Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tankmåler-justering.

2 deltagere

Go down

Tankmåler-justering. Empty Tankmåler-justering.

Indlæg af Stickshifter Søn 15 Apr 2018, 14:05

I et eller andet forum på nettet så jeg engang en nævne at ALLE de nye tankmålere man kan få til en klassisk mustang grundlæggende er lavet forkert. De afgiver et lineært signal i forhold til svømmerens niveau, mens de originale har en progressive målning som er tilpasset de gamle instrumenter. Det betyde at de bedre repro-tankmålere måske rammer ok ved tom/fuld tank men viser forkert der imellem.
Min håndskitse er resultatet af en manuel målning på en original tankmåler, sammenlignet en af NPDs "forbedrede" repro'er. Mine tilføjede streger forsøger at vise at man har sådan en repro i tanken og ½ fuld tank vil tankmåleren viser at der kun er en 1/4 tank tilbage. Det er da en fejlvisning der er til at få øje på.  Rolling Eyes

Tankmåler-justering. 00110


Sidst rettet af Stickshifter Ons 18 Apr 2018, 17:24, rettet 1 gang
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tankmåler-justering. Empty Sv: Tankmåler-justering.

Indlæg af Stickshifter Ons 18 Apr 2018, 17:23

Jeg kan ikke huske oprindelsen af den tankmåler jeg har monteret, men har konstateret at dens fejlvisning absolut ikke er mindre, hvilket er ret irriterende at køre med. Det er bare ikke en fejl der er sådan lige vupti at fikse, ud over at købe en original tankmåler. I mit tilfælde er der så det tillægsproblem at tankmåleren også er ombygget til at holde en elektrisk benzinpumpe som sidder i tanken. Det eneste seriøst brugbare jeg er kommet forbi er MeterMatch. Elektronik på størrelse med en lille tændstikæske som sættes imellem tankmåler og instrument. Den giver 4 målepunkter hvor man kan justere instrumentets visning ( jeg valgte E, 1/4, 1/2 og F) så laver elektronikken selv linjen mellem disse punkter.


Tankmåler-justering. Pict0110


Jeg pumpede 62 liter ud af min 60 liters tank og der var der stadig nok benzin i bunden til at indsprøjtningen kunne lave tryk. 3 liter mere i tanken blev sat som E, +15 liter som 1/4, +15 liter som 1/2 og med resten tilbage i tanken blev F.
Det drillede lige en smule, da en kombination af at instrumentet reagere langsomt, at jeg til min egen overraskelse nåede næsten at tømme batteriet og at min tank måler tilsyneladende har et "dårligt" sted lige omkring 1/4 tank, fik instrumentet til periodisk at opføre sig underligt og ustabilt. Det gav lige nogle store panderynker inden der var styr på tingene. scratch  ..altså man fyldte 5 liter på at så faldt instrumentvisning en kvart tank..... Very Happy
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tankmåler-justering. Empty Sv: Tankmåler-justering.

Indlæg af John Fre 20 Apr 2018, 09:43

Er det ikke bare sådan, at repro stort set altid er ringere, ene og alene grundet produktionsomkostninger, som ikke må koste noget i dag.

For det kan jo ikke være grundet fortidens teknologi. Den burde være pære let at kopiere, med mindre jeg tager fejl og det rent faktisk er fordi vi faktisk bliver dummere og dummere Very Happy

Tankmåleren har været oppe og vende mange gange, som et eksempel på at repromålere i takt med tankuret, ikke rigtigt er lykkedes. Det er lidt af en gåde hvorfor det ikke rigtigt virker efter hensigten, for det burde være noget af det mest enkle at producere med de moderne maskiner man trods alt har til rådighed i dag. Måske det egentlige problem er manglende menneskelig indsigt og ikke mindst sammensætningen af råvarer. Billigst sælger altid bedst.... eller måske snarere mest.

Forøvrigt, tak for indlægget, som jo giver stof til eftertanke. For mit vedkommende betyder det, at jeg nyder de originale ure, incl. tankmåler endnu mere - også selvom tankmåleren viser prograssivitet med lidt for høj hastighed Very Happy Tankmåler-justering. 4140651677
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

Tankmåler-justering. Empty Sv: Tankmåler-justering.

Indlæg af Stickshifter Fre 20 Apr 2018, 12:11

Tror det var NPD Rick som engang skrev på VMF omkring kvalitetsstumper, at det var en tabt krig, da 90% af dem der skal købe stumper nærmest udelukkende kikker på prisen. Hvilket vist var en af årsagerne til at de selv tit både har en billigst og en bedst udgave af i kataloget.

Eneste kommentar jeg har til dette billed er (ud over at det er originalen til højre), læg mærke til at styretappene på de to er på linje. Suspect ...jeg elsker kinesien!  Laughing  

Tankmåler-justering. Pict0111

Fik i øvrigt pengene tilbage på nogle Marti concours kølerslanger, efter at Rick ham-selv havde konstateret at min påstand om at de var 1" for korte var korrekt. Chancen for at få dem til at sidde ordenligt var stort set ikke eksisterende, med mindre man flyttede motor frem, eller køleren tilbage. Laughing
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tankmåler-justering. Empty Sv: Tankmåler-justering.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum