Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Trick Flow toppe og standard stempler???

2 deltagere

Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Rene Andersen Man 23 Nov 2015, 07:57

Så spørger vi igen..... Shocked

Jeg er lun på de her topstykker fra Trick Flow http://www.summitracing.com/parts/tfs-51410010-m58
Men i beskrivelsen står der man ikke kan bruge Stock pistons. Flere steder på nettet kan jeg læser men godt kan køre med Stock pistons med de toppe, og andre steder at men ikke kan. Arrow

Vi har pillet en top af motoren, og stemplerne har ikke Valve reliefs, de har kun en lille fordybning i center af stempel. Det er en 1989 5.0 block og knasten er denne her. http://www.summitracing.com/parts/cca-35-510-8/overview/

Ved i om jeg kan køre med Stock pistons? Jeg vil ikke til at skifte stempler. Det vil ærgerligt at få dem hjem, og de så ikke kan bruges.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Stickshifter Man 23 Nov 2015, 10:46

Hvis du køre med en "mild" knast plejer der vist ikke at være problemer.  TFS sælger jo i øvrigt selv kit med disse toppe sammen med deres Stage 1 knast som værende bolt-on på en motor som din. Om dine stempler har fordybninger nu eller ej nu, har vist mindre at sige, da ventilerne i TW toppene (for øget flow) er flyttet og samtidigt sidder i en anden vinkel. Den nye mere lodrette vinkel give samtidigt øget afstand mellem stempel og ventilhovedet.

Jeg TROR ikke din knast giver nogen problemer, men det skal altid kontrolmåles med noget modellervoks. Er der alligevel en smule for lidt frigang ligger der på nettet end til flere anvisninger på hvordan man fikser det på billigt GDS plan, uden at skulle have motoren skilt af eller ud af bilen. Smile


Sidst rettet af Stickshifter Man 23 Nov 2015, 12:43, rettet 1 gang
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Rene Andersen Man 23 Nov 2015, 11:51

Jeg ringer til TFS i aften og høre deres mening. Mon ikke de hurtigt kan sige go eller no go.
Og Summit har bud på disse toppe nu, så det gjorde da ikke noget det kunne blive dem.
En ting er sikker, der skal ikke Edelbrock på.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Stickshifter Man 23 Nov 2015, 12:57

Rene Andersen skrev: Mon ikke de hurtigt kan sige go eller no go.
det kommer vel an på hvor meget livrem og seler ham du snakker med bruger og hvor tæt på grænsen han tror du er. Det er jo igen en ligning med mange variabler.

Har set andre foreslå at dreje knasten 2 grader bagud hvis man er lige tæt nok på stemplet. Når nogen så øffede over at det jo kunne tage en smule topeeffekt, kom modargumentet at de fleste (ikke prof racere) som skifter knast jo alligevel ikke i forvejen har målt ud (med mikrometerur og gradskive) og indjusteret så knasten står 112% præcist på mærket. Ja nogen stiller jo endda med vilje knasten før/senere for at finpudse effektkurven. Smile
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Rene Andersen Tirs 24 Nov 2015, 11:34

Og det havde du helt ret i....... livrem og seler, så ikke noget klart svar. Og de nævnte også cam timing.

Men beslutning taget vi har vurderet vi godt tør bestille et sæt TFS toppe samt et sæt lidt tykkere toppakning, just in case.
Summit køre rabat på mange produkter i denne uge så der er lidt at hente, samt rabat på international shipping.
Jeg har kik på rocker arms fra Proform parts, de er ikke så høje, så håber på jeg kan undgå valve cover spacers.

Vi sigter efter 9.5:1 i kompression. med E7TE toppene har den 8.6:1

Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Stickshifter Tirs 24 Nov 2015, 11:51

Rene Andersen skrev:Jeg har kik på rocker arms fra Proform parts ....
Proform..... måske tager jeg fejl, men for mig står Proform som billigt kineser skrammel i flotte farver? Scorpion plejer at få anbefalinger i den billigere ende og de er endda made in USA. I en af John motortråde herinde blev der kloget lidt i rullevippearme efter et oplevet havari af samme. Smile
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Rene Andersen Søn 24 Jan 2016, 15:55

Nå lige en opfølgning på spørgsmålet om hvorvidt man kan bruge Trickflow toppe og standard stempler.
Det kan man godt.... Very Happy
Jeg valgte at spartle navnet væk med noget alu spartel, og derefter male dem sorte som resten af motoren.

Trick Flow toppe og standard stempler??? 29d7iu

Trick Flow toppe og standard stempler??? 2ljjo77

Trick Flow toppe og standard stempler??? N6sw3k


Og monteret i motorrummet, skal der godt nok kikkes nøje efter før man opdager det ikke er jerntoppe. Cool


Sidst rettet af Rene Andersen Søn 24 Jan 2016, 16:02, rettet 1 gang
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Rene Andersen Søn 24 Jan 2016, 16:00

Og med spørgsmålet om man kan have rulle vipper under standard ventil dæksler, så jo det kan man også Trick Flow toppe og standard stempler??? 4140651677

Så nu skal jeg bare have dem her monteret.

Trick Flow toppe og standard stempler??? 10gae89
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

Trick Flow toppe og standard stempler??? Empty Sv: Trick Flow toppe og standard stempler???

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum