Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The beginning

4 deltagere

Go down

The beginning Empty The beginning

Indlæg af King of Bracket Tors 13 Mar 2014, 19:45

Under den lille revolution som foregår i værkstedet og ikke mindst loftet over (mere herom senere) dukker en del sjove og glemte ting frem... feks dette tidlige værk af en ca 12 årigs første hotrod øvelser king

Konstruktionen blev skabt som en følge af et fejlslagent tuningsforsøg af den originale Motobecane 50cc motor, hvilket betød at man jo måtte kigge sig om på hyllerne efter anden velegnet drivkraft  scratch

Manglen på gearkasse og kobling betød en lidt særpræget startteknik - man hankede op i sadlen og løftede baghjulet fra jorden og løb den afsted på forhjulet mens man holdt gashåndtaget i bund - når god fart var opnået slap man og hoppede op i en koordineret bevægelse så det passede med at hjul og r.. ramte hhv asfalt og saddel samtidigt, hvilket var lige akkurat nok til at slå stemplet over kompressionspunktet én gang - rigeligt til at starte en god gammel B&S motor bom - den gik som en Harley og trak som en bryggerhest, sådan føltes det ihvertfald for en 12 årig knægt Very Happy

The beginning 2zolovl
The beginning 1070y9s
The beginning 9kcmiv
The beginning 29ffd6o
The beginning 10y2g6t
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af John Tors 13 Mar 2014, 20:20

Very Happy  Very Happy  Very Happy  Very Happy 

Sjov lille historie og hold da op hvor er den tingest dog cool, specielt når kreatørens alder tages med i betragtningen. Thumps up!

Var det en gammel havefræser som måtte lade livet?

Er sgu ligeledes lidt pjattet med hele kulissen og lysforholdende du der har fanget klenodiet i... fede billeder Cool
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af King of Bracket Tors 13 Mar 2014, 20:59

Lige nøjagtig min fars gamle havefræser ja!  Very Happy 

Og tak!, det var faktisk osse lyset og stemningen der fik mig til at snappe billederne og efterfølgende inspirationen til at fortælle historien Smile 

Glemte iøvrigt at nævne at den er fabrikeret udelukkende med boremaskine, nedstryger og filebænk da jeg på daværende tidspunkt hverken havde evner eller tilladt adgang til vinkelsliber og svejseværk Very Happy
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af Stickshifter Fre 14 Mar 2014, 11:10

Det loft ser underligt tomt ud kontra mængden af uundværlige grejer jeg mindes stablet op, da jeg sidst havde hovedet inden for i Mustang templet i Mesing.  Shocked 

Fik lige et flashback til mit første motoriserede køretøj som også blev indkøbt i en ung alder. En gammel stivstillet SCO knallert til den svimlende sum af vist nok 50,-. Den blev som jeg husker det udsat for en "speedway styling", dvs forskærm om bagpå med frit forhjul osv. Blev malet i gul og sort og så drønede jeg ellers op og ned af vores villavej. Ja det må jo have været den gang naboer stadigt var besindige mennesker med stor tolerance.  Laughing 

Mindes at jeg vist solgte vidunderet tilbage for nu 100,- til samme klassekammerat som den blev købt igennem. Det havde vist været hans fars.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af King of Bracket Fre 14 Mar 2014, 12:18

Haha, det skal så absolut osse ses som et øjebliksbillede Smile det man ikke ser er kaos'et på de resterende 2/3 af loftet hvor nu også skramlet fra den fritlagte 1/3 er stablet oven i det der var der i forvejen  bounce 

Der bliver fabrikeret hylder mellem spærene og lagt gulvbrædder til den store guldmedalje - målet som holder takten oppe, er at osse få plads på loftet til alt skramlet som bare fylder og ikke tjener et praktisk formål nede i værkstedet, så værkstedet igen kan fungere som værksted og ikke som nu et kaotisk rod hvor man lige skal flytte et par ting oven på et par andre ting for overhovedet at kunne trække donkraften hen til bilen  Mad 
En kraftig medvirkende faktor til at det er nu det store opgør skal stå, er at sønnike, i skarp kontrast til tidens trend, faktisk udviser stor mekanisk interesse, og jeg skal ihvertfald ikke være den der er skyld i at han ikke kan komme til skruestikken! Basketball
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af Rene Andersen Fre 14 Mar 2014, 17:31

Det der, der er sku da ren kult - klasse - sejt osv  king 
Som John skriver, rigtig flotte billeder.
Gid man havde kunne gemme noget af det man byggede dengang. Husker en gokart med motor ala den på billederne, modificerede cykler, og ikke mindst ens første knallert, en Puch Monza 2-gearet. Desværre havde vi ikke meget plads i mit barndomshjem, så det er med tiden blevet smidt ud, før jeg selv fik plads.
Husker også for et par somre siden, da jeg besøgte dig at der var godt fyldt op Wink Så stod der en ældre blok der, ved siden af et par toppe, et andet hjørne en nyere blok, en hylde med div karburatorer, en ikke helt samlet mustang i den ene side osv.

Ser frem til når er er lavet 5S (ja det hedder det på arbejde) så vil jeg da gerne forbi og kikke  Cool 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af King of Bracket Fre 14 Mar 2014, 20:53

Du er altid velkommen Rene Smile glæder mig osse til at kunne lukke folk ind uden først at skulle forklare dem de sikre stier rundt i værkstedet pirat og bare rolig, motorerne bliver nede i varmen Wink 
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

The beginning Empty Sv: The beginning

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum