinvist op hvis bilen føles for "slasket" i den ene eller anden ende.

Hvis det ike var fordi du havde 620 fjedrene i forvejen, har jeg et sæt i overskud. De er endda kamoufleret med en gang sort maling og fin kodefarve stribe ala de originale fjedre. geek

Hvis det er et alm manuelt styrhus du vil gearer op med Quick steering sættet tror jeg pengene er givet bedre ud på et nyt hurtigere gearet GT/power styrhus. Den forskel de lidt længere pitman- og hjælpestyrarme i quick sættet gør er af hvad jeg kan huske nemlig forholdsvis overskuelig, ala ½ omgang fra stop til stop eller sådan noget.
Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Ons 12 nov 2014, 09:31

Hmm jeg må prøve mig lidt frem med justeringen. man kan ikke justere dem når de først er monteret, hele skidtet skal skilles ad for at gøre det. Evil or Very Mad

Jeg havde faktisk også tænkt mig at male de foreste fjedre, den der blå farve passer ikke lige ind. Det med kode striberne, havde jeg ikke lige tænkt på, måske man skulle gøre det også.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Tors 13 nov 2014, 16:24

Rene Andersen skrev:..... man kan ikke justere dem når de først er monteret, hele skidtet skal skilles ad for at gøre det. Evil or Very Mad
Sådan er det når man køber gammeldavs grej. Laughing  På moderne støddæmpere er det vist for det meste klaret ved at dreje på en udvendigt siddende knap. Ridetech er endda kommet med nogle justerbare hvor knappen sidder i den "forkerte" ende af støddæmperen, nemlig på enden af "stangen"! Hvilket betyder at man på en Mustang ville kunne justere på alle 4 støddæmpere uden at skulle under bilen. Det er klaret ved bare at åbne motorhjem og bagklap. king
Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Fre 14 nov 2014, 10:12

Fik den ene bladfjeder pillet af i går. Men absolut ikke uden problemer. Tror ikke der har været pillet ved den siden 1994 hvor den er blevet renoveret, og at den tidliger ejer har valgt at den skulle undervogns behandles.
Og sidste udfordringer jeg selv skyld i, det var ikke nemt at få de bagerste shackles af når man har monteret anhængertræk.
Men det lykkedes da til sidst.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by King of Bracket on Fre 14 nov 2014, 21:01

Så er det nu heller ikke svære mht justering af KONI, du afmonterer bare konsollen på tårnet og skubber støddæmperen i bund, tager 5 min - forestil dig en stor lige kærvs skruetrækker der skal finde slidsen i skruen så har du fornemmelsen, blot tæl omgangene og juster dem ens, men start med original indstillingen (blød) hvilket i KONI sammenhæng vil sige ca dobbelt så hård som almindelige standard støddæmpere Very Happy ... Hvis du har fornemmelsen af den bouncer op, altså forenden hellere vil opad end nedad, er dine fjedre for kraftige til standard indstilling og du justerer dem lidt hårdere indtil du har fornemmelsen af at der er balance, og vær ikke bange for at justere dem for hårde, undervognen bliver langt mere komfortabel når de er justeret til korrekt hårdhed end hvis de er justeret til den bløde side.
King of Bracket

Antal indlæg : 371

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Søn 16 nov 2014, 12:29

Hey KOB
Super info, jeg prøver med indstillingen ud af boksen. Er pt igang med bagenden. Jeg har nok lidt flere plane oppe foran, så tror jeg skal have lidt ekspert hjælp ind over.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Tors 11 dec 2014, 19:51

Og minsandten om ikke julemanden kom tidligt, så der kunne komme nye sko på hesten.

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Søn 28 dec 2014, 14:39

Stickshifter skrev:Har et svinghjul og koblingshus der er planlagt skiftet. Har med vilje trukket denne lille opgave til efter sæsonen, da det med nærmest garanti viser sig at være mere end bare en skru af og på opgave.....
Jep nu er skidtet så pillet af og det viser sig som frygtet at der skal tænkes kreativt og sikkert længe. Sådan noget katalog gøj passer sgu' bare aldrig sammen med mine hjemmelavede løsninger. Badevægten har også været med i garagen og det bliver noget med små 20 kg der forsvinder fra forakslen. bounce

Ps. er den nogen der ligger inde med en løs forkofanger og en vægt? Har sjuset mig frem til at den burde veje 5kg eller sådan noget. Det passer bare skidt med den "shipping weight" jeg har kunnet finde i en online shop, med mindre de da levere i en særdeles kraftig indpakning. scratch
Stickshifter
Admin

Indlæg by John on Søn 28 dec 2014, 20:48

Stickshifter skrev:
Ps. er den nogen der ligger inde med en løs forkofanger og en vægt? Har sjuset mig frem til at den burde veje 5kg eller sådan noget. Det passer bare skidt med den "shipping weight" jeg har kunnet finde i en online shop, med mindre de da levere i en særdeles kraftig indpakning. scratch

Har kun en 69/70 forkofanger når det skal være her og nu.....

Vejer 4,250 kg.
John

Antal indlæg : 474
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Søn 28 dec 2014, 21:56

John skrev:Har kun en 69/70 forkofanger når det skal være her og nu.....

Vejer 4,250 kg.
SUPER! sunny   ...om det lige er den ene eller anden årgang ændre næppe voldsomt på vægten. Tror jeg kom frem til 4,8 kg med lidt hurtig tommestok måling af areal og tykkelse, det var så faktisk udemærket ramt. 4,2 ja så er der ingen billige kilo der, med mindre det skal ligne en racer.
Stickshifter
Admin

Indlæg by King of Bracket on Søn 28 dec 2014, 22:55

Jeg har vist et par "uheldige" eksemplarer, men med de allerede fremlagte tal er det vist ikke arbejdet værd at grave dem frem medmindre vi regner i gram drunken

NB jeg er gået den gale vej og har tillagt mig 2-3 gram, endda lige over forakslen Rolling Eyes ... men til gengæld er jeg overbevist om at det øget 289'erens effekt med mindst 50 hk... ikke bolt on - stick on! Laughing

King of Bracket

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 29 dec 2014, 00:23

For pokker den røde er jo en ren showcar med al den krom under hjelmen! sunny

Du skulle have sat den sticker bag på bilen, så kunne folk se den når de blev hægtet af under det hersens dørtræk. Så havde de jo vist hvorfor de ikke kunne følge med! Laughing

Sidst rettet af Stickshifter Man 29 dec 2014, 22:07, rettet 1 gang
Stickshifter
Admin

Indlæg by King of Bracket on Man 29 dec 2014, 21:07

Haha, arh indrømmer det ser bling ud på billedet men glansen går nu lidt af "live" Wink ... de blanke ting er alle original Ford der på et tidspunkt, længe før min tid, har fået en gang krom, pånær luftfilteret som dog osse er tussegammelt og i rigtig kraftig kvalitet som de ikke laver dem mere.
Har faktisk leget med adskillige kombintioner af ventildæksler og luftfiltre gennem tiden og endda for nylig købt den bedste kvalitet Scott Drake hipo luftfilter, men vender altid tilbage til de gamle anløbne kromdele - det er ligesom ikke rigtig min motor uden I love you
King of Bracket

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Tirs 30 dec 2014, 11:19

Nøøøj den er lækker den sticker Very Happy cool nok.
men som stickshifter skriver, skulle den da side på for/bagskærm like the old dayes
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Tirs 30 dec 2014, 16:42

Rene Andersen skrev:Nøøøj den er lækker den sticker Very Happy
Trinnet videre derfra må være en sticker fra "Gratiot Auto Supply" som simpelthen må have været verdens sejeste speed shop.  Ikke bare fordi de havde selveste Linda pigen som reklamesøjle, men også pga det de solgte.

Vi tager lige et gammelt Moneymaker citat så folk ved hvilket plan vi er på mht grejer man kunne finde hos Gratiot:

"Street tunnelport 302 was a scheduled 1968 production engine.
2 470 CFM 4300 series Autolite carbs on a inline intake.
Motors were built complete carbs to oil pan and fan to clutch then parked utill the program was scrapped. Then they were all crated and sold to Gratiot Auto Supply in Michigan circa 1971 where they advertised them for $895 fob Detroit.
Boy, I would have sold my soul for one then.
Might has well been a million bucks to me.
Oh yeah, they also had BRAND NEW carb to pan 427 SOHC "scrapped" motors in the crate for just under $2,500 if I recall correctly."
Stickshifter
Admin

Indlæg by Stickshifter on Søn 11 jan 2015, 15:36

Ind i mellem forvilder jeg mig faktisk i garagen og får snavsede oliefingre. Her er 30 kg jern langsomt på vej til at blive erstattet af 11,5 kg alu.  Smile

At svinghjulet går fra 10,5 til 5 kg er i øvrigt ikke helt så drastisk som det måske lyder, for der sidder jo altså stadigt 10 kg (koblings- og trykplade) boltet på.

Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Søn 22 feb 2015, 16:53

En lille update på vinterens opgaver. Jeg nu ved at være færdig (hvis man nogensinde bliver det) og kun småting mangler.

Nye bærarme blev det også til

Export brace monteret.

Her er den lige kommet hjem, godt beskidt. Lige her og nu syne jeg den er for lav foran og for høj bagtil. Den har fået en hel del caster og camber for at lave plads til 215/60 foran.

Havde nogen 1" sænkningsklodser til at ligge, skulle prøves. Jeg syntes der ser bedre ud bagtil nu.

Og kan da tilføje, at den styre helt eminent nu, reagere med det samme på rattet, og den skal ikke bruge en formiddag på at falde til ro igen.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by John on Søn 22 feb 2015, 19:58

Det ser godt ud Rene

Hvilke forfjedre har du så monteret?

John

Antal indlæg : 474
Geografisk sted : Sydsjælland