Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Export brace og monte carlo bar

4 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Søn 11 Jan 2015, 11:49

Billedet er der ik Neutral

Men rigtigt, jeg studsede osse lige over samme mangel på Monte Carlo betegnelsen fra Shelbys side, både i de tidlige hardcore kataloger og de senere hvor den jo ellers får med hele reklamerullen... omvendt har Shelby vel aldrig været kendt for at kreditere andre for "hans opfindelser" Very Happy
Bemærk ligeledes at Shelby aldrig udbød eller reklamerede for export bracen hvilket kan undre endnu mere da den jo var ren bolt on og hyldevare i 1000 tal hos Ford - men måske netop derfor!

Mht Alan Mann som Monte Carlo barens fader, så er det vel sådan at historier så gamle nærmere skal modbevises end bevises, og da info og billeder om/af gamle europæiske rally mustanger ikke just ligger i hobetal på nettet (faktisk har jeg ikke selv lige kunnet finde et eneste billede af motorrummet på sådan én) sammenholdt med det faktum at Alan Mann og team ikke just lå på den lade side i løbet af en racersæson, er det vel ikke fuldstændig utænkeligt at de på et tidspunkt har "gjort sig erfaringer" med en jernstang på tværs af motorrummet, ligesom de eksperimenterede med 100 vis af andre modificeringer... det kan endda være at de har fået bud på at pille den af igen af FIA inspektørerne - hvilket faktisk er ret sandsynligt da bilen ikke var homologeret med den... hvis man tænker efter står der jo netop osse kun at ideen kom fra erfaringer gjort af Alan Mann, der står ikke at han selv brugte den Wink

Så indtil der foreligger beviser for andet, vælger jeg at bevare min barnetro og holder på rally Mustang historien Surprised
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 11 Jan 2015, 12:17

King of Bracket skrev:
Mht Alan Mann som Monte Carlo barens fader, så er det vel sådan at historier så gamle nærmere skal modbevises end bevises, og da info og billeder om/af gamle europæiske rally mustanger ikke just ligger i hobetal på nettet (faktisk har jeg ikke selv lige kunnet finde et eneste billede af motorrummet på sådan én) sammenholdt med det faktum at Alan Mann og team ikke just lå på den lade side i løbet af en racersæson, er det vel ikke fuldstændig utænkeligt at de på et tidspunkt har "gjort sig erfaringer" med en jernstang på tværs af motorrummet, ligesom de eksperimenterede med 100 vis af andre modificeringer... det kan endda være at de har fået bud på at pille den af igen af FIA inspektørerne - hvilket faktisk er ret sandsynligt da bilen ikke var homologeret med den... hvis man tænker efter står der jo netop osse kun at ideen kom fra erfaringer gjort af Alan Mann, der står ikke at han selv brugte den Wink

Så indtil der foreligger beviser for andet, vælger jeg at bevare min barnetro og holder på rally Mustang historien Surprised


http://www.ponysite.de/fmcog/racing/tdf_e_scg.htm

En af de første Rally Mustanger fra Alan Mann - og på billedet er der ikke MC bar på.

I første omgang troede jeg selv, at man havde brugt ekstra cowl braces fra convertible's, men er nu ret sikker på at det bare er noget slangeværk eller lignende man kan se ved bilens venstre tårn.


[img]Export brace og monte carlo bar - Page 2 2nvs8eo[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Stickshifter Søn 11 Jan 2015, 12:25

King of Bracket skrev:
Mht Alan Mann som Monte Carlo barens fader, så er det vel sådan at historier så gamle nærmere skal modbevises end bevises, og da info og billeder om/af gamle europæiske rally mustanger ikke just ligger i hobetal på nettet (faktisk har jeg ikke selv lige kunnet finde et eneste billede af motorrummet på sådan én)

Der findes jo heller ikk rigtigt pre- Shelby rally Mustangs. Det var stadigt jo en helt spritny bilmodel da Shelby udviklede GT350 og Fords berømte Monte carlo indsats foregik med Falcon'en i '63 og '64. Hvor '63 var en "blød" indsats uden større succes, hvilket betød Ford i '64 vendte tilbage med de ondeste racebiler. Kun teknikaliteter betød de ikke fik sejeren i '64, men på tidsprøverne blev der  sat nogle rekorder som først blev slået 20 år efter af Audi Quattro. king
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 11 Jan 2015, 12:58

Hvis man ikke allerede har læst lidt om Alan Mann's tilgang til Mustangerne, så er her en ret fed historie.

Og intet om MC bars - kun lidt om panhard rods Very Happy

http://www.ponysite.de/alanmann.htm

http://www.ponysite.de/john_grant.htm

http://www.ponysite.de/lee_holman.htm
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Rene Andersen Søn 11 Jan 2015, 13:38

John skrev:Hvis man ikke allerede har læst lidt om Alan Mann's tilgang til Mustangerne, så er her en ret fed historie.

Og intet om MC bars - kun lidt om panhard rods Very Happy

http://www.ponysite.de/alanmann.htm

http://www.ponysite.de/john_grant.htm

http://www.ponysite.de/lee_holman.htm


Der er da vist noget der lige skal læses lidt på, cool links.
Vidste godt mustangen havde kørt rally, men var egentligt ikke helt klat over hvor - hvordan osv. meget interresant.

Og det der Ponysite.de, er skisme det en fin side, igen relativt nyt for mig Arrow hørte først om det i tråden Tasca mustang 505.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Søn 11 Jan 2015, 13:59

Stick, kan godt se det med datoerne - omvendt viser Johns billede jo at de tidlige Rally Mustanger heller ikke havde export brace, og så det er vel stadig ikke helt utænkeligt at de "erfarede" at en tårnafstivning var nødvendig med tanke på de billeder man ser af deres biler i fuld fart ud over bakketoppe med hjulene højt over jorden! Shocked

Det er sjovt for havde faktisk gjort mig den tanke at Alan Mann's første Mustanger måske var født uden export brace, og at det kunne være derfor han (hvis han gjorde) eksperimenterede med anden og simplere form for afstivning... et eller andet siger mig nemlig at han fik hans Mustanger sendt direkte fra Ford USA udenom det normale importør netværk, og bilerne derfor måske ikke var deciderede eksport modeller... men jeg kan sagtens tage fejl.

Edit: efter at ha kigget lidt i Johns tidligere postede links ka jeg se det ikke var helt galt husket Smile den første var endda lige et smut omkring Holman Moody inden den blev skibbet videre over til Alan Mann - så ved man som mustang at man må være udset til noget stort king

Edit-edit: Ligeledes i et af Johns spændende links kan man læse at Alan Mann i al hemmelighed modtog en tidlig prototype Mustang fra Ford til test allerede inden Mustangens officielle præsentation, han havde altså over et halvt års erfaring OG kørt rally med Mustanger inden Shelby skruede i første prototype GT350'ere omkring november 1964. så ikke underligt hvis den gamle snake charmer kiggede ham lidt over skulderen  Wink

Billedet her er feks fra Liege rallyet i Aug 1964

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Xe4dvb


Sidst rettet af King of Bracket Man 12 Jan 2015, 08:52, rettet i alt 3 gange
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Søn 11 Jan 2015, 14:13

Rene Andersen skrev:Vidste godt mustangen havde kørt rally, men var egentligt ikke helt klat over hvor - hvordan osv. meget interresant.

Mustanger har skam hærget vidt og bredt i Europa, der står bare ikke så meget på nettet om det, da Amerikanerne har det svært med at forestille sig en verden udenfor USA Question

Feks var det osse en Mustang der vandt det meget prestigefyldte Marathon de la Route på Nürnburgring i 1965... et på daværende tidspunkt meget berømt udholdenhedsløb på hele 84 timer!!!! Le Mans er en søndagsudflugt i sammenligning, og  SPA six hours der er det længste løb i dag, tæller nærmest ikke som mere end varmkøring Very Happy
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Tors 15 Jan 2015, 19:43

Se hva jeg fandt i den gamle hvide... i løs vægt! Surprised

Tydeligvis en rustfælde når først den originale sealer er blevet mør og utæt - og det trods rigelig med drænhuller!! Shocked , må sige jeg er overrasket over at ingen af hullerne liner op med de originale til standard tårnstiverne.

Export brace og monte carlo bar - Page 2 23t60t4


Den originale tidlige model exportbrace med ens afstand mellem hullerne... min hensigt var faktisk at lave en sammenligning med den senere model, men til min egen overraskelse var den anden exportbrace, jeg havde tiltænkt den røde, osse af den tidlige model  ... men jeg går ud fra den senere model benytter to eller måske alle 4 standard monteringshuller ??

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Vfzj4o


Og her et lille kuriosum... hvordan bilen er endt op med èn Mustang og èn Falcon støddæmperkonsol kan man kun gisne om, men det var dem der fulgte med bilen Neutral
Bemærk i øvrigt forstærkningsskiven - endnu en export special, en detalje Stickshifter pointerede fornylig - hvad man dog ikke lærer Smile og hvilken forfatning forestillede amerikanerne sig egentlig at vores veje var i herovre Laughing ... det må ha været Alan Mann der gjorde Ford ingeniørerne nervøse efter han splittede den første prototype Mustang ad Razz

Export brace og monte carlo bar - Page 2 23rrhqh
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Tors 15 Jan 2015, 20:50

Støddæmperkonsollen til venstre, syntes jeg mere ligner noget fra 67 up .

Den til højre, som nok er den originale 65-66 - Er den ca 6,5 cm uden skiver og den til venstre ca 4 cm?

Og super med de øvrige billeder Export brace og monte carlo bar - Page 2 4140651677
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Tors 15 Jan 2015, 21:14

John skrev:Den til højre, som nok er den originale 65-66 - Er den ca 6,5 cm uden skiver og den til venstre ca 4 cm?

Helt korrekt, tak for rettelsen! Export brace og monte carlo bar - Page 2 4140651677

Aner ik lige hvorfra jeg havde den ide at den var fra en Falcon, de er jo både anderledes og højere, ikke lavere drunken

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Jzwbb

King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Tors 15 Jan 2015, 22:26

Og NU ved jeg hvorfor du var så hurtig til at identificere den John!
(kig lidt nærmere på billedet af motorrummet i Johns racerbil igen Wink ) ... jeg er helt pjattet med alle de "pure race purpose" modifikationer der er lavet med forskellige originale Ford dele på den bil! king  håber der kommer en rigtig god tråd om den en dag John  Basketball

Export brace og monte carlo bar - Page 2 2qw3log
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Søn 18 Jan 2015, 13:15

Bliver spændende at se flere nærbilleder af denne efterhånden som de dukker op bounce Very Happy

Export brace og monte carlo bar - Page 2 34q78dz

http://www.mustangandfords.com/news/1409-pony-tales-ford-mustang-news-september-2014/

Umiddelbart en lidt spøjs exportbrace, og støddæmpertårne... Kan den gode Alan ha haft en finger med i export bracen?... I så fald, hvis man kender ham ret, er den taget fra noget eksisterende og tilpasset, ligesom han gjorde med rigtig mange andre komponenter på TDF Mustangerne... Det ville også til dels forklare hvorfor den første udgave ikke passede i de originale monteringshuller Wink

Hvornår kom export bracen egentlig?... Har forsøgt at finde billeder af motorrummet få feks tidlige 64er T5 Mustanger, men indtil videre uden held...
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Stickshifter Søn 18 Jan 2015, 13:47

King of Bracket skrev:Umiddelbart en lidt spøjs exportbrace, og støddæmpertårne... Kan den gode Alan ha haft en finger med i export bracen?...
Nu skal man også altid være forsigtige med gamle racere, for deres liv har næsten altid været en fortløbende forbedrings-proces. Så uden gamle billeder, eller udsagn fra folk der rodede med dem i gamle dage, kan det være svært at vide hvem der reelt har lavet hvad og hvornår det faktisk blev lavet.

King of Bracket skrev:Hvornår kom export bracen egentlig?... Har forsøgt at finde billeder af motorrummet få feks tidlige 64er T5 Mustanger, men indtil videre uden held...
Mon ikke den har været der fra dag 1? Det var vel allerede kendt opfindelse fra Falcon. Sad den i øvrigt på første generation Falcons, dvs dem før '64?
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 18 Jan 2015, 13:54

In the time since those days I have been to many Historic races and seen many so called ex-Alan Mann Mustangs and Falcons with some very well known names claiming to own these cars, but sadly most are fakes. I know one sure thing to tell them apart and that is to do with a certain piece of welding that I did on nearly all the Race Falcons or Jim Rose did to them and I certainly did on Roys Mustang. In those days, you did not MIG welding, it was all abut Nickel-bronze welding and any welding is a sort of a signature. We had to weld some items up, as the car tend to crack in those areas. They really got clapped out with these rallye roads.

I’d know immediately if a real car turns up, but I really doubt it will.

http://www.ponysite.de/john_grant.htm


Spørgsmålet er om de har ladet en af de gamle mekanikere se på bilen?

Men spændende om en af de ægte nu for gud ved hvilken gang, er dukket op fra de døde Very Happy
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Søn 18 Jan 2015, 14:52

Ja I har nok ret, den er jo et forholdsvis nyligt "fund"... Men hvis den er ægte, kan man jo håbe at den ikke har kørt ræs siden, og dermed ikke ombygget jf senere regler osv.

Og go pointe med Falcon, jeg tænkte at det måske var en senere opfindelse da de første Shelbys ikke havde den...
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 18 Jan 2015, 15:06

Når jeg ser det billede, som King of bracket har lagt op, af en formodet Mann racer, så hæfter jeg mig ved en detalje som også er blevet modificeret gennem årene.

Prøv at se på øverste bærearm på det billede og se så det jeg vedhæfter her.

Det er fra nutidens Mann racere, eller fra en af de som kører i samme farver om man vil.

jeg er godt klar over at det ikke har noget med export brace at gøre, men jeg kunne altså ikke lade være Very Happy

[img]Export brace og monte carlo bar - Page 2 2q07gbr[/img]

Billede taget af Pdb
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 18 Jan 2015, 15:12

Her lidt tættere på.

[img]Export brace og monte carlo bar - Page 2 Ayq5p3[/img]
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Søn 18 Jan 2015, 15:22

Det er vist okay John, expert bracen er vist ved at være kørt tynd og Rene har forlængst besluttet sig, så lad endelig tråden udvikle sig, det gør det nemmere at huske hvor man skal finde guldkornene igen senere Wink

Og lad os så få historien om de bærearme! Shocked  ved at Alan Mann brugte andre bremse kalibre, men var spindlerne osse skiftet eller er det et hemmeligt trick... Jeg har læst at de eksperimenterede med et højere Roll center ??
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Stickshifter Søn 18 Jan 2015, 15:40

Nedkortet bærearm? Har tit hørt det omtalt som et gammelkendt racertrick, men ikke lige set billeder af det. Det er vel nærmest en "turbo" til camber gain?
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 18 Jan 2015, 16:12

Stickshifter skrev:Nedkortet bærearm? Har tit hørt det omtalt som et gammelkendt racertrick, men ikke lige set billeder af det. Det er vel nærmest en "turbo" til camber gain?

Nu vil jeg lige pointere, at jeg altså ikke ved meget mere om de meget tidligere modificeringer end i selv gør. I er jo hamrende skarpe som altid Export brace og monte carlo bar - Page 2 4140651677

Og jeg tror ej heller man kortede øverste bærerarm i sen tredserne, men hvem ved....

Men jeg ved at man ser flere og flere Mustanger med kortede bærerarme idag, også på Goodwood. Det giver jo sig selv, at man får en helt anden geometri, hvor man ikke bare kan ændre droppet på armen, men samtidig ændre vinklen på øverste bærerkugle.

Samtidig får man, på en nem måde, den ønskede negative camper, som samtidig giver mulighed for optimal positiv carster hvis man ønsker dette.

Afjedringen kommer ligeledes tættere på det stærkeste punkt, som jo må være over bærerkuglen.

På billedet af den kortede bærerarm, kan man ligeledes se smørenippel som må formodes at skulle levere fedt til en bronzebøsning.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af John Søn 18 Jan 2015, 16:40

King of Bracket skrev:Bliver spændende at se flere nærbilleder af denne efterhånden som de dukker op bounce Very Happy

Export brace og monte carlo bar - Page 2 34q78dz

http://www.mustangandfords.com/news/1409-pony-tales-ford-mustang-news-september-2014/

Umiddelbart en lidt spøjs exportbrace, og støddæmpertårne... Kan den gode Alan ha haft en finger med i export bracen?... I så fald, hvis man kender ham ret, er den taget fra noget eksisterende og tilpasset, ligesom han gjorde med rigtig mange andre komponenter på TDF Mustangerne... Det ville også til dels forklare hvorfor den første udgave ikke passede i de originale monteringshuller Wink

Hvornår kom export bracen egentlig?... Har forsøgt at finde billeder af motorrummet få feks tidlige 64er T5 Mustanger, men indtil videre uden held...

http://www.ponysite.de/alanmann_2.htm

A.Mann: I think, they were sold and we gave the credit to Ford USA back or we sent them back to the US. I am pretty sure that however one was raced later still in the UK by Roy Pierpoint. He won the British Touring Car Championchip in 1965 on this car. Yes, I think, it was the Procter TDF car. I've also noticed your mentioning about the later article of a tested TDF car at the Comstock Racing Team in Canada, but I have actually no idea what happened to them in detail or how it turned up there. Maybe we gave it back to Ford USA.

Editorial note:Brian Lewis - the TDF Mustang mechanic - stated however that the winning car was ordered back from Ford USA immediately after the race. The Mann team had in mind to drive it around in Nice, but it was not available acc. to Brian. Bernard Cahier got the second TDF Mustang of Harper for a week for testing it in France. The car carries a DPK6B licence plate, but a #83 on the door, which was initially on the TDF the car with licence plate DPK7B of Peter Procter. The door number #83 is different than those used in the race and the car was most probably repainted to make it a decent winner in the pictures that were published.

Another english magazine called Motor Sport got one of the TDF cars - DPK5B (the Ljungfeldt car) after the event for testing as well. The journalist wrote that all the cars would have to be returned to the US due to the fact that no import tax was paid by A. Mann and that otherwise the cars would have to be torched in halves under the eye of customs inspectors. I asked Alan Mann later about that and he confirmed that the TDF Mustangs were definitely not cut.

Acc. to Graham Robson, a famous book writer of a Ford rally book, 4 Mustangs were stored after the TDF outside Alan's workshop in the yard. This information was given to him by Allen in a previous interview (which might contradict to the mechanics words, but we are not at the end of our research).
Graham continues in a February 2002 'classicford' Article that Alan redevelopped the TDF cars for saloon racing and that in 1965 Roy Pierpoint, Mike Salmon and Jack Brabham lead them to six victories out of eight championchips round. Bo Ljungfeldt and Jacky Ickx (on the Greder car) achieved another 3 victories in Mustangs in 1965 in other European events.
We are still investigating the TDF cars history after 1965, but have just recently got much more detailed hints. Stay tuned - July 2003.

But back to Alan Mann
Alan continues about the whereabouts of the race cars:
In the past years we have been approached by 2 auctioneers, wether we would be able to verify original TDF Mustangs. I said, yes, as our mechanics are still here, that worked on the cars and they pretty well know, how they welded things or which failures they did. There is always a personal note of a mechanic to identify items.
Well, these auctioneers did not came back to us, so I have to think, they did not have original TDF Mustangs on hand or wanted to have fakes approved. The same happened for our later Escorts and such.

http://www.ponysite.de/alanmann_2.htm


Det bliver spændende at følge, ikke mindst når man i følge artiklen kan læse at den kun er verificeret ud fra VIN .

http://www.mustangandfords.com/news/1409-pony-tales-ford-mustang-news-september-2014/

Man kan så undres over at man ikke retter henvendelse til en eller flere fra det oprindelige Mann team, som jo før er blevet bedt om at verificere ægtheden af en af disse originale Mann racere.

Ikke mindst når den står så tæt på kilden.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Stickshifter Søn 18 Jan 2015, 17:15

John skrev:Det bliver spændende at følge, ikke mindst når man i følge artiklen kan læse at den kun er verificeret ud fra VIN .

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Dbk5b10


John skrev:Man kan så undres over at man ikke retter henvendelse til en eller flere fra det oprindelige Mann team, som jo før er blevet bedt om at verificere ægtheden af en af disse originale Mann racere.

Ikke mindst når den står så tæt på kilden.
 
Det står på Ponysite at de sidste 4 ejere af bilen skam har fået tilbudet, men at ingen af dem har sagt ja tak. Muligvis fordi bilen bliver handlet til høje beløb og ingen har ønsket at risikerer at få deres investeringen gjort værdiløs.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Rene Andersen Søn 18 Jan 2015, 18:42

King of Bracket skrev:Det er vist okay John, expert bracen er vist ved at være kørt tynd og Rene har forlængst besluttet sig, så lad endelig tråden udvikle sig, det gør det nemmere at huske hvor man skal finde guldkornene igen senere Wink


Erhmm ja jeg har nok været lidt stille i den tråd som jeg selv startede silent Men jeg fuldstændig sat af her Arrow men men jeg læser intenst med, det er jo næsten som i de gode gamle MCD dage, hvor man skulle ind og tjekke om der var kommet nyt. Export brace og monte carlo bar - Page 2 4140651677

men rigtigt som Hr bracket skriver, jeg har bestemt mig. Monte carlo baren er allerede draget vider i systemet, og en af de gode export braces er bestilt. Ville gerne have fundet en original, men til at begynde med er det bestilt en god repro.

Nu da der nævnes bærearme, kan jeg da indskyde at der også er bestilt nye øverste/nederste bærearme som skal på sammen med nye hårde fjedre koni dæmpere og shelby drop Very Happy Så håber jeg/vi (JFKracing) får ramt den rigtige højde, så der ikke skal modificeres i skærmkanterne, for det vil jeg ikke.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Man 19 Jan 2015, 15:18

Apropos modificering af skærmkanterne, så har du vel godt bemærket at de forreste skærmkanter på de originale TDF Mustanger ser lidt spøjse ud ik Wink ... en modifikation som blev lavet tilpas diskret med henblik på at FIA inspektørene ikke skulle bemærke det og en detalje man IKKE ser på nutidens "Alan Mann" Mustanger... det har faktisk altid har undret mig lidt at man gjorde sig den relativt store ulejlighed når Shelby og alle andre ikke havde problemer med at få store hjul under med langt mindre massage, også på rally biler - men måske skal årsagen findes i de specielle bærearme, om end man umiddelbart måtte syntes det modsatte ?!
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af King of Bracket Tors 22 Jan 2015, 12:32

Stickshifter skrev:På ponysite er der et eller andet sted et billed af en Trans Am racer karosse der havde et fastsvejst rør på ydesiden af inderskærmen der gik fra ca der og skråt ned/ud til samlingen øverst ved torque box/panel  ...altså endnu en at King's trekanter. Very Happy  Kunne det mon være en slags kopi at sådan noget? Både beslag og bolt ser jo solidt ud.

Flere trekanter Smile

Export brace og monte carlo bar - Page 2 2ms0i91
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Export brace og monte carlo bar - Page 2 Empty Sv: Export brace og monte carlo bar

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum