Nu med Intel.... øh, Willwood inside.
Side 1 af 1
Nu med Intel.... øh, Willwood inside.
Når man nu er træt at at kikke på den grimme Mascot reduktionsventil der sidder i motorrummet og bilens originale godt nok ligger på hylden, men er erklæret for ikke-renoverebar-til-100%-funktionsdygtig-igen, hvad gør man så? Køber en ny brugt original til en større formue på Ebay eller lever med at der sidder noget som ser meget lidt originalt ud i stedet? Hm... den gamle er jo alligevel helt død, så hvorfor så ikke forsøge at putter ny moderne indmad inden i?
Vi presentere: KH reduktionsventil med standard Willwood reduktionsventil samt den "residual" ventil min hovedcylinder mangler til tromlerne inden i.

Dette var beviset på at jeg faktisk en gang i mellem er i værkstedet og rode. Det er faktisk projekt nr 4 på bilen jeg er gået igang med i år.

Vi presentere: KH reduktionsventil med standard Willwood reduktionsventil samt den "residual" ventil min hovedcylinder mangler til tromlerne inden i.

Dette var beviset på at jeg faktisk en gang i mellem er i værkstedet og rode. Det er faktisk projekt nr 4 på bilen jeg er gået igang med i år.

Re: Nu med Intel.... øh, Willwood inside.
Mangler lige at lufte ud, men det ser da vist meget tilforladeligt ud ikk? Det havde været en fordel hvis man havde haft små børnehænder, Der bliver liiiiige en smule pakket i det hjørne af motorrummet, når man nu er så fjollet at fylde bilen med unødvendige ting som ekstra pedaler og power alt muligt. Men så kan jeg jo lære det!



Re: Nu med Intel.... øh, Willwood inside.
Lidt af en geni streg
Nu ved jeg ikke om du søger patent på dimsen, hvis ikke, kan du så uddybe lidt mere

Nu ved jeg ikke om du søger patent på dimsen, hvis ikke, kan du så uddybe lidt mere

John- Antal indlæg : 548
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Re: Nu med Intel.... øh, Willwood inside.
Tja, kan ikke lige levere en fotomontage, da der over længere tid nok har været lidt for meget prototype eksperimenteren over projektet. Men det gamle hus er egentlig bare udhulet med en håndfræser og lige forlænget en smule i snuden, indtil at en almindelig Willwood ventil kunne sidde indeni og indgangshullet i den sad ca hvor indgangshullet normalt sidder på en KH ventil. Willwood'en har lige fået rundet et par hjørner i toppen, men er ellers urørt.
Udgangen sidder jo nedad på en Willwood så den fik et par vinkelfittings således af en at de runde rød universal residual ventiler kan skrues på og sidder lodret bag Willwood'en. Således ender udgangen næsten rigtigt, dog lidt rykket bagud.
Mht "justerskruen" gik jeg fra at gøre den originale virksom da det yderligere ville komplicere projektet og det er jo ikke noget man normalt skal gå og skrue på. Så i stedet skruer man nu "justeringen" helt af og så sidder Willwood justerskruen inden i, dog med selve drejeknoppen fjernet.
Hvis der skulle laves en mk2 ville jeg nok bruge lidt lidt mere krudt på designet af det "låg" der sidder ovenpå. Reelt er det ikke et låg, men nærmere en forhøjning der skal få det til at se ud som om ind- og udgang sidder i helt samme højde (hvilket de ikke gør) og samtidigt låse de fittings man skruer ned i, så man kan skrue bremserør af og på uden at skulle holde kontra.


Udgangen sidder jo nedad på en Willwood så den fik et par vinkelfittings således af en at de runde rød universal residual ventiler kan skrues på og sidder lodret bag Willwood'en. Således ender udgangen næsten rigtigt, dog lidt rykket bagud.
Mht "justerskruen" gik jeg fra at gøre den originale virksom da det yderligere ville komplicere projektet og det er jo ikke noget man normalt skal gå og skrue på. Så i stedet skruer man nu "justeringen" helt af og så sidder Willwood justerskruen inden i, dog med selve drejeknoppen fjernet.
Hvis der skulle laves en mk2 ville jeg nok bruge lidt lidt mere krudt på designet af det "låg" der sidder ovenpå. Reelt er det ikke et låg, men nærmere en forhøjning der skal få det til at se ud som om ind- og udgang sidder i helt samme højde (hvilket de ikke gør) og samtidigt låse de fittings man skruer ned i, så man kan skrue bremserør af og på uden at skulle holde kontra.



Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|