Roller rockers - Valve cover clearence.
Side 1 af 1
Roller rockers - Valve cover clearence.
Skal lige høre herinde ang. Roller rockers på Feks. Tfs twisted wedge toppe.
Standard Valve covers er for små til roller rockers, men hvor meget plads skal der være til dem? Hvis man nu gerne vil bevare standard Valve covers i stedet for nogen høje.
Man kan købe Valve cover spacers, men hvor små kan man nøjes med? Jeg har også læst et sted at man kan bruge nogen felpro pakninger der er tykkere (part nr 1645)
Standard Valve covers er for små til roller rockers, men hvor meget plads skal der være til dem? Hvis man nu gerne vil bevare standard Valve covers i stedet for nogen høje.
Man kan købe Valve cover spacers, men hvor små kan man nøjes med? Jeg har også læst et sted at man kan bruge nogen felpro pakninger der er tykkere (part nr 1645)
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Tror det er et spørgsmål med så mange variabler, at den eneste sikre løsning er at montere toppe og valgte vippearme og så placere de ønskede ventildækser ovenpå. Så får man et 100% sikkert billed af problemets størrelse. Nogen har klaret sig med at bruge dobbelt pakning eller/og justere lidt på de skjolde der sidder inden i deres ventildæksler.
Jeg køre selv med de 1,2" spacere man kan købe hos Summit. Hvor meget frigang jeg har i praksis aner jeg ikke da spacerne (som ikke er specielt billige) nok lige så meget blev valgt pga looket de giver sammen med de lave originale ventildæksler. Motoren ser nærmest større og bredere ud end den faktisk er. Vel lidt i lighed med en big block Chevrolet som jo også har forholdsvis lave ventildæksler.
Der er et billede af min løsning i tændkabel tråden. Min inspiration kom i øvrigt fra den her motor.

Jeg køre selv med de 1,2" spacere man kan købe hos Summit. Hvor meget frigang jeg har i praksis aner jeg ikke da spacerne (som ikke er specielt billige) nok lige så meget blev valgt pga looket de giver sammen med de lave originale ventildæksler. Motoren ser nærmest større og bredere ud end den faktisk er. Vel lidt i lighed med en big block Chevrolet som jo også har forholdsvis lave ventildæksler.
Der er et billede af min løsning i tændkabel tråden. Min inspiration kom i øvrigt fra den her motor.


Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Er det dem her du køre med?
http://www.summitracing.com/int/parts/stf-63910
I den samme tråd med tændrørskablerne er det også et billede af min motor. Lad os antage jeg skulle have spacers eller tall ventil dæksler, så vil jeg vist få lidt problemer ved mit ENORME dynamo beslag
Jeg er så småt ved at planlægge et topstykke skift, og deraf dette problem med dynamo beslaget.
P.S. hvilke studs har du monteret til ventil dækslerne?
http://www.summitracing.com/int/parts/stf-63910
I den samme tråd med tændrørskablerne er det også et billede af min motor. Lad os antage jeg skulle have spacers eller tall ventil dæksler, så vil jeg vist få lidt problemer ved mit ENORME dynamo beslag

Jeg er så småt ved at planlægge et topstykke skift, og deraf dette problem med dynamo beslaget.
P.S. hvilke studs har du monteret til ventil dækslerne?
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Nu køre jeg jo med Ford motorRene Andersen skrev:Er det dem her du køre med?
http://www.summitracing.com/int/parts/stf-63910

Mht til studs ... av den var værre, det kan jeg simpelthen ikke huske. skal lige tjekke i aften om jeg mon stadigt har en gammel kvittering liggende hvor de er er med. Men da jeg jo vist har en fetish for detaljer er møtrikkerne jeg har brugt, nogen der er købt løst ved siden af. Det er nemlig concours korrekte ventildæksel møtrikker til en 426" Hemi!


Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Stickshifter skrev:
Nu køre jeg jo med Ford motormen ellers tror jeg du er på rette spor mht fabrikatet.
)
Ups, men det jo bare en lille detalje

Men målestokken må hvis frem, for at se om der kan blive plads.
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Mht studs er det tilsyneladende lykkedes mig at fjerne alt bevismateriale, men jeg har dog en begrundet mistanke om at de er af fabrikat Mr Gasket. Men da de vist sælger dem i sæt af 8 stk betyder det modsat at jeg burde have nogle ekstra til at ligge et sted.
Apropos målestokken så er der jo den joker at på nogle af de moderne toppe har de hævet det plan ventildækslerne sidder på. Men det er jo det underholdende ved at være hotrodder, når man udskifter 1 dims er der altid 10 andre der pludseligt ikke passer mere!
PS. inden du spørger så er det de her pakninger jeg har brugt både over og under spacerne: http://www.summitracing.com/int/parts/sum-g2321

Apropos målestokken så er der jo den joker at på nogle af de moderne toppe har de hævet det plan ventildækslerne sidder på. Men det er jo det underholdende ved at være hotrodder, når man udskifter 1 dims er der altid 10 andre der pludseligt ikke passer mere!

PS. inden du spørger så er det de her pakninger jeg har brugt både over og under spacerne: http://www.summitracing.com/int/parts/sum-g2321
Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Hey,
Det her ligner meget mine udfordringer... Nå, men jeg har da læst mig til lidt forskelligt.
1) de fleste er piv ligeglade med hvilke ventildæksler de sætter på, sålænge der er plads under dem - men det gælder åbenbart ikke os.
2) Valve cover spacers fra Blue Thunder skulle være det bedste - det er dem Cobranda sælger.
3) Der er stor forskel på hvilke vippearme man monterer. Fx fylder Ultra pro magnum ret meget, da "akslen" har en forholdvis tyk diameter, og dermed stikker polymøtrikken længere op.
4) Nogle er sluppet afsted med at anvende en tykkere pakning + evt. bore et ½" hul i baflen (hedder den det) lige over polymøtrikken, som de kan gå op igennem.
Tjae - jeg ender nok også med spacers....de er dog som det eneste ikke bestilt endnu.
Cheers
B
Det her ligner meget mine udfordringer... Nå, men jeg har da læst mig til lidt forskelligt.
1) de fleste er piv ligeglade med hvilke ventildæksler de sætter på, sålænge der er plads under dem - men det gælder åbenbart ikke os.
2) Valve cover spacers fra Blue Thunder skulle være det bedste - det er dem Cobranda sælger.
3) Der er stor forskel på hvilke vippearme man monterer. Fx fylder Ultra pro magnum ret meget, da "akslen" har en forholdvis tyk diameter, og dermed stikker polymøtrikken længere op.
4) Nogle er sluppet afsted med at anvende en tykkere pakning + evt. bore et ½" hul i baflen (hedder den det) lige over polymøtrikken, som de kan gå op igennem.
Tjae - jeg ender nok også med spacers....de er dog som det eneste ikke bestilt endnu.
Cheers
B
Bebob_429- Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15
Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Ja Bebob, det må være os der er undelige, med hensyn til ventil dæksler.
Hvis det ikke var pga, af det kæmpe Massey Ferguson beslag til dynamoen, havde jeg trykket på køb til spacers.
Har også læst at man kan ændre de oil bafflers, for at lave lidt mere plads. men igen det kommer an på hvilke rockers man vælger. Så igang med at læse igen.
Prøvede for sjov at lægge et par TFS toppe i indkøbskurven på Summit, og med I-Parcel kunne jeg have dem hjemme til 13300,-...........3000,- billiger end shopusa
Det skal også siges at Summit køre rabat på internationale ordre lige pt.
Hvis det ikke var pga, af det kæmpe Massey Ferguson beslag til dynamoen, havde jeg trykket på køb til spacers.
Har også læst at man kan ændre de oil bafflers, for at lave lidt mere plads. men igen det kommer an på hvilke rockers man vælger. Så igang med at læse igen.
Prøvede for sjov at lægge et par TFS toppe i indkøbskurven på Summit, og med I-Parcel kunne jeg have dem hjemme til 13300,-...........3000,- billiger end shopusa

Det skal også siges at Summit køre rabat på internationale ordre lige pt.
Rene Andersen- Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 46
Geografisk sted : Djursland
Re: Roller rockers - Valve cover clearence.
Det lyder faktisk ikke galt med 13300,- Jeg er jo fortsat på min egen vej, spændende at se hvad det ender med. Der er købt nye rustfri ventiler, hærdede ventilsæder, fjedre til rulleknasten, studs/guideplates og Comp Cams Ultra Pro Magnum vippearme i stål.
Knasten blev næsten som din - lidt mindre løft, med en anelse mere duration. Skulle kunne arbejde fra 1500-5500 o/m. Altså en smidig motor.....i teorien
Der er købt ind til at renovere gearkassen, mens den alligevel er ude. Er i tvivl om torque converteren - jf. Comp Cams, så passer knasten til en standard converter. Havde ellers næsten besluttet mig for en med 2000 o/m stall som din. Nu kan det godt være jeg venter lidt, og prøver den gamle engang....
Mojn herfra
B
Knasten blev næsten som din - lidt mindre løft, med en anelse mere duration. Skulle kunne arbejde fra 1500-5500 o/m. Altså en smidig motor.....i teorien

Der er købt ind til at renovere gearkassen, mens den alligevel er ude. Er i tvivl om torque converteren - jf. Comp Cams, så passer knasten til en standard converter. Havde ellers næsten besluttet mig for en med 2000 o/m stall som din. Nu kan det godt være jeg venter lidt, og prøver den gamle engang....
Mojn herfra
B
Bebob_429- Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|