Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

B&M shift kit til C4

4 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

B&M shift kit til C4 Empty B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Lør 26 Okt 2013, 20:25

Inden længe er planen at jeg skal have mit B&M shift kit monteret i gearkassen.
Og i den forbindelse, vil jeg høre om der er noget særligt jeg skal tjekke samtidigt når nu jeg har det skilt ad?
Og hvor meget olie er det nu lige der kan være på sådan en C4?

Kittet jeg skal have i er dette:
http://www.summitracing.com/int/parts/bmm-50227/overview/

Der en 4 siders manual med 18-20 punkter der fortælle step by step hvordan det skal gøres.

I samme forbindelse, vil jeg også skifte mit transmissions oil pan til et repro Deep pan fra Scott Drake. (inspiration fra Hr. Hesel)
http://www.summitracing.com/int/parts/sdk-c5zz7a194sd/overview/

Her ses et originalt i midten. Wink 

B&M shift kit til C4 <a href=B&M shift kit til C4 Qwfb" />
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 27 Okt 2013, 11:01

Først og fremmest, så tag billeder fra første færd. Uanset hvor meget man mener at kunne huske, når man står midt i adskillelsen, så ender man altid med at blive i tvivl undervejs.

Du skal være omhyggelig med rengøring og ellers følge manualen slavisk hele vejen i gennem.

Så er det meget vigtigt, at du spænder ventilhus efter foreskrevne specifikationer. 

Og lige så vigtigt, at du får din kikdownfunktion sat ordentligt, da mekanismen er med til at styre olietrykket/flowet i gearkassen.

Når du er i gang, løber du ligeledes over begge bremsebånd. Og her skal du bruge en 1/4" momentnøgle, som du forøvrigt også skal bruge til ventilhuset. 

Når bremsebånd er strammet op efter specs, skal de løsnes igen, ligeledes efter specs. og kontramøtrikkerne spændes for låsning. 

Disse kontramøtrikker skal samtidig tætne for gearolie og kan købes nye, hvor sealing er integreret i møtrikkerne. Har du ikke nye, kan du sagtens genbruge de gamle, som så får en lille smule flydende siliconepakning inden montage.

Kort fortalt, følg manualen slavisk, tag billeder af alt fra første færd og vær omhyggelig med rengøring, så er jeg sikker på at du også her kommer sikkert i mål Cool
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Søn 27 Okt 2013, 15:45

Jeg takker John
Det er første gang jeg skal pille inde i sådan en C4:D  men en gang skal jo være den første.
Det er en meget detaljeret manual der er med kittet, så er rimelig fortrøstningsfuld...... endnu Wink 

Lyder det her rigtig? taget fra brugsanvisning.

STEP 4. Adjust the front band: Loosen the outer jam nut with 3/4" wrench. Tighten the band adjusting screw to 120-in.lbs. and back off 1-3/4 turns. Hold band adjusting screw in this position and tighten jam nut securely.

Man skal lige holde med momenterne i manualen, for nogen gange bruges der in.lbs. og andre gange ft.lbs Shocked 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 27 Okt 2013, 16:45

Rene Andersen skrev:
Lyder det her rigtig? taget fra brugsanvisning.

STEP 4. Adjust the front band: Loosen the outer jam nut with 3/4" wrench. Tighten the band adjusting screw to 120-in.lbs. and back off 1-3/4 turns. Hold band adjusting screw in this position and tighten jam nut securely.

Man skal lige holde med momenterne i manualen, for nogen gange bruges der in.lbs. og andre gange ft.lbs Shocked 
Det lyder rigtigt og vedr. intermediabåndet.

Low reverse båndet skal spændes med samme moment, men releases med 3 omgange inden du spænder kontramøtrikken.

Og du har ret, man kan hurtigt komme galt afsted hvis man roder rundt i de forskellige momentangivelser.

120 in lbs bliver nogle steder til 10 ft lbs, som er det samme. Konverteret om til 13.5 NM eller 1.3 kg-m

Mener faktisk ventilhuset skal spændes med samme slutmoment, men under alle omstændigheder, så krydstjek selv, så du ender med det rigtige hver eneste gang du skal spænde disse enheder.


En lidt simpel årsag til at jeg selv altid regner om til kg-m , er at jeg kan forholde mig til dette. Forstået på denne måde:


På en lastbil, skal hjulene spændes med 60 kg-m . Det er det samme som at hænge en vægt på 60kg ude på enden af en stang på en meter. Det er da til at forståSmile 

Topstykker skal typisk spændes med et moment på 10 kg-m . Igen samme forhold som ovennævnte - 10 kg på en meter stang osv.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Søn 27 Okt 2013, 17:12

[quote="John
Og du har ret, man kan hurtigt komme galt afsted hvis man roder rundt i de forskellige momentangivelser.

120 in lbs bliver nogle steder til 10 ft lbs, som er det samme.[/quote]

Og lige præcis det der står i 64½ shop manualen Very Happy 
Har aftenvagt i næste uge på arbejde, tror sørme jeg tager shop manualen med, og terper C4 gearkasse Wink 
Håber stadig på et par tørvejs dage inden sæsonen slutter, så jeg kan få leget lidt med den gearing bagi bounce inden jeg roder med gearkassen.

Hvor meget olie var det lige der skal på sådan en C4:?:
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 27 Okt 2013, 18:01

Cool  Det er nærmest umuligt at svare på!

Afhængig af hvilken gearkasse, hvilken converter, hvilket bundkar, ekstern oliekøler og i det hele taget, afhængig af hvor adskilt gearkassen har været.

Derfor kan et rigtigt svar gå lige fra 5 liter til 10 liter.


Er alt standard og gearkassen til en Mustang 289, tager den ca 9 liter alt incl.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Lør 23 Nov 2013, 11:38

Godt så, er i fuld gang med mit lille projekt, og nu har jeg lige et spørgsmål til panelet.
Under step 11 i den ellers meget udførlige manual til shiftkittet står der.

64 only: Remove cut-back valve spring. Install 9/32" steel ball supplied with the kit on top of the cut-back valve.

Og lige for at være 100% sikker hvad menes der med det? skal kuglen i hullet hvor fjederen sidder, eller skal den på den anden side af cut-back valven? scratch 

Se billede.

B&M shift kit til C4 Xtdw
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Lør 23 Nov 2013, 13:02

Ja, kuglen skal ind før ventilen. 

På denne måde blokere kuglen for ventilen, som ikke kan lukke ned for trykket på noget tidspunkt, uanset omdrejninger og load. 

Du får på denne måde et nærmest konstant højt tryk og hurtigere gearskifte.

Søger man lidt, finder man en anden måde at ændre dette tryk på, nemlig at sætte fjederen ind før ventilen.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Lør 23 Nov 2013, 13:49

Mange tak John, så kan jeg jo godt fortsætte Very Happy 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Lør 04 Jan 2014, 18:37

Nå, men det her lille projekt gik så i stå, da hele december og julen blev helliget i arbejdets tegn = stort set ingen fritid.

Men skal jo videre. Og er kommet til step 17 i manualen, hvilket, der så lige kommer et spørgsmål frem ved.
Jeg citere lige beskrivelsen

Lay the transfer plate in front of you with the passages up. Install separator plate in place on transfer plate. Do not use a gasket. Install hold-Down plates in Their proper positions.

Kan det være rigtigt man ikke skal bruge en pakning imellem de to dele? Der fuldte heller ikke en ny med sættet.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Lør 04 Jan 2014, 23:34

Rene Andersen skrev:Nå, men det her lille projekt gik så i stå, da hele december og julen blev helliget i arbejdets tegn = stort set ingen fritid.

Men skal jo videre. Og er kommet til step 17 i manualen, hvilket, der så lige kommer et spørgsmål frem ved.
Jeg citere lige beskrivelsen

Lay the transfer plate in front of you with the passages up. Install separator plate in place on transfer plate. Do not use a gasket. Install hold-Down plates in Their proper positions.

Kan det være rigtigt man ikke skal bruge en pakning imellem de to dele? Der fuldte heller ikke en ny med sættet.

Det har du forstået rigtigt  Smile 

Ventilhuset er delt i to dele - top og bund.

Der i mellem ligger en seperatorplate og en pakning. Pakningen skal ligge mellem seperatorplate og nederste del af ventilhuset.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Søn 05 Jan 2014, 06:11

Takker igen igen.
Det der lige forvirrede mig, var at da jeg skilte ad, var der en pakning imellem. Men i beskrivelsen står der at der IKKE skal bruges en pakning.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 05 Jan 2014, 11:41

Rene Andersen skrev:Takker igen igen.
Det der lige forvirrede mig, var at da jeg skilte ad, var der en pakning imellem. Men i beskrivelsen står der at der IKKE skal bruges en pakning.

Jeg har lige slået det op i min gearkassebog og her stemmer det helt overens med den beskrivelse du har fået med.

Her er ventilhuset til C4 bygget op i 4 moduler - en øvre og nedre del (ventilhus) og i mellem en seperatorplade og en enkel pakning.

Her lægges pakningen mellem seperatorplade og nederste del af ventilhuset, altså som du har fået det beskrevet. Hvorfor du finder to pakninger, kan jeg ikke svare på.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Søn 05 Jan 2014, 13:46

Lige for at være helt sikker, og at jeg har forstået det rigtigt.

Imellem transfer plate og separator plate skal der IKKE være en pakning (som beskrevet i manualen)
Der SKAL være en pakning imellem separator plate og casting?

I step 18 står der: install transfer plate assembly on casting. On 64 models make sure check bals are in place. Install seven medium length valve boy bolts in place

Det der lige forvirre mig, er at der ikke står noget om man skal bruge en pakning imellem. Og der fulde heller ikke en ny med kittet.
og lige for at bekræfte jeg fandt ikke 2 pakninger, vi misforstod vist hinanden.

Men jeg kan vel godt genbruge den gamle pakning eller skal jeg erhverve mig en ny?

Jeg takker for hjælp, det er første gang jeg tomle med sådan en tingest  Wink 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 05 Jan 2014, 15:10

Rene, prøv lige at se disse illustrationer. Det er det nemmeste lige i første omgang.

B&M shift kit til C4 <a href=B&M shift kit til C4 06gu  " />

Dette billede er et traditionelt ventilhus på C4

B&M shift kit til C4 <a href=B&M shift kit til C4 3ucw  " />

Dette billede er fra en PDF som er lavet om til JPEG. Håber det kan ses.

Det er ventilhuset fra en 64'er


Neden under, er billedet fra 65-66 ventilhus, ligeledes convertet til JPEG.

B&M shift kit til C4 <a href=B&M shift kit til C4 Jnqh  " />


Hvis vi nu er enige om at ventilhuset består af 4 overordnede dele, en øvre- og nedre del og i mellem en seperatorplade og en enkel pakning.

Hvis det er denne pakning du er i tvivl om, så skal du have den med, uanset om du har en ny eller ej.

Jeg aner ikke hvor meget du har modificeret, men typisk resulterer de fleste modificationer i ventilhuset også boringer i moderatorpladen. Disse nyborede huller skal matche pakningen. Har du derfor ikke en ny matchende pakning, bliver du nødtil at lave disse huller i pakningen inden du samler ventilhuset, eller kommer det ikke til at fungere.

Om vi taler helt forbi hinanden, aner jeg ikke, men er det tilfældet, må du forsøge en gang mere.... jeg kan nemt være lidt tungnem efter mange dages ferie  Very Happy


Edit: billederne blev for store, jeg forsøger at gøre dem lidt mindre.... Twisted Evil
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 05 Jan 2014, 15:18

64 ventilhus

B&M shift kit til C4 <a href=B&M shift kit til C4 8nan  " />



64-66 ventilhus

B&M shift kit til C4 <a href=B&M shift kit til C4 Yh62  " />
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 05 Jan 2014, 15:40

John skrev:Ja, kuglen skal ind før ventilen. 

På denne måde blokere kuglen for ventilen, som ikke kan lukke ned for trykket på noget tidspunkt, uanset omdrejninger og load. 

Du får på denne måde et nærmest konstant højt tryk og hurtigere gearskifte.

Søger man lidt, finder man en anden måde at ændre dette tryk på, nemlig at sætte fjederen ind før ventilen.

Rene, jeg har fået skrevet noget bullshit her, så for guds skyld, vent med at samle ventilhuset færdigt før du lige får rettet denne misforståelse.

Cut back ventilen SKAL sidde som den hele tiden har siddet og kuglen incl fjeder, skal sidde i forlængelse af ventilen.

Jeg beklager sgu meget og kan ikke svare på hvorfor jeg skrev det sludder som jeg nu engang fik gjort.

Årsagen til at du lægger kuglen ind sammen med fjedren, er simpel nok. I stedet for en kraftigere fjeder, vælger man i stedet en kugle som strammer fjederen op og derfor pr automatik bliver strammere.

Du får et meget hurtigere gearskifte på denne måde.....

Håber du kan nå det endnu og samtidig kan tilgive denne bøf.......
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Søn 05 Jan 2014, 15:53




Hvis vi nu er enige om at ventilhuset består af 4 overordnede dele, en øvre- og nedre del og i mellem en seperatorplade og en enkel pakning.

Hvis det er denne pakning du er i tvivl om, så skal du have den med, uanset om du har en ny eller ej.

Jeg aner ikke hvor meget du har modificeret, men typisk resulterer de fleste modificationer i ventilhuset også boringer i moderatorpladen. Disse nyborede huller skal matche pakningen. Har du derfor ikke en ny matchende pakning, bliver du nødtil at lave disse huller i pakningen inden du samler ventilhuset, eller kommer det ikke til at fungere.

Om vi taler helt forbi hinanden, aner jeg ikke, men er det tilfældet, må du forsøge en gang mere.... jeg kan nemt være lidt tungnem efter mange dages ferie  Very Happy



Jep vi er helt enige i at der er 4 dele  Very Happy 
Kanon med de billeder du har vedhæftet. Har faktisk bestilt en cd omhandlende C4 gearkasser fra summit, som nok lander om et par uger.

Og som du skriver har jeg nemlig boret 2 huller i transfer plate op med et 1/8" bor. og der giver jo god mening i, at de huller i pakningen også skal forstørres. Egentligt sjovt det slet ikke er nævnt i den ellers meget udførlige manual til kittet.  No  og at det heller ikke nævnes, at man lige skal huske pakningen når man skal samle det igen.
Jeg tror jeg har "fattet" det nu, så næste gang jeg har lidt fritid, kan jeg samle færdigt.

P.S. det er nu nok mig der er lidt tungnem, pga. manglende jule ferie  Arrow 

Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Søn 05 Jan 2014, 15:55

John skrev:
John skrev:Ja, kuglen skal ind før ventilen. 

På denne måde blokere kuglen for ventilen, som ikke kan lukke ned for trykket på noget tidspunkt, uanset omdrejninger og load. 

Du får på denne måde et nærmest konstant højt tryk og hurtigere gearskifte.

Søger man lidt, finder man en anden måde at ændre dette tryk på, nemlig at sætte fjederen ind før ventilen.

Rene, jeg har fået skrevet noget bullshit her, så for guds skyld, vent med at samle ventilhuset færdigt før du lige får rettet denne misforståelse.

Cut back ventilen SKAL sidde som den hele tiden har siddet og kuglen incl fjeder, skal sidde i forlængelse af ventilen.

Jeg beklager sgu meget og kan ikke svare på hvorfor jeg skrev det sludder som jeg nu engang fik gjort.

Årsagen til at du lægger kuglen ind sammen med fjedren, er simpel nok. I stedet for en kraftigere fjeder, vælger man i stedet en kugle som strammer fjederen op og derfor pr automatik bliver strammere.

Du får et meget hurtigere gearskifte på denne måde.....

Håber du kan nå det endnu og samtidig kan tilgive denne bøf.......



Ingen problemer, det bliver noteret og rettet ved næste garage besøg Very Happy 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Tirs 07 Jan 2014, 23:39

Rene Andersen skrev:
Ingen problemer, det bliver noteret og rettet ved næste garage besøg Very Happy 

Rene, du skal ikke fortage dig noget før du har fået 100% vished vedrørende din early cut back valve modificering.

Jeg er blevet fuldstændig rundtosset og kan simpelthen ikke vide mig sikker på et korrekt svar til dig.

Alle 67-up cut back valves, skal have en kugle i boringen før ventilen for hurtigere skift, men kører uden fjeder. Den er sikker, men 

jeg kan simpelthen ikke finde et sikkert svar på en early, som også har fjeder originalt.


Har du ikke mulighed for at skrive til Transgo og få et svar fra denne kanal..... jeg beklager sgu, at have gjort spørgsmålet til rent gætværk.
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Ons 08 Jan 2014, 12:17

All right John, jeg vil prøve at forske i det.
Men efter at have læst teksten igen og igen

64 only: Remove cut-back valve spring. Install 9/32" steel ball supplied with the kit on top of the cut-back valve.

Er jeg ret sikker på at ventilen skal monteres først, derefter stål kuglen, og til sidst fjederen.


Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Lør 29 Mar 2014, 19:19

Lige en update på mit "lille" problem.
Efter en del research og læsen manual igen og igen, kom jeg frem til at stål kuglen skulle være imellem cutback valve og fjeder.

Så i dag blev der kørt 70 km i det gode vejr, og det ser ud til at virke efter hensigten. Der bliver i hvert fald skiftet gear noget hurtigere end sidste år. Shocked 
Så sammen med mit nye 3.55 bagtøj, kan jeg vist roligt sige at jeg har fået en bil der er noget kvik på aftrækkeren  cheers
 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Stickshifter Søn 30 Mar 2014, 22:09

Det er næsten ikke bedre fornemmelse end når noget man har kæmpet med til slut viser sig at virke efter hensigten.  Smile 

Hvad siger du i øvrigt til din nye "sports" gearing i praksis? Nogen vil sikkert synes motoren tager alt for mange omdrejning, selv om det jo var standard gearingen til de fleste sjove modeller.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af John Søn 30 Mar 2014, 22:20

Rene Andersen skrev:Lige en update på mit "lille" problem.
Efter en del research og læsen manual igen og igen, kom jeg frem til at stål kuglen skulle være imellem cutback valve og fjeder.

Så i dag blev der kørt 70 km i det gode vejr, og det ser ud til at virke efter hensigten. Der bliver i hvert fald skiftet gear noget hurtigere end sidste år. Shocked 
Så sammen med mit nye 3.55 bagtøj, kan jeg vist roligt sige at jeg har fået en bil der er noget kvik på aftrækkeren  cheers
 

Det var da fedt at læse. Og du endte ikke i nogle ommere?
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Rene Andersen Man 31 Mar 2014, 00:05

Jeg skal lige vænne mig til gearingen, og shift kittet. Jeg har ikke været vandt til sådan noget før. Nu var det mest små veje jeg kørte på, og jeg lagde ud med at køre 50 miles i timen som jeg plejer, men syntes det egentligt det gik lidt langsomt.
Nu har jeg ikke målt min fart, men tror at jeg køre ca 80 km/t når den står på ca 60 miles.
Og der snore den ca 2400 omdr.
Det må have været en lang vinter, for jeg kan slet ikke huske hvad mit taco meter stod på med den gamle gearing.

Men jeg tror nu nok det skal blive godt. De der røde banditter under bilen kunne godt buldre lidt voldsomt ved de 80 km/t sidste år, så ved at få hævet omdrejningerne lidt håber jeg (konen) at det aftager lidt.

Gearingen "synger" lidt når jeg køre, når bilen triller er der ingenting, men giver jeg lidt gas kommer det, mon ikke bare det hele lige skal køres ind.

Så alt i alt, burde det hele passe sammen nu, fra motor til gearkasse (converter) til bag gearing.

@john jo der var en lille ommer. Da jeg havde samlet skifte ventilen første gang, havde jeg ikke fået pakningen med. Men jeg havde ikke sat den i bilen.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

B&M shift kit til C4 Empty Sv: B&M shift kit til C4

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum