Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

5 deltagere

Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Fre 20 Mar 2015, 09:05

Efter en fantastisk dag i går med dejligt vejr, var man da nød til at køre en god tur i dytten. Så efter have nusset om bilen fra morgenstunden (jeg arbejder eftermiddag denne uge) var det bare at komme ud og køre.
Efter en laaaang kom jeg hjem og stillede bilen foran garagen og gik ind for at komme i bad og få lidt at spise. Efter noget tid gik jeg ud, og over til garagen, og så stater mareridtet........ F... det brænder.
Jeg fik ringet 1-1-2 med det samme, og efter ca 10 min (føltes som 1 time) kom brandvæsnet. På med røgdykker udstyr og så gik de i gang.
Heldigvis var branden ikke så voldsom som først troet, men det er ikke godt.

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 2jxlp0

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. W2g6qq

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 14me7hs

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 10ndxdw
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af King of Bracket Fre 20 Mar 2015, 11:02

Var det Mustangen der brændte ?????
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Fre 20 Mar 2015, 11:04

King of Bracket skrev:Var det Mustangen der brændte ?????

Nej heldigvis ikke, den holdt udenfor. Brandvæsnet mener der er min kompressor, eller 10KW varmeblæser der har startet branden.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af King of Bracket Fre 20 Mar 2015, 11:24

Men er du da gal du har været heldig så!!... ja måske svært for dig at se det lyse i situationen lige nu, men tænk engang - det gode vejr gjorde at du denne af alle dage var kørt i Mustangen som ellers havde stået i garagen, og et sammenfald af andre tilfældigheder gjorde at du overhovedet var hjemme OG gik over i garagen på NETOP dette tidspunkt... alle odds siger at du sku ha stået uden både Mustang og måske hjem nu, hvilket burde få dig til at føle dig som verdens heldigste mand... det ved jeg godt du ikke gør når du står og kigger ind i garagen lige nu!
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Stickshifter Fre 20 Mar 2015, 11:38

Øvvvv da!! Heldigvis gik det ud fra billederne at dømme åbenbart ikke for alvor rigtigt galt.

Det er vist kun godt og vel et år siden jeg vågnede en meget tidligt lørdag morgen, ved nogle underlige klapre-banke lyde. Første halv vågne tanke var hvem helvede leger håndværker så tidligt en lørdag? Lydene blev dog hurtigt voldsommere, så op og kikke ud af vinduet...... FUUUUCK! Flammerne stod op af taget på genboens garage/fyrrums bygning, som samtidigt ligger helt tæt op af beboelsen. Er vist aldrig kommet så hurtigt i tøjet før. Heldigvis var der allerede nogle forbikørende der havde fået banket beboerne op og ringet 112.  Det føltes også her som en evighed før brandbilerne kom, mens eternit pladerne fløj omkring i luften så man måtte holde afstand og bare kikke på.  Det var åbenbart pillefyret der havde antændt det og det kostede en komplet ny garagebygning. Men heldigvis fik ilden ikke fat i beboelsen, som kunne nøjes med et par svedne vinduer. Men det tog sgu mindst hele formiddagen før mit adrenalin var nede på nogenlunde normalt niveau igen. Føj en ubehagelige måde at blive vækket på. Shocked
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Fre 20 Mar 2015, 11:46

King of Bracket skrev:Men er du da gal du har været heldig så!!... ja måske svært for dig at se det lyse i situationen lige nu, men tænk engang - det gode vejr gjorde at du denne af alle dage var kørt i Mustangen som ellers havde stået i garagen, og et sammenfald af andre tilfældigheder gjorde at du overhovedet var hjemme OG gik over i garagen på NETOP dette tidspunkt... alle odds siger at du sku ha stået uden både Mustang og måske hjem nu, hvilket burde få dig til at føle dig som verdens heldigste mand... det ved jeg godt du ikke gør når du står og kigger ind i garagen lige nu!

Tak for dine ord Kim, og du har ret i at vi har været heldige, selvom det er svært at se.
Og for at gøre historien endnu være, har min løsøre taksator lige fortalt mig at INGEN af mine mustang relateret reservedele er dækket på nogen måde Crying or Very sad Jeg er selvfølgelig ikke enig, så her der nok lidt kamp.

Svært at se på billedet, men det hele er dækket i klistret pvc røg. til højre ligger kvitteringer på dele som lige er kommet hjem, men nok desværre er gået tabt samt ingen erstatning.

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 2zo9oav
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Stickshifter Fre 20 Mar 2015, 12:27

Rene Andersen skrev:
Og for at gøre historien endnu være, har min løsøre taksator lige fortalt mig at INGEN af mine mustang relateret reservedele er dækket på nogen måde Crying or Very sad  Jeg er selvfølgelig ikke enig, så her der nok lidt kamp.
Jeg tror desværre nok det er almindelig standard hos alle selskaber at bilreservedele og større mængder værktøj osv, ikke går som værende normalt indbo, men kræver en special forsikring eller en tillægsforsikring for at være dækket. Hvis man har bare det mindste der afviger fra familien Danmark, skal man nærmest på forhånd få skriftligt af det er dækket. Ellers skal man vist forvente at forsikringen på alle måder forsøger at snige sig udenom. Mad
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Fre 20 Mar 2015, 12:34

Stickshifter skrev:
Rene Andersen skrev:
Og for at gøre historien endnu være, har min løsøre taksator lige fortalt mig at INGEN af mine mustang relateret reservedele er dækket på nogen måde Crying or Very sad  Jeg er selvfølgelig ikke enig, så her der nok lidt kamp.
Jeg tror desværre nok det er almindelig standard hos alle selskaber at bilreservedele og større mængder værktøj osv, ikke går som værende normalt indbo, men kræver en special forsikring eller en tillægsforsikring for at være dækket. Hvis man har bare det mindste der afviger fra familien Danmark, skal man nærmest på forhånd få skriftligt af det er dækket. Ellers skal man vist forvente at forsikringen på alle måder forsøger at snige sig udenom. Mad


Tror desværre du har ret.
Vi bor på et nedlagt landbrug, og har en decideret landbrug/landbo forsikring. I den er der en løsøre forsikring som skal dække alt i vores stald-lade halmloft osv. Den går ind og dækker alt mit værktøj-arbejdsborde-boltreol osv men desværre ikke bil reservedele. Hvis det havde været reservedele til traktor var de dækket Evil or Very Mad Hmmm mon ikke jeg bilde dem ind det er til Ferguson.

Det jeg nok skal kæmpe for, er at skadeservice skal tage så meget som overhovedet muligt med hjem og gøre rent, så kan jeg håbe på det overlever.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Fre 20 Mar 2015, 16:40

Lige et spørgsmål til panelet.
Inde i garagen har jeg 4 sæt topstykker stående, og min originale 260 block. Delene har været kraftigt udsat for pvc røg. Blocken har ikke været udsat for extrem varme, men nogen af toppene har nok været påvirket af varme.

Hvad tror/syntes i jeg skal gøre ved disse dele? der sker ikke noget i sagen før på mandag når løsøre taksatoren kommer forbi.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af King of Bracket Fre 20 Mar 2015, 17:24

En go omgang WD40 da al beskyttende olie nok er væk så de ruster af den mindste kondens og fugt i luften... Ellers tror jeg næppe du behøver være bekymret for støbejernsdelene.
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Stickshifter Fre 20 Mar 2015, 18:46

Med hensyn til varmen er ild jo noget underligt noget, med en "ujævn" fordeling at temperaturen. Da genboens garage brændte stod bilen inde på sin plads næsten væk i røg, mens der samtidigt var fuld knald på ilden i  fyrrummet ved siden af og på hele loftet hen over den. Den blev først skubbet ud da brændvæsenet gik i gang med slukningen. Alligevel var der overraskende nok ingen synlige skader på den, bortset fra en anelse sod.

Mon ikke skadeservice og deres vidundermidler vil kunne redde langt det meste hvis det ønskes, altså lige bortset fra ting der har stået lige i epicenter. Metaldele i sig selv skal vist nærmest have opholdt sig længere tid inde midt i selve flammerne, hvis det skal tage nogen form for skade der ikke efterfølgende kan reddes med lidt knofedt. Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 4140651677
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Bebob_429 Man 23 Mar 2015, 16:54

Føj for en omgang René pale

Men som de andre også siger, så har du trods alt vores lidt heldig midt i alt det uheld - fandeme godt at ilden ikke har nået at bide sig rigtigt fast, og at bilen ikke holdt derinde også.

Men føler med dig og det arbejde som du står overfor... held og lykke med din sag hos forsikringen.

Bebob_429
Bebob_429

Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af John Man 23 Mar 2015, 17:23

Er ret sikker på at alle føler med dig og tænker, godt det ikke ramte mig, for helt ærligt, så tror jeg vi alle går og frygter at blive ramt i en eller anden udstrækning og for den sags skyld ligeså godt kunne havne i en situation der ligner.

Når det så er sagt, så må du prise dig lykkelig for at det ikke gik værre end det gjorde og frem for alt, glæde dig til endnu en af de gode dage, hvor solen tilsmiler dig fra en skyfri himmel.

Måske svært at få øje på midt i alt manageriet med oprydning, dialog med forsikring, men tro mig, de gode dage står lige rundt om hjørnet og venter, venter på at blive brugt og det er trods alt dem der er lettest at tænke tilbage på når du forhåbentlig snart har brugt den tid som for et øjeblik står helt stille.....

John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Tors 26 Mar 2015, 17:44

Tak skal i have alle sammen, nu er roen faldet over mig igen. Men i har ret vi har været utroligt heldigt.
Løsøre delen er faldet på plads, dog uden mine mustang dele, så her har jeg en lille kamp.

Garagen er blevet tømt og klar til skadeservice på mandag.

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Egyhx5
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Rene Andersen Tirs 02 Jun 2015, 13:03

Syntes lige jeg vil opdatere denne tråd lidt. For nu er garagen/værkstedt blevet genopbygget nøøøj det er blevet godt.
Ang. mine reservedele der ikke blev erstattet er der desværre ikke noget nyt i, de er tabte. Men jeg har fået tilføjet i min løsøre forsikring, at veteranbils reservedele til en værdi af 50000,- er dækket ved brand og tyveri, og dette er uden en præmiestigning.

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 1jro0h

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. 10y3vq8

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. I44ox4
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af King of Bracket Tirs 02 Jun 2015, 20:20

Dejligt at se Rene - Sikken forskel fra de første billeder Arrow
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder. Empty Sv: Ens værste mareidt. ADVARSEL ikke kønne billeder.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum