Herre underholdning...
Side 1 af 31
Side 1 af 31 • 1, 2, 3 ... 16 ... 31
Herre underholdning...

Det er jo en rigtig bil hun sidder i!

Sidst rettet af Stickshifter Tirs 19 maj 2015, 20:34, rettet 1 gang
Re: Herre underholdning...
Et meget godt indblik i hvordan man bygger en superbil i dag og hvorfor den ikke er helt billig.
Det gælder også dækkene, så har man de lyster, så må det vel siges at være spark til nogle af verdens dyreste dæk
Bugatti, ren high-tech....
Det gælder også dækkene, så har man de lyster, så må det vel siges at være spark til nogle af verdens dyreste dæk

Bugatti, ren high-tech....
John- Antal indlæg : 551
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Re: Herre underholdning...
Kunne være fint at få en rundtur her:D Flere biler har under 10 miles på sig
https://www.youtube.com/watch?v=rRFiSUH4gdQ&feature=player_detailpage
https://www.youtube.com/watch?v=rRFiSUH4gdQ&feature=player_detailpage
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Herre underholdning...
Lidt som den amerikanske udgave af Iveco/Fiat i Kolding. Der var tiden jo blevet sat i stå tidligt i 80'erne, hvorefter de fabriksnye og brugte biler havde fået lov til at gå i en Tornerose søvn. Den slags skattekister vil desværre næppe kunne findes i fremtiden i vores moderne, effektive og super optimerede verden.Rene Andersen skrev:Kunne være fint at få en rundtur her:D Flere biler har under 10 miles på sig

Re: Herre underholdning...
Ja kan godt huske artiklen fra Kolding, selvom det var 80`er biler var det stadig imponerende. Der var nye Fiat Ritmo og Uno`er Lidt nostalgisk da min første bil var en brugt 1984 Fiat Ritmo 70
Man ser nok ikke den lokale VW eller Ford forhandler lave sådan et stunt som her.
Det var lige så man fik myrepatter da de åbner døren til forretningen og ser at kontoret står som da de forlod det.
Har set et andet video klip hvor de har lignet alle bilerne op på en mark for at gøre dem klar til salg.
Man ser nok ikke den lokale VW eller Ford forhandler lave sådan et stunt som her.
Det var lige så man fik myrepatter da de åbner døren til forretningen og ser at kontoret står som da de forlod det.
Har set et andet video klip hvor de har lignet alle bilerne op på en mark for at gøre dem klar til salg.
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Herre underholdning...
Den her er da vist også selvskreven til at være med i denne tråd. 2 biltosser på et underholdende road trip i en gammel pumpet Camaro.

Så kan jeg også li country musik
Så kan jeg også li Country musik
https://www.youtube.com/watch?v=uPLtqT2_PQo&feature=player_detailpage


https://www.youtube.com/watch?v=uPLtqT2_PQo&feature=player_detailpage
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Herre underholdning...
Smider lige et par nødvendige, selv om nogle folk sikkert allerede har set dem.
1 times historieundervisning om da hr Shelby blev sur på hr Ferrari
: http://vimeo.com/56081297
Samt denne perle :
1 times historieundervisning om da hr Shelby blev sur på hr Ferrari

Samt denne perle :
Re: Herre underholdning...
Uhu ja, Cleveland og 6-71 blower... Og Golf I skærmkanter som alle Mustanger bestemt til Danmark, efter alt at dømme blev født med
Var det dig der fortalte at den lever endnu, og endda i uspoleret oprindelig stand som på billedet?
Og apropos billedet, hvor er det fra??

Var det dig der fortalte at den lever endnu, og endda i uspoleret oprindelig stand som på billedet?
Og apropos billedet, hvor er det fra??
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Re: Herre underholdning...
Fra en haltende og hostende bærbar der normalt opholder sig i en skab som nødberedskab. Hvor billedet kommer fra har jeg glemt alt om. Troede egentlig du kunne genkende alt race-asfalt i kongeriget!King of Bracket skrev:Og apropos billedet, hvor er det fra??

Ejeren dukkede sidste år op på et andet forum hvor han selv nævnte at dette (i min verden) legendariske køretøj stadigt var i hans besiddelse. Husker den stadigt som et af højdepunkterne til mit allerførste amerikanertræf i vist '86. Til samme arrangement var der også en 69'er Camaro ligeledes med kompressor op gennem flipfronten og hvis jeg mindes rigtigt Cragar SS fælge. Se det var dengang der var god smag og stil over tingene!

Re: Herre underholdning...
Det tror jeg osse jeg kan
udfra træerne (tæt på banen!) og som nævnt asfalten er jeg ret sikker på det må være "Godthåb" banen ved Vandel.
Snakkede med ejeren ude på Lindtorp, engang for 100 herrens år siden, hvor han bla fortalte om alle kvalerne med at få den synet med kompressor og flipfront - ikke nogen lille bedrift hos det hedengangne "Statens bilinspektion"... bla havde han måtte montere faste inderskærme ala de originale, hvilket til en vis grad ødelagde ideen med en flipfront - men synet var den!
I samme tidslomme var osse en sort 67-68 Camaro SS396 (ægte) med 6 eller 8-71 kompressor og Wolfrace fælge, 10" brede i bag i bedste "Crusher Camaro" stil, som huserede på stort set alle træf i en lang periode, altid genkendelig ved at der stod en stor fadøl inde i fælgen, og man kunne høre ejeren prale af at den gik 200 på quatermilen - et kæbedroppende tal dengang.
Den var mere en gadebil end Mustangen, men i midt 90'erne, kørte han en del ræs med den da Street Legal Racing Gang havde deres storhedstid på netop Godthåbsbanen (og de omliggende byer, da der var krav om at bilerne skulle køre 20 km til løbet for at bevise at det var gadebiler - utroligt hvad de kunne få til at køre 20 km kl 06 om morgenen!
)
Efter det har jeg aldrig set den igen - man kan tænke at motoren måske tog skade og bilen står i et hjørne af et værksted (i bedste fald)


Snakkede med ejeren ude på Lindtorp, engang for 100 herrens år siden, hvor han bla fortalte om alle kvalerne med at få den synet med kompressor og flipfront - ikke nogen lille bedrift hos det hedengangne "Statens bilinspektion"... bla havde han måtte montere faste inderskærme ala de originale, hvilket til en vis grad ødelagde ideen med en flipfront - men synet var den!
I samme tidslomme var osse en sort 67-68 Camaro SS396 (ægte) med 6 eller 8-71 kompressor og Wolfrace fælge, 10" brede i bag i bedste "Crusher Camaro" stil, som huserede på stort set alle træf i en lang periode, altid genkendelig ved at der stod en stor fadøl inde i fælgen, og man kunne høre ejeren prale af at den gik 200 på quatermilen - et kæbedroppende tal dengang.
Den var mere en gadebil end Mustangen, men i midt 90'erne, kørte han en del ræs med den da Street Legal Racing Gang havde deres storhedstid på netop Godthåbsbanen (og de omliggende byer, da der var krav om at bilerne skulle køre 20 km til løbet for at bevise at det var gadebiler - utroligt hvad de kunne få til at køre 20 km kl 06 om morgenen!

Efter det har jeg aldrig set den igen - man kan tænke at motoren måske tog skade og bilen står i et hjørne af et værksted (i bedste fald)

King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Re: Herre underholdning...
Den gode gamle hotrodder findes stadigt, også i Danmark. Her er ikke noget med at købe alting færdigt fra et katalog, næ man kombinere færdige enkeltdele fra her og der med hjemmedesignede dele og får sit helt eget slutresultat.

Re: Herre underholdning...
Det er ikke noget helt almindeligt billede du har fundet. Der er flere detaljer jeg undre mig lidt over og nu er jeg faktisk blevet lidt nysgerrig
Der er bl.a. hjælpestyring, men det ligner samtidigt noget som bliver brugt til race og hvor har man så placeret servopumpen.... remhjul på indgangen til bagtøjet eller elektrisk pumpe ?
Hjælp

Der er bl.a. hjælpestyring, men det ligner samtidigt noget som bliver brugt til race og hvor har man så placeret servopumpen.... remhjul på indgangen til bagtøjet eller elektrisk pumpe ?
Hjælp

John- Antal indlæg : 551
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Re: Herre underholdning...
Det er skam også bunden på en ganske særlig racer: http://www.mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?CFGRIDKEY=CA0813-161280John skrev:Hjælp
Re: Herre underholdning...
Hold da helt op..... sad og tænkte på 70'er racecar, men kunne ikke få den hjælpestyring til at passe med en seriøs racecar som denne tilsyneladende er.Stickshifter skrev:Det er skam også bunden på en ganske særlig racer: http://www.mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?CFGRIDKEY=CA0813-161280John skrev:Hjælp
Og når jeg nu forestiller mig at pumpen til servoen kunne ligge ved indgangen til bagtøjet, så tror jeg altså på at der er noget om snakken.
Tjek lige dette billede - ser det ikke ud som om der er en remskive forenden af kardanen, altså indgangen til bagtøjet ?
[img]

John- Antal indlæg : 551
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
John- Antal indlæg : 551
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Re: Herre underholdning...
Jep der kunne også sidde køling på bagakslen. Det plejer vist også at være lavet ved at bagakslen selv trækker den pumpe der skal sørge for cirkulation ud gennem et kølerelement.John skrev:
Tjek lige dette billede - ser det ikke ud som om der er en remskive forenden af kardanen, altså indgangen til bagtøjet ?
Re: Herre underholdning...
Der kan man bare se og igen igen, skal man åbenbart til at revurdere noget af det fasttømret, som er lagret i hukommelsen.
Mener jo at vi tidligere har vendt netop 1970 Boss 302's idle arm. Hvor man som upgrade, monterede idle arm fra servostyrede 70'ere for at få bedre selvopretning og som udgangspunkt gik ud fra at disse 1970 302 Boss'er var med manuel styring.
Og her ser man så en servo med idle arm som mest af alt ligner en model fra en manuel og altså ikke selvoprettende ??
Måske denne bare er en enlig svale og vel noget der mest af alt, vel stadig er en slags prototype.
Står der mon noget om servo i bogen om Boss 302 modifikationer ?
Mener jo at vi tidligere har vendt netop 1970 Boss 302's idle arm. Hvor man som upgrade, monterede idle arm fra servostyrede 70'ere for at få bedre selvopretning og som udgangspunkt gik ud fra at disse 1970 302 Boss'er var med manuel styring.
Og her ser man så en servo med idle arm som mest af alt ligner en model fra en manuel og altså ikke selvoprettende ??
Måske denne bare er en enlig svale og vel noget der mest af alt, vel stadig er en slags prototype.
Står der mon noget om servo i bogen om Boss 302 modifikationer ?
John- Antal indlæg : 551
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Re: Herre underholdning...
Ikk umiddelbart, har lige bladret!John skrev:D
Står der mon noget om servo i bogen om Boss 302 modifikationer ?

Nu skal du nok huske at bilen i dag ikke fremstår som en original Trans Am racer, da den jo vist har levet det meste af sit seriøse racer liv i Europa. Så den er sikkert efterfølgende modificeret flere gange undervejs.
Re: Herre underholdning...
Hvis jeg forstår ordlyden fra Mecum beskrivelsen, så har den vel kun kørt seriøst i Europa fra 71-76 og derefter ved ingen rigtigt hvad den er blevet brugt til.Stickshifter skrev:Ikk umiddelbart, har lige bladret!John skrev:D
Står der mon noget om servo i bogen om Boss 302 modifikationer ?![]()
Nu skal du nok huske at bilen i dag ikke fremstår som en original Trans Am racer, da den jo vist har levet det meste af sit seriøse racer liv i Europa. Så den er sikkert efterfølgende modificeret flere gange undervejs.
Men jeg hæfter mig ved at man får den "hjem" igen 1990 og " restored to its Kar Kraft specification and raced in SVRA vintage events " .
Det giver derfor ikke megen mening at se den med servo/hjælpestyring i min optik, med mindre Kar Kraft har sat det på fra begyndelsen af, måske som et eksperiment.
Men uanset hvor og hvornår, så må man gå ud fra at dette servosystem ikke var almindeligt brugt på andet end denne prototype. Hvad din bog jo ligeledes bekræfter

John- Antal indlæg : 551
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Side 1 af 31 • 1, 2, 3 ... 16 ... 31
Side 1 af 31
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|