Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

2½" bagtromler

3 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

2½" bagtromler Empty 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Man 26 Aug 2013, 10:08

Har hørt det er her (hot)råt'erne samles Very Happy 

Nu har jeg jo opgraderet 65'erens styretøj og bremsesystem som Ford selv gjorde hen af vejen i de glade år, dvs med det hurtige manuelle "gt" styrehus (som tilfældigvis er det samme som standard 65-70 servostyrehuset), 69 Boss "Big" spindler og styrekugler med ét stempels kalibre (som blev standard på alle Mustanger fra og med 1970) og senest, nu også 2-kreds hovedcylinder af samme støbning som 67 GT40 LeMans vinderbilen (og iøvrigt alle andre Ford biler som forlod fabrikken med skivebremser fra og med 1967 tongue - snak om one part fits all)

Så nu må turen være kommet til bagbremserne, ikke fordi de ikke fungerer upåklageligt, men alene fordi de er standard - det går jo ikke... så nu er jagten gået ind på nogle 10x2½" bremsetromler ala 65-67 Shelby, og her er spørgsmålet til panelet - findes der et nutidigt eksisterende varenummer på 2½" tromler (ala 65-67 Shelby) som passer i indpresning til de originale 65-66 V8 ankerplader (jeg ved faktisk ikke om de originale Shelby tromler brugte de almindelige ankerplader, men det er osse lidt urelevant da de ikke produceres længere)

Moneymaker siger at alle bredder tromler og bakker passer på standard 65-66 ankerplader, og at det altid ligger i indpresningen i tromlen - en masse folk siger ham imod incl nogle af hans ellers tro støtter - Moneymaker bliver fornærmet og siger han har konverteret 1000vis af Mustanger til 2½" tromler uden at skifte ankerplader, og nægter iøvrigt at udtale sig yderligere i sagen Rolling Eyes 

Men om ikke andet giver skænderiet håb om at der måske findes tromler og bakker som passer på de originale ankerplader, sandsynligvis fra noget 60-80'er stationcars eller lign, men hvilke??


Sidst rettet af King of Bracket Tirs 27 Aug 2013, 15:18, rettet 1 gang
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Stickshifter Man 26 Aug 2013, 21:22

Det forekommer mig ellers også at jeg har læst at det krævede andre ankerplader. Men bortset fra det så har jeg da vist nok en par fine originale Ford 2½" x 10 tromler til at ligge og flyde. De har oprindeligt siddet på et Ranchero 8" bagtøj årgang '73 eller noget i den stil. Høre jeg dig sige at jeg skal finde min tommestok frem og hoste op med nogle mål.. bræk konge? king 

Tror i øvrigt at du kan være heldig at bruge www.rockauto.com 's onlineshop til at finde tromlernes mål og udseende på de forskellige Ford vogne. De plejer at være flinke til at have tegninger med vigtige mål og billeder af de forskellige dele.




Ps hvis du spørger pænt kunne jeg endda nok lokkes til at prøvemontere dem jeg har på min egen vogn.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Man 26 Aug 2013, 22:30

Jep, det hørte du mig sige hr Pindrører Very Happy jeg mener please -tak Very Happy 
Og go ide med rock auto tegningerne, de var faktisk osse behjælpelige med port gevind og mål på hovedcylinderen.

Sådan inden du laver en hel arbejdsdag ud af det, så ka du måske starte med at eyeball'e dem - hvis de skal passe på standard ankerpladerne, skal de nærmest være 4-kantede ala fortromlerne, altså ikke forsatte i forhold til anlægsflangen som bagtromler normalt er.

Iøvrigt skulle hardwaren inden i 2 1/2" bagtromlerne være identisk med standard 65-66 fortromler, dvs bakker, hjulcylinder osv., så billige og let tilgængelige dele der aldrig udgår af produktion... det er bare lige om at finde de pokkers tromler... Hvis de altså findes!
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Stickshifter Man 26 Aug 2013, 22:50

Har grund til at tro det er sådan nogle her jeg har liggende.

www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1613882&cc=1136179
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Man 26 Aug 2013, 23:13

21punds??, det er forhåbentlig ikke stykket Shocked standard tromlerne er jo fjerlette.

Mangler desværre de, til dette projekt, vigtige mål på tegningen, så hvis du falder over tommestokken engang må du meget gerne lige måle højden/dybden.
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Tirs 27 Aug 2013, 19:42

Fedt emne, skal nok vende tilbage. Men i mellem tiden kan i jo lige søge om emnet på SAAC forum. 

Her et enkelt ud af mange....

http://saacforum.com/index.php?topic=11722.0
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Stickshifter Tirs 27 Aug 2013, 19:42

Tromlerne på hylden er målt til:

Dybde fra nav-anlægsflade til inderste bagkant er 86mm

Indvendige diameter på den yderste kant er 287mm

Yderkant er 19mm "højere" end den inderste

Den glatte flade til bremsebelægningen er 65mm bred

Centerhullet til navet er 70mm

Kan se nogle laver "moderne" konverteringer ved at bruge de komplette 10x2½ bremser fra nyere Lincoln, LTD og lign. Da de med deres tilhørende bagplade skulle være stort set bolt on, incl mht originalt bremserør og håndbremsekabler osv. Selv deres hjulcylinder har samme diameter som Mustangens.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Tirs 27 Aug 2013, 21:29

Jeg ved at Shelby tog tromlerne til bagbremser fra 1963 Ford Fairlane St. wagon.

Jeg vil tro at han ligeledes tog ankerpladerne fra samme, men bliver sgu mere og mere usikker.

Sikkert er det at det er KH, samt partnumre kan findes flere steder hvis man søger på
SAAC forum.

Når nu Money Maker nævnes til at starte med, så begynder jeg faktisk at tro der er noget om snakken. At det alene ligger i tromlens indpresning og er ligegyldigt med ankerpladen, selvom det lyder ulogisk.

På den anden side har Money Maker altså også hårdnakket nægtet at have sat andet end 157 tands flywheels på 289'erne. Og som bekendt tog han fejl Laughing 

Jeg er bekendt med at 2½ bakker fra fronten passer på bag og det fik mig til, sådan bare for sjovt skyld, at måle forskellen på indpresningen på front og bag ankerpladerne. De var nøjagtigt det samme.

Derfor syntes jeg da at Stickshifter skal afmontere et baghjul samt en tromle og så forsøge at sætte den 2½ tromle på i stedet. Måske det kunne kaste lidt lys over fænomenet, hvis det da ikke allerede er forsøgt.

Forøvrigt, velkommen til King of bracket king
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tirs 27 Aug 2013, 22:40

Tak tak og tak Very Happy og super godt med målene stick, så ligger tommestokken jo pludselig i mine hænder, medmindre du da ku lokkes til at følge Johns opfordring Wink
Kan dog allerede se at centerhullet er for stort, for tromlen skal vel centrere på navet?

Moneymaker er ikke altid rigtig på den, og har faktisk fundet en 3 år nyere tråd som samler op hvor gamle slap ved at en af skeptikerne fra første tråd har samlet info på tromler og ankerplader sammen af hhv 1 3/4 - 2 og 2 1/2 tommers udgaver, og alle tre havde forskellig offset på ankerpladerne... Men men, hvem siger at alle 2 1/2" tromler er ens!, og igen, hvad får Moneymaker til at påstå hårdnakket at have konverteret masser af mustanger uden at skifte ankerplader?

Iøvrigt er det pudsigt John, at du har målt for og bag ankerplader til samme indpresning, det understøtter jo til dels Moneymakers påstand ... og teorien om at tromlerne jeg leder efter skal være "firkantede" som fortromlerne


Sidst rettet af King of Bracket Ons 28 Aug 2013, 10:17, rettet 1 gang
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Ons 28 Aug 2013, 10:12

Linket med den omtalte sammenligning af de tre bredder tromler og tilhørende ankerplader: http://www.mustangsandmore.com/ubb/Forum27/HTML/001118.html

Ham han i starten omtaler som "A certain Ford expert" er selvfølgelig Moneymaker Wink 
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Ons 28 Aug 2013, 18:46

King of Bracket skrev:Linket med den omtalte sammenligning af de tre bredder tromler og tilhørende ankerplader:  http://www.mustangsandmore.com/ubb/Forum27/HTML/001118.html

Ham han i starten omtaler som "A certain Ford expert" er selvfølgelig Moneymaker Wink 
Okay, nu blev jeg altså lige nød til at prøve noget af i praksis Smile  For det kan sgu da ikke være rigtigt at der er så mange forskellige opfattelser af hvad der kan lade sig gøre og hvad ikke kan lade sig gøre..

Derfor startede jeg med at tage en bremsecylinder fra forbremsen. Den lagde jeg så i en ankerplade bagtil. En standard ankerplade hvor der har siddet 10X1-3/4 bakker.

Denne cylinder passer glimrende, men for at denne cylinder skal virke optimalt, kan vi vel blive enige om at den skal træde på midten af bakken, som jo nu er 2½".

Det gør den ikke grundet ankerpladens indpresning (se billede) og derfor må konklusionen være klar. Ankerplader til 2½" bakker skal altså have en anden indpresning, nøjagtigt som trådstarter postulere i http://www.mustangsandmore.com/ubb/Forum27/HTML/001118.html


Optimalt udfra målene, bør der kun sidde 1-3/4" bakker på denne ankerplade. Om man kan forsvare 2", det vil kunne diskuteres, men jeg ville ikke selv gøre forsøget.


[img]2½" bagtromler 07k8 [/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Ons 28 Aug 2013, 18:50

Og for at sætte det hele lidt i relief, tog jeg en brugt (undskyld) pirat 2½" bakke og lagde ned på ankerpladen.

Som man kan se, er der nu slet ikke styr på bakken og derfor er jeg nu ret overbevist om at der findes mindst tre forskellige indpresninger på disse ankerplader.

[img]2½" bagtromler 8omz [/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Ons 28 Aug 2013, 21:37

Perfekt John! Altså ikke i den forstand at konklusionen er helt den ønskede, men nu er jeg i det mindste klar over at der nok ikke er nogen vej udenom andre ankerplader... Og dog, mindes pludselig en diskusion i en af trådene om hvorvidt bakker absolut skal lægge an mod ankerpladerne, nu forstår jeg pludselig hvad de snakkede om Idea  - iflg din tommestok er forskydelsen jo stadig rigeligt indenfor tromlens bremseflade som Stickshifter målte til 65mm, og hvis man tænker efter, er det vel i princippet også tromlen som bakkerne centrerer i ?... Der blev også nævnt at der skulle bruges lidt længere monterings pinde.

Måske er det alligevel et forsøg værd, jeg har jo trods alt to-kreds bremsesystem nu, så helt galt går det ikke, selv om teorien om svævende bakker sku falde fra hinanden - bogstaveligt Embarassed

Edit, nu fik jeg så lige kigget lidt mere på dit billede af bakken i ankerplader, og mistede troen og forstanden lidt  igen, problemet er jo med modsat fortegn!... Så hvad pokker snakkede de mon om i den omtalte tråd?!
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Ons 28 Aug 2013, 22:33

Selv om vi antager at tromlen har den rigtige indpresning og derfor godt kan sidde sammen med viste ankerplade, så får du jo aldrig centreret kraften som bakkerne påvirkes med når du aktivere den hydrauliske hjulcylinder. Den skal i givet fald simses ca 7 mm op, men samtidig sidde urokkelig fast i sit leje, så hele angementet ikke løber med rundt når der bremses. 

Styretappen over hjulcylinderen skal ligeledes forlænges og det samme med pinden oven på styretappen, så der dels er styr på bakkerne i aflastet position og pinden til fastgørelse af fjedrene. 

Fjedrepindene skal selvfølgelig være længere, men her kan man vel bruge dem fra fronten. De passer jo til 2½" bakkerne i forvejen.

Det kan nok lade sig gøre med det rigtige værktøj, kunskaber og snilde, men så skal man samtidig tage højde for at der bliver langt ind til udluftningskruen, montering af bremserør og så har jeg ikke set på håndbremseproblematikken, om den pludselig ender med at vinkle helt skævt.

Håber jeg ikke misforstår noget og vi er enige om at bakkerne skal belastes så tæt på midten som muligt, her 32mm inde på bakken eller fra ankerpladens anlægsflader.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Ons 28 Aug 2013, 22:51

http://www.currieenterprises.com/cestore/productsRE.aspx?id=1875

Mange penge og ikke lige så sjovt som at finde brugbare stumper selv.


2½" bagtromler <a href=2½" bagtromler Ob5c  " />
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 08:51

Selvfølgelig er vi enige Smile jeg var træt i aftes og fik vendt det forkert i mit hoved, min spekulation gik udelukkende på hvorvidt bakkerne absolut behøver ligge an mod ankerpladerne, men det er jo ligegyldigt i denne sammenhæng da forsætningen af hjulcylinderen er til den anden side, så efterprøvningen af den teori er udsat på formodentlig uendelig tid tongue 

Alt kan jo fabrikeres og bringes til at fungere, men mængden af hjemmesløjd ødelægger lidt hele ideo(t)logien om at det SKAL være bolt on Ford hyldevarer, præcis som Ford/Shelby selv gjorde... og en forringelse af service venligheden er heller ikke acceptabel, da servicemanden det går ud over osse er mig Laughing
Fine som Currie stumperne end ser ud, og uanset jeg havde råd, så falder de desværre osse udenfor ovennævnte "homologering".

Hvad siger I forresten til centerhullet i tromlen - skal den centrere på akslen, eller er det nok at den styrer i boltene som feks mange aftermarket fælge gør?
Har endnu ikke forsket dybere i det, men har en fornemmelse af at det godt kan blive et problem at finde 2½" tromler med 2,43" centerhul...


Sidst rettet af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 09:19, rettet 1 gang
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 09:12

Sådan skulle det gerne komme til at se ud pirat 

2½" bagtromler MVC038S

2½" bagtromler MVC039S
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Stickshifter Tors 29 Aug 2013, 15:16

Ordre udført! Mine 2½" tromler kan monteres uden at de rammer noget de ikke skal og efter bedste håndmåling er der plads til ca 63mm bremsebelægning med de originale ankerplader. Dvs der er nok 5 mm mere plads, men de 63 er ud til hvor den glatte bane på tromlen stopper. Det lugter altså en del af at Moneymaker ikk' er totalt forkert på den alligevel. Hvor bred er en 2½" belægning i praksis?

At centerhullet er for stort kunne vel klares med at drejer en adapter ring er kan presses i tromlen. Er man rigtigt fancy kunne tromlen vel vha samme adapter  flyttes 1mm eller 2 udad, hvis nødvendigt.

I øvrigt er mængden af "gods" i selve tromlen vel også med til at afgøre hvor meget der kan bremses før skidtet løber varmt. Så kraftigere tungere tromler (med finner) kan arbejde hårdere end små "spinkle" i samme mål. Reelt kunne selv små 9" tromler vel fint bremse seriøst voldsomt. Problemet er bare at de lynhurtigt får problemer med varmen pga den lille overflade der er til at fjerne den mængde varme er opstår.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 15:29

Fantastisk, tak!... bliver konstant klogere uden egentlig alligevel at blive klogere - altså udover at jeg begynder at forstå hvorfor der bliver diskuteret så meget til højre og venstre Very Happy 

Så det er altså ikke selve "backspacingen" på original ankerpladerne der er gal (som Moneymakers modtalere ellers mener at have fundet bevis for) men nærmere bare et spørgsmål om hardwaren inden i skal trylles på plads... jeg ved godt jeg virker vægelsindet nu, men begynder alligevel at overveje om det måske kan lade sig gøre at få hjulcylinder osv til at sidde ordentligt med lidt sløjd arbejde Very Happy Rolling Eyes Razz 
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Stickshifter Tors 29 Aug 2013, 16:07

King of Bracket skrev:.... om det måske kan lade sig gøre at få hjulcylinder osv til at sidde ordentligt med lidt sløjd arbejde Very Happy Rolling Eyes Razz 
Selvfølgelig kan det lade sig gøre det er kun et spørgsmål om at have "the true hotrodding spirit" i sig! geek 

Hvad vejer en original 65'er tromle? Mine er "modificerede" af en tidligere ejer og derfor ikke helt representive, men ved brug af badevægten ligner det er de store 2½" med ekstra kraftig køleflade faktisk kun er godt 2kg tungere end de små originale Mustang tromler. Forskellen er mindre end man lige tror når de ligger ved siden af hinanden.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 16:52

Godt 5 kg kontra ca 10 kg for de brede 21/2" så det er trods alt osse 10 kg ekstra uaffjedret vægt man lige smider bag på...

http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1620348&cc=1333381
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af John Tors 29 Aug 2013, 17:37

Stickshifter skrev:Ordre udført! Mine 2½" tromler kan monteres uden at de rammer noget de ikke skal og efter bedste håndmåling er der plads til ca 63mm bremsebelægning med de originale ankerplader. Dvs der er nok 5 mm mere plads, men de 63 er ud til hvor den glatte bane på tromlen stopper. Det lugter altså en del af at Moneymaker ikk' er totalt forkert på den alligevel. Hvor bred er en 2½" belægning i praksis?

At centerhullet er for stort kunne vel klares med at drejer en adapter ring er kan presses i tromlen. Er man rigtigt fancy kunne tromlen vel vha samme adapter  flyttes 1mm eller 2 udad, hvis nødvendigt.

I øvrigt er mængden af "gods" i selve tromlen vel også med til at afgøre hvor meget der kan bremses før skidtet løber varmt. Så kraftigere tungere tromler (med finner) kan arbejde hårdere end små "spinkle" i samme mål. Reelt kunne selv små 9" tromler vel fint bremse seriøst voldsomt. Problemet er bare at de lynhurtigt får problemer med varmen pga den lille overflade der er til at fjerne den mængde varme er opstår.
Bakken er 58-59 mm og ikke 63-64 mm som jeg troede og så passer de jo oprigtig talt med den rigtige ankerplade som er ca 4mm dybere. Så træder hjulcylinderen også nøjagtigt på midten af bakken.

Dvs. at der kun skal shimses 4mm op bag hjulcylinderen, hvis man konvertere de originale ankerplader - en nem sag hvis man arbejder på HMF, at få tilrettet noget 4mm båndstål/fladstål med de korekte huller og så ellers bare få dem hæftet på ankerpladen så hjulcylinderen sidder lejret hvor den skal.

Styrebolten kan bores af ankerpladen og herefter shimses op og svejses på plads igen.

Bøsning mellem trækaksel og tromle er et must for centrering og kan vel ligeså godt ligge på akslen som den kan ligge i tromlen.... det må være ét fedt.

King of bracket..... bare se at komme i sving, det hele ser sgu da ikke slemt ud nu..... men forstår dog godt hvad du mener med "homologering" .

Kom lige til at tænke på - man kunne jo selvfølgelig også bruge udskæringen fra en gammel for-ankerplade som shims eller skabelon...

Det kribler lidt i fingrene nu..... Laughing    2½" bagtromler ?ui=2&ik=204adb7b22&view=att&th=140c1777acf3ae02&attid=0.1  (King of Bracket) haha


Sidst rettet af John Tors 29 Aug 2013, 20:37, rettet 1 gang
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 20:14

Jep, 4 mm går ind under finjustering og ikke fusk Very Happy ... lokket og punktsvejst kan det endda gå for at være en original forstærkning, hvilket jo giver go mening på en hårdt stresset race del Very Happy - så sku den være homologeret! Wink

Alternativet med at ofre nogle gamle for-ankerplader og dermed kreere et sæt hipo repro ankerplader skal også lige overvejes!

Yes det kribler!!! Very Happy
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Stickshifter Tors 29 Aug 2013, 23:01

King of Bracket skrev:Godt 5 kg kontra ca 10 kg for de brede 21/2" så det er trods alt osse 10 kg ekstra uaffjedret vægt man lige smider bag på...
Mine "lettede" originale vejer omkring 4kg på badevægten og samme badevægt siger så ca 7kg for de originale KH/Ford 2½ tromler. Jep det er the real shit fra 70'erne og ikk et eller andet nymodens støbt af gammelt skrotjern i kina. De er i øvrigt glatte som en barnerumpe inde i og stort set uden slidkant. cherry
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 23:10

Lurer jeg en slet skjult salgsreklame, eller er du bare meget glad for dem WinkVery Happy Very Happy 
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

2½" bagtromler Empty Sv: 2½" bagtromler

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum