2½" bagtromler

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: 2½" bagtromler

Indlæg by John on Tirs 03 sep 2013, 21:23

Nu er det med at holde tungen lige i munden Smile 

Først fandt jeg cross ref. her:

http://www.bmpautoparts.com/raybestos.pdf

Og noget tyder på at der ikke produceres 10X2½ med 61.6mm centerhul.

Denne Raybesto 2603, må være det tætteste man kan komme og den har som bekendt 64.5mm center hul og ikke det optimale 61.6mm.

Hvilke aksler der kører med hubs på 64.5mm aner jeg ikke.

Det må være derfor >Cobra Automative skriver som de gør. At man kan købe tromlen med eller uden centreringsring, men selv må modificere hvis man køber uden.

http://cobraautomotive.com/catalog/rear_brakes.html
John

Antal indlæg : 466
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by John on Tirs 03 sep 2013, 22:07

Stickshifter skrev:Lidt hurtig søgen på nettet afsløre at Aimco og Raybestos er søster brands fra samme firma, nemlig Brake Parts Inc og Aimco skal vist forestille at være firmaets low price mærke. Smile
Noget tyder på at Raybestos ikke længere vil lancere 2603 som et Raybestos product. Den koster  $15 på Rock Auto, men kun 1 er tilbage og understreget "wholesaler closeout".

Så spørgsmålet er om AIMCO så fortsætter med samme tromle, som et lavpris produkt. Noget tyder på det.

Raybestos fortsætter dog med tromlen under 2603R , som nu er profssionel grade og til dobbelt op - $30

Om der så er den store forskel, kan man jo kun gisne om Shocked 

Rock auto - 1993 Ford Ranger
John

Antal indlæg : 466
Geografisk sted : Sydsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by King of Bracket on Tirs 03 sep 2013, 22:24

Damn vi kommer godt omkring den her! Very Happy 

Har i forøvrigt bemærket ligheden mellem Ford OEM numrene på hhv de gamle Fairlane tromler og nutidens Ranger tromler:

C3OZ-1126-A
E4TZ-1126-A

Begge tydeligvis reservedelsnumre(Z), og 1126 betyder sikkert bare ikke ventileret bagbremsetromle, så det er engineering nummeret "A" der afgør at det er en 2 1/2" tromle (standard 65'er 1-3/4" tromler hedder feks C3OZ-1126-BR)... det efterlader kun årgang og bilmodel som variabler der bestemmer boltcirkel og centerhul, så i princippet kan man jo sidde hele natten og google sig gennem mulige kombinationer af de første tre tal og bogstaver Very Happy men tvivler på det vil være frugtbart, jeg tror heller ikke vi kommer det nærmere end de 64,5mm centerhul.

Og for så lige at vende lidt tilbage til der hvor det hele startede, så fik jeg lige listet mig ud i garagen og taget lidt flere mål som lovet Smile 

Belægningen er 63mm, men selve bakkerne er faktisk 65mm brede, så sweetspot for hjulcylinderens angrebspunkt er 32,5mm fra ankerpladen, hvilket osse stemmer med det jeg kan måle mig til.

Der er stor forskel i presningen i pladen på original 65'er og 2-1/2" ankerpladerne, men hvis man lægger en retteskinne på bagsiden og måler op til hjulcylinderens monteringsflade, er der faktisk hele 9,5 mm større indpresning på 2-1/2" ankerpladerne!

Hvem ringer til Moneymaker og fortæller ham han er fuld af løgn?! Evil or Very Mad Very Happy
King of Bracket

Antal indlæg : 366

Vis brugerens profil

Indlæg by King of Bracket on Ons 11 sep 2013, 11:00

S1MK-2208 study ... 96,64$, så er det jo bare at bestille Smile 

King of Bracket

Antal indlæg : 366

Vis brugerens profil

Indlæg by Stickshifter on Lør 21 sep 2013, 19:00

Et billede taget i Shelbys eget værksted i 1965 må vel være det ultimative bevis på hvordan de rigtige 2½" tromler så ud den gang. Smile 

Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 918
Geografisk sted : Vestjylland

Vis brugerens profil http://daekspark.danskforum.net

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 3 af 3 Previous  1, 2, 3

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen