Hvad skal i lave til vinter??

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: Hvad skal i lave til vinter??

Indlæg by Rene Andersen on Søn 22 feb 2015, 20:04

John skrev:Det ser godt ud Rene

Hvilke forfjedre har du så monteret?  

Tak John

Det er faktisk de blå 620 punds som er på billedet først i tråden, de er blevet kamufleret med lidt sort maling Very Happy
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Geografisk sted : Djursland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by John on Man 23 feb 2015, 15:10

Rene Andersen skrev:
John skrev:Det ser godt ud Rene

Hvilke forfjedre har du så monteret?  

Tak John

Det er faktisk de blå 620 punds som er på billedet først i tråden, de er blevet kamufleret med lidt sort maling Very Happy

Okay, så du driller bare med farven Very Happy

Er det almindelige 620 punds fjedre eller er det med 1" drop - og har du evt. taget noget af dem for at komme der ned hvor bilen nu står?

John

Antal indlæg : 464
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by Rene Andersen on Man 23 feb 2015, 15:25

Det er med 1" drop + shelby drop.
Men både mig og mekanikeren blev lidt overasket over lav den blev. Er ret sikker på den skal hæves 1" det er lidt snært. jeg er bange for at rive skærmkanterne når den er så lav som nu.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 23 feb 2015, 16:01

Den er muligvis også en anelse lavere end da jeg kørte med nogle blå 620 fjedre (kan ikke mindes hvor de blev indkøbt fra). En let "fusk" måde at gøre fronten lidt højere kunne være at ligge skiver mellem hvor perch'en er boltet på bærearmen. Da den ca sidder midt på bærearmen, ændres frontens højden tæt på det dobbelte af det man ligger i mellem. Jeg tvivler dog på der uden bivirkninger kan ligges nok i mellem til at give en hel tomme.

Synes tit det gyldne snit mht højde er når dækkene ca når skærmkanten i toppen. Kommer de længere op ser bilen pludseligt meget sænket ud og er der luft i mellem ser den stadig "usportsligt" høj ud.
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 907
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Indlæg by Rene Andersen on Man 23 feb 2015, 16:29

Jeg havde faktisk købt 1" tall spring insulaters. Men chef mekanikeren ville ikke bruge dem da han mente fjedren kunne "smutte" ud af dem. Han vil i stedet dreje en bøsning som passer i de originale spring insulators i den højde som passer.

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by John on Man 23 feb 2015, 16:55

Rene Andersen skrev:Jeg havde faktisk købt 1" tall spring insulaters. Men chef mekanikeren ville ikke bruge dem da han mente fjedren kunne "smutte" ud af dem. Han vil i stedet dreje en bøsning som passer i de originale spring insulators i den højde som passer.

Du kan meget nemt gøre den insulator tyndere.

Faktisk vil jeg tro at du kommer til at ramme den perfekte højde hvis du halvere den og du skal ikke være nervøs for at den glider nogle steder.

Lidt nede i denne tråd kan du se en 1" poly insulator, som vi halverede, endda med et helt okay resultat.

http://www.mustangklubben.dk/index.php/forum/opslagstavlen/11822-en-hyggedag-1-shelbydrop#107730

Er dette ikke tilstrækkeligt, ville jeg shimse op, fuldstændig som Stickshifter beskriver, dog max 10mm efter min mening Very Happy
John

Antal indlæg : 464
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Søn 26 apr 2015, 14:30

Stickshifter skrev:Har et svinghjul og koblingshus der er planlagt skiftet. Har med vilje trukket denne lille opgave til efter sæsonen, da det med nærmest garanti viser sig at være mere end bare en skru af og på opgave og dermed en længere parkering på liften. Det udvikler sig sikkert også til flere andre adskillelser når først jeg kommer i gang.

Update... Houston we have a lift off! ..og første observation efter en ganske kort testtur tyder på motoren nu (7-9-13) endelig er tæt. Skulle den alligevel vise sig at savle en smule, er den i hvert fald meget mindre utæt end den plejer at være. Laughing

At liften nu så endeligt blevet fri, betyder også at resten af eftermiddagen er afsat til at frigøre hverdagsraketten frå sine vinterhjul, kombineret med et bremseeftersyn nu hjulene alligevel er afmonteret. Som noget helt vildt skal samme køretøj efterfølgende også have årets første vask! bounce
Stickshifter
Admin

Indlæg by King of Bracket on Man 27 apr 2015, 14:33

Stickshifter skrev: resten af eftermiddagen er afsat til at frigøre hverdagsraketten frå sine vinterhjul, kombineret med et bremseeftersyn nu hjulene alligevel er afmonteret. Som noget helt vildt skal samme køretøj efterfølgende også have årets første vask! bounce

Shocked Du efterlader mig i støvet på alle bilaktivitets niveauer!... lige pånær den med vinterhjulene da jeg aldrig nåede at skifte tongue

Skal tilføjes at jeg faktisk var ret tæt på at tage Mustangen her forleden da økoraceren drillede, men et hurtigt starttjek strandede på møre benzinslanger (skiftet sidste forår Mad )

NU bliver der bestilt Gates slange med nylon inderrør!!
King of Bracket

Antal indlæg : 364

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 27 apr 2015, 15:42

King of Bracket skrev:......., men et hurtigt starttjek strandede på møre benzinslanger (skiftet sidste forår Mad )

NU bliver der bestilt Gates slange med nylon inderrør!!

Med mindre de har ændret noget for nyligt virker klassisk Gates (3225?) åbenbart ellers glimrende. Meget af det slange der sidder på min er vel efterhånden snart 10 år gammelt og viser ikke det mindste tegn på alderdom eller problemer. I år fandt jeg dog en enkelt samling der fugtede en smule, hvilket blev fikset ved at stramme spændebåndet en anelse, men jeg har jo også 3 bars tryk i systemet. bom
Stickshifter
Admin

Indlæg by King of Bracket on Man 27 apr 2015, 20:07

3225 skal prøves at blande nymodens nylon ind i systemet var osse en svær beslutning med følelsen af at have tabt Wink

Har lige fundet en tysker på ebay der sælger 3225 til 50 kr meteren Smile

Edit: var lige inde på Gates hjemmeside og om 3225 siger de "Tube has been upgraded to meet changes in fuel characteristics" ... Så helt den samme slange er det nok ikke, hvilket jo er paradoksalt når du ikke har problemer med din gamle model. Man kan jo ikke undlade at tænke om de nye slanger mon osse holder 10 år... Tvivler, men det finder vi jo ud af Very Happy
King of Bracket

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Man 27 apr 2015, 21:12

King of Bracket skrev:3225 skal prøves  ... Så helt den samme slange er det nok ikke, hvilket jo er paradoksalt når du ikke har problemer med din gamle model.
Nu melder historien jo ikke noget om hvor det skiller mellem ny og gammel, så mit kan jo reelt sagtens være den nye model. Det var i øvrigt også Gates 3225 Henrik#75 havde gode erfaringer med. Mener der ligger noget "langtidstest" feedback fra ham om samme slange i en af trådene på MCD-forum. Gates burde i øvrigt også kunne fåes i DK hvis man lige finder den rigtige reservedelspusher, for både mit og Henriks er kommet af danske kilder. Men det er selvfølgelig lettere med nettet, for så kan man handle liggende på sofaen. Laughing

Edit ..det må være svar #49 i denne tråd jeg kunne huske: http://www.mustangklubben.dk/index.php/forum/opslagstavlen/17731-benzinslanger-smuldre
Stickshifter
Admin

Indlæg by King of Bracket on Tirs 28 apr 2015, 10:27

Mht til at købe på ebay, ved jeg godt det er moralsk og idealistisk forkert ikke at gøre sine handler indlands, men jeg er bare så pokkers uheldig med næsten alt hvad jeg rører ved af bestillinger over nettet i dk .... som feks her sidst hvor det tog nøjagtig 1 måned og 6 dage at få nogle cykeldæk som ellers var annonceret til dag til dag levering, og det vel og mærke først efter gentagne telefonopkald og trusselsmails som ikke blev besvaret - pengene blev selvfølgelig trukket dag 1.... og dette er langt fra den slemmeste oplevelse!!

Disse oplevelser står i skarp kontrast til ALLE ebay handler jeg har lavet der stort set alle er gået som smurt og ved de få der har været lidt issues har sælgeren nærmest stået på hænder for at løse problemet omgående og uden brok... selv nogle lidt "satsede" handler fra feks Japan, Portugal og Cypern er gået fuldstændig problemfrit

Problemet i dk, tror jeg, er at internethandlen boomer, og alt for mange etablerede forretninger går i panik for at komme med på vognen, så de får sat en fin online shopping side op som ser professionel og velfungerende ud, men folkene bag ser stadig det der internet halløj som noget sekundært og bruger energien på deres "rigtige" forretning.

Uha det blev et kæmpe sidespring, men summa sumarum er at det efterhånden er blevet reglen, at hvor jeg ikke har mulighed for personligt at møde op i en fysisk butik, afsøger jeg først ebay, incl .uk og .de og derefter dk netbutikker som plan B, og er prisforskellen ikke for stor vælger jeg ebay @
King of Bracket

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Tirs 28 apr 2015, 14:23

King of Bracket skrev:Mht til at købe på ebay, ved jeg godt det er moralsk og idealistisk forkert ikke at gøre sine handler indlands....
Har også selv kun gode erfaringer med Ebay, både US, DE og UK udgaven. Det er stedet at finde det man mangler og som jævnligt åbenbart ingen i DK gider sælge. Ja for det kan da vel ikke være mig der bare har unormale behov, eller ikke vil betale tossepriser nå endelig de så har tingene. scratch

..det slog mig lige. Skal jeg mon tage det som et hint til at for stor en del af mine indkøb foregår ad netvejen, at både GLS og Posten har valgt at ligge en pakke-outlet lige ovre på den anden side af gaden? I fremtidens samfund må det vel nærmest betyde værdistigning af ejendommen? Laughing Laughing
Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Tors 30 apr 2015, 12:24

Også lige en lille update herfra. Jeg har nu fået hævet forenden lidt igen, og nu ser det meget bedre ud. Men bagenden skal nok også lige en sjat op før det er perfekt. ved huller i vejen osv, kan den lige komme ned og snitte skærmkanten bagi, når bilen er fyldt mad familien.

Og for s.... den styre godt nu, det er helt vildt. Med den gamle undervogn skulle den bruge en hel formiddag på at falde til ro, hvis men havde slået et sving med rattet.

Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Tors 30 apr 2015, 12:58

Rene Andersen skrev:Også lige en lille update herfra. Jeg har nu fået hævet forenden lidt igen, og nu ser det meget bedre ud.

Det ser godt ud og den står vist faktisk meget tæt på det der magiske punkt hvor den hverken ser for høj eller sænket ud. Cool
Stickshifter
Admin

Indlæg by Rene Andersen on Fre 01 maj 2015, 11:28

Nå nu var planen så at der bare skulle køres fa nu af, men er så lige kommet til at bestille en morfar gearing til bagtøjet
Så nu går vi tilbage til 3.00:1 gearing, godt nok med spær.
Jeg bestilte faktisk 2 stk klumper, fik fristet en mustang ven til at skifte til spær.
Rene Andersen

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen