Gamle danske Mustanger
4 deltagere
Side 2 af 4
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Gamle danske Mustanger
Hm.. sølvfarvet HT. Har en stærk mistanke om at det kunne være den her. Ejeren hed vist Jacob Nielsen.King of Bracket skrev:http://www.cckhistoric.com/tag/ford-mustang/
Sv: Gamle danske Mustanger
Okay så trods alt en racerbil i udgangspunktet... Der røg så teorien om at 289 skiltet på forskærmen have fulgt med bilen (det er osse lidt forkert placeret) men til gengæld bekræfter stelnummeret at der er tale om en 289 2V, så et skridt tilbage og to skridt frem... vi et tæt på at jeg vil turde sætte penge på at denne bil har været hvid med skivebremser fra ny
Bemærk iøvrigt at den specielle bagerste trekantrude har fulgt bilen fra sit tidligere liv, jeg troede faktisk det var en Ecurie Ford France detalje der var lagt megen energi og research i fra ejeren eller CCK's side...
Edit: ved nærmere eftersyn er det alligevel ikke helt samme rudeopsætning.
Bemærk iøvrigt at den specielle bagerste trekantrude har fulgt bilen fra sit tidligere liv, jeg troede faktisk det var en Ecurie Ford France detalje der var lagt megen energi og research i fra ejeren eller CCK's side...
Edit: ved nærmere eftersyn er det alligevel ikke helt samme rudeopsætning.
Sidst rettet af King of Bracket Lør 17 Jan 2015, 11:58, rettet 1 gang
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
Burde ikke overraske dig ud fra at dette citat taget direkte fra et af dine egne tidligere indlæg.King of Bracket skrev:Okay så trods alt en racerbil i udgangspunktet...
"Sold new in Denmark, it was converted into a historic race car under the supervision of a notable Danish Mustang specialist in 2008. However the project was never fully completed and..."
..hvilket dog også sætter spørgsmålstegn ved om det reelt er samme bil, eller bare en look-a-like en anden var ved at bygge. En af mine "overskuds" knaster endte gennem John i en historisk racer, så muligvis har han lidt styr på Mustang historikken i de kredse. Racerbil og "notable Danish Mustang specialist" lugter det i øvrigt ikke meget af Stolze?
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:
Til evt fremtidig efterforskning i danske Mustangs kunne det sikkert være rart at have dens stelnummer, som af anden annonce fremgik til at være: 5F07C602557.
Skal jeg lige selv følge den op ved at bringe et 10 år gammelt Finn#373 indlæg:
"jeg havde en 65 med nummer 602562, som jeg håber stadig kører, men har ikke kunnet finde den. den sidste kendte ejer var en Rene fra randers midt i firserne."
... hm tæt på ikk'?
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:Hm.. sølvfarvet HT. Har en stærk mistanke om at det kunne være den her. Ejeren hed vist Jacob Nielsen.King of Bracket skrev:http://www.cckhistoric.com/tag/ford-mustang/
Jacobs bil kørte CHGP i 2013, så det er ikke den
Og det er rigtigt, at din knast blev lagt i og indkørt, da Jacob skulle overtage bilen efter Lylloff.
Karrossen er forøvrigt hentet i Sverige!
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:Burde ikke overraske dig ud fra at dette citat taget direkte fra et af dine egne tidligere indlæg.King of Bracket skrev:Okay så trods alt en racerbil i udgangspunktet...
"Sold new in Denmark, it was converted into a historic race car under the supervision of a notable Danish Mustang specialist in 2008. However the project was never fully completed and..."
..hvilket dog også sætter spørgsmålstegn ved om det reelt er samme bil, eller bare en look-a-like en anden var ved at bygge. En af mine "overskuds" knaster endte gennem John i en historisk racer, så muligvis har han lidt styr på Mustang historikken i de kredse. Racerbil og "notable Danish Mustang specialist" lugter det i øvrigt ikke meget af Stolze?
Når jeg læser nedenstående fra dette link, bliver jeg ret så overbevist om, at jeg kender en smule til bilen, eller rettelig noget af bilen.
http://www.coys.co.uk/auction.php?itemID=2459
"The superb car on offer today started life on January 18 1965 in Ford's Dearborn factory and was designated as an export model. Sold new in Denmark, it was converted into a historic race car under the supervision of a notable Danish Mustang specialist in 2008. The fresh 289 V8, as built and tested by Danish specialist Malmo Motorrenovering AB,"
Først og fremmest, så kan jeg ikke udtale mig om hvor vidt den reelt er "født dansk", men jeg er overbevidst om at jeg stiftede bekendskab med karrossen hos Lylloff.
Han malede den gul i samme tidsrum, hvor jeg stod på hans værksted og kortede mit nuværende bagtøj op.
Han blev hverken helt eller halvt færdig med bilen og den endte hos Frank Holm, som fortsatte arbejdet på den. Den var relativt tæt på at være færdig da han opgav projektet og endte med at sætte den til salg.
Anders Nannerup hentede bilen incl. fælge med historiske dæk og Malmø motoren. Udgangspunktet var at gøre den færdig, men tiden løb og resulterede i, at den blev solgt til eksport.
Hvor vidt den reelt er dansk, det aner jeg ikke, men noget tyder på at den i det mindste havde danske papirer med sig hele vejen.
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Nu bliver det muligvis mystisk, for nettet fortæller mig at en Mustang med første indregistrering i '65 og med samme løbenummer som ovenstående stadigt dags dato er på danske plader og den er sidst synet i '07 i Slagelse.Stickshifter skrev:Til evt fremtidig efterforskning i danske Mustangs kunne det sikkert være rart at have dens stelnummer, som af anden annonce fremgik til at være: 5F07C602557.
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:Nu bliver det muligvis mystisk, for nettet fortæller mig at en Mustang med første indregistrering i '65 og med samme løbenummer som ovenstående stadigt dags dato er på danske plader og den er sidst synet i '07 i Slagelse.Stickshifter skrev:Til evt fremtidig efterforskning i danske Mustangs kunne det sikkert være rart at have dens stelnummer, som af anden annonce fremgik til at være: 5F07C602557.
Sjovt som man kan komme til så forskellige resultater
Der blev søgt på Stelnummer 5F07C602557
Der blev søgt på alle ikke-blokerede køretøjer samt blokerede køretøjer med følgende blokeringsårsag(er): Låst af SKAT, Køretøjet er blokeret. Kontakt nærmeste politi på tlf. 114, Skal afgiftsberigtiges, Skal værdifastsættes, Indkaldt til registrering, Henvist til SKAT, Totalskadet køretøj, Skadet køretøj, Mangel-blokering.
Passer vel meget godt med at bilen ikke længere er i landet!
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Haha, det skal man nok ikke grave mere i ... Racerbiler skal vel bare bruge et stelnummer til godkendelsen, sådan foregik det iøvrigt osse dengang, hvilket man kan læse meget mere om på ponysite.de
Egentlig osse underordnet, det vigtigste er at vi kender endnu et komplet stelnummer på en dansk solgt 65'er mustang der ihvertfald ikke modbeviser teorien
Egentlig osse underordnet, det vigtigste er at vi kender endnu et komplet stelnummer på en dansk solgt 65'er mustang der ihvertfald ikke modbeviser teorien
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:Alle 3 har Blaupunkt radio med den store dækplade.
Kunne dette være original udskæringen som krævede den store dækblade og blev den mon udført på fabrikken hvor de jo feks også borede hullerne til export bracen osv., eller blev det lavet af Ford Danmark?... Umiddelbart et hulens svineri med en vinkelsliber inde i kabinen på en ny bil, så gætter på det første.
Kender vi til nogle oplysninger eller billeder af den "originale" Blaupunkt radio ??
(Bemærk beslaget for midterkonsollen)
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
Min er kun registreret på de sidste 6 cifre, hvilket jeg har set tilsvarende på andre gamle danske. Denne løsning giver lidt mening hvis man ser de gamle Ford Danmark messingskilte der altid blev monteret i motorrummet. Så jeg søgte ganske simpelt på "602557".... hvilket gav 1 resultat: en Mustang på plader, med første indregistrering i '65.John skrev:
Sjovt som man kan komme til så forskellige resultater
Der blev søgt på Stelnummer 5F07C602557
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:Min er kun registreret på de sidste 6 cifre, hvilket jeg har set tilsvarende på andre gamle danske. Denne løsning giver lidt mening hvis man ser de gamle Ford Danmark messingskilte der altid blev monteret i motorrummet. Så jeg søgte ganske simpelt på "602557".... hvilket gav 1 resultat: en Mustang på plader, med første indregistrering i '65.John skrev:
Sjovt som man kan komme til så forskellige resultater
Der blev søgt på Stelnummer 5F07C602557
Okay, det giver lidt mere mening og dette billede bekræfter da også at vi har med en dansk bil at gøre..... i ved jo godt hvor i skal kigge, ik`
Den har forøvrigt også været med i en hjemmelavet video, med politijagt på ægte amerikansk manér
[img][/img]
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Samme bil
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Okay nu har I sat mig af på flere plan den med stelnumrene er et, men det er muligvis et spørgsmål om at jeg skal bakke et par tråde og læse igen lidt mere koncentreret.
Men omkring at identificere en dansk Mustang kender jeg da kun messingskiltet i motorrummet - som jeg IKKE kan finde på billedet
Men omkring at identificere en dansk Mustang kender jeg da kun messingskiltet i motorrummet - som jeg IKKE kan finde på billedet
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
Virker til det var en løsning Blaupunkt tilbød, for det ligner at det var en standard løsningen brugt i flere europæiske lande. Her er et tysk billed.King of Bracket skrev:
Kender vi til nogle oplysninger eller billeder af den "originale" Blaupunkt radio ??
Det har næppe krævet et kæmpe hul at få sådan en radio i. Ved ikke om radio var standard i Danmark og om min har haft en. Men på den var der da jeg fik den kun boret 2 ekstra huller og så var siderne af det originale midterhul skåret en lille smule bredere og en alm gammeldags europæisk DIN-radio sad ok.
Sv: Gamle danske Mustanger
King of Bracket skrev:Okay nu har I sat mig af på flere plan den med stelnumrene er et, men det er muligvis et spørgsmål om at jeg skal bakke et par tråde og læse igen lidt mere koncentreret.
Men omkring at identificere en dansk Mustang kender jeg da kun messingskiltet i motorrummet - som jeg IKKE kan finde på billedet
Jeg hæfter mig ved exportbracen, som ser meget ægte ud (se monteringen i cowl) - og så er det nok tid til at kigge på noget andet, som kunne være radiohuller, dem må der nok godt være flere forskellige af
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Blaupunkt Frankfurt et ikon i sin egen ret!
Billedet her er af en US model, en europæisk radio ville have L M M U U på trykknapperne, hvilket det også ser ud til at være på billedet Stickshifter postede.
Og apropos radiohuller, Bemærk faconen på kabinettet og kig så lige igen på udskæringen i instrumentbrædtet på min gamle danske hvide længere oppe i tråden
Edit: Efter nærmere grublen og målen tror jeg alligevel ikke at faconen på udskæringen skyldes recessen i kabinettet ... Dels giver det ikke mening, dels lader det til at dette kabinet blev afløst af et mere almindeligt firkantet design omkring 1963-64, men hvorfor så?.... simpelt, manden med vinkelsliberen brugte overkanten af det originale radiohul som rettesnor, og bukkede efterfølgende kanten fra det oprindelige hul ud hvorved faconen fremkommer.
Her i korrekt europæisk version og årgang/kabinet
NB. Ved nærmere eftertanke er jeg helt sikker på at der sad en kasettebånd afspiller i vores, men om den var original monteret ved jeg ikke....
Billedet her er af en US model, en europæisk radio ville have L M M U U på trykknapperne, hvilket det også ser ud til at være på billedet Stickshifter postede.
Og apropos radiohuller, Bemærk faconen på kabinettet og kig så lige igen på udskæringen i instrumentbrædtet på min gamle danske hvide længere oppe i tråden
Edit: Efter nærmere grublen og målen tror jeg alligevel ikke at faconen på udskæringen skyldes recessen i kabinettet ... Dels giver det ikke mening, dels lader det til at dette kabinet blev afløst af et mere almindeligt firkantet design omkring 1963-64, men hvorfor så?.... simpelt, manden med vinkelsliberen brugte overkanten af det originale radiohul som rettesnor, og bukkede efterfølgende kanten fra det oprindelige hul ud hvorved faconen fremkommer.
Her i korrekt europæisk version og årgang/kabinet
NB. Ved nærmere eftertanke er jeg helt sikker på at der sad en kasettebånd afspiller i vores, men om den var original monteret ved jeg ikke....
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
I så fald skule det vist have været en amerikansk stereo-8 afspiller, som vist netop kom på markedet omkring '65. I følge nettet dukkede der først casettebåndsafspillere til biler op i '70 og de har sikkert ikke været billige.King of Bracket skrev:Ved nærmere eftertanke er jeg helt sikker på at der sad en kasettebånd afspiller i vores, men om den var original monteret ved jeg ikke....
Når man bruger den avancerede søgning på www.nrpla.de , ligner det ud fra mængden af tidlige Mustangs indregistreret på kun et 6-cifferet stelnummer at der faktisk er en del af de gamle danske der har overlevet.
Der dukker også en "GA6322" op? Er der en ikke amerikansk bygget, eller hvor kommer det nummer lige fra? Bilen er i øvrigt indregistreret med 4300cc og 426hk! ....
Sv: Gamle danske Mustanger
King of Bracket skrev:Blaupunkt Frankfurt et ikon i sin egen ret!
Billedet her er af en US model, en europæisk radio ville have L M M U U på trykknapperne, hvilket det også ser ud til at være på billedet Stickshifter postede.
Og apropos radiohuller, Bemærk faconen på kabinettet og kig så lige igen på udskæringen i instrumentbrædtet på min gamle danske hvide længere oppe i tråden
Når man ser på billederne af henholdsvis hullet i panelet og den amerikanske FM radio, så passer det næsten for godt sammen. Om det er en tilfældighed aner jeg ikke, men hvorfor klippe højere end det originale hul uden at føre linien helt igennem, hvis der ikke var en mening.
Du skriver skåret med vinkelsliber? For mig ser det mere ud som om man har brugt en pladesaks, men indrømmet, jeg har ikke mulighed for at se den så tæt på som du jo har, så du har måske nok ret alligevel:D
[img][/img]
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
John skrev:Du skriver skåret med vinkelsliber? For mig ser det mere ud som om man har brugt en pladesaks
Du har FULDSTÆNDIG ret John, det er klippet og ikke skåret... Giver osse meget mere mening.
Jeg havde begået den fejl selv at vurdere udfra billedet, os syntes det lignede slibespor i hjørnerne, men det er bare pladen der gaber.
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:I så fald skule det vist have været en amerikansk stereo-8 afspiller, som vist netop kom på markedet omkring '65. I følge nettet dukkede der først casettebåndsafspillere til biler op i '70 og de har sikkert ikke været billige.King of Bracket skrev:Ved nærmere eftertanke er jeg helt sikker på at der sad en kasettebånd afspiller i vores, men om den var original monteret ved jeg ikke....
Jeg er 112% sikker på at det var en cassettebåndafspiller, for jeg har stadig cassettebåndene
Mine forældre var ret godt med på noderne dengang... ikke at de på nogen måde var velhavende, men min far var selvstændig mekaniker på det tidspunkt, og tilmed en eminent pladesmed, og da bilerne rustede som pisket i 70'erne, var der nok at lave, dertil var det mere reglen end undtagelsen at der indgik noget andet end penge i betalingen, hvilket betød at vi netop aldrig havde ret mange penge men masser af sjove ting... Som feks da han lavede bil for den lokale Bang og Olufsen forhandler og blev betalt med et nyt B&O farve tv, det har været i ca 72-73 hvor sådan et kostede små 5000 kr
TVet har jeg iøvrigt osse stadig
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Gamle danske Mustanger
Haha... du bliver med at rulle dig ud
Og du bekræfter samtidig, at du ved hvordan en pladesaks ser ud og ikke mindst virker
Og du bekræfter samtidig, at du ved hvordan en pladesaks ser ud og ikke mindst virker
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Stickshifter skrev:
Der dukker også en "GA6322" op? Er der en ikke amerikansk bygget, eller hvor kommer det nummer lige fra? Bilen er i øvrigt indregistreret med 4300cc og 426hk! ....
Øhhh en 260cui????
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland
Sv: Gamle danske Mustanger
Nu hvor vi har været gennem mange forskellige emner i denne tråd og man nok ikke længere kan finde hverken hoved eller hale længere, så vil jeg lige afslutningsvis gøre en ende på et par af emnerne. Altså for mit eget vedkommende
Jeg omtalte min hestetrailer med elbremser, som var dansk fra ny. Enden på dens eksistens, blev til en rullende vip for min svenske 66 karrosse.
Hvad den svenske karrosse endte som, ja, det skal i nok ikke tænke så meget over, men den endte hos en køber, som også gjorde den færdig.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Jeg omtalte min hestetrailer med elbremser, som var dansk fra ny. Enden på dens eksistens, blev til en rullende vip for min svenske 66 karrosse.
Hvad den svenske karrosse endte som, ja, det skal i nok ikke tænke så meget over, men den endte hos en køber, som også gjorde den færdig.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Gamle danske Mustanger
Glimrende genanvendelse John, og så vedblev den jo i teorien med at opretholde formålet i typegodkendelsen som Hestevogn ... klassiske fælge iøvrigt
Når vi nu ikke skal tænke over hvad den blev til, kan vi jo i stedet spørge hvad din plan var med den (ikke at det på nogen måde er et krav at man skal have et velbegrundet formål med at anskaffe en Mustang, men én eller anden tanke/fantasi/drøm har man jo altid )
Når vi nu ikke skal tænke over hvad den blev til, kan vi jo i stedet spørge hvad din plan var med den (ikke at det på nogen måde er et krav at man skal have et velbegrundet formål med at anskaffe en Mustang, men én eller anden tanke/fantasi/drøm har man jo altid )
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Side 2 af 4 • 1, 2, 3, 4
Side 2 af 4
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|