Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

..at the hop!

Go down

..at the hop! Empty ..at the hop!

Indlæg af Stickshifter Lør 20 Sep 2014, 18:34

Har åbenbart haft held med at nuldre så meget med vægt flytning og hjulophæng at jeg, vist for første gang nogensinde med mine 5-blads fjedre, oplevede at baghjulene kunne finde på at steppe mærkbart ved take off. Den slags unoder skal helst hurtigt kureres hvis ikke man vil ødelægge bagaksel eller andet forbundet frem til motoren. Så "westcoast-engineering" måtte tage tænke-hatten på og opfinde en løsning. Jeg lovede Bracket-Kongen billeder når det var blevet testet at det opfundne ikke var totalt håbløst. Testkørslen blev så i dag og umiddelbart havde jeg ikke held af at fremprovokerer de tidligere oplevede hjulhop.

Det blev et sæt "baglæns" caltracs, eller nærmere en low tech-street variant af dem der sælges under navnet Assassin-bars. Lavet ud af de forhåndenværende midler og med ønsket om at have mindst muligt til at hænge ned under bilen som kan fange kantsten og andre forhændringer ude i virkeligheden.  Smile

Ikke synligt på nederste billed er at der sidder et stykke fladjern mellem enden på 3. fjedreblad og fjeder-øjet som sørger for at bolten der holder det hele ikke kan flytte sig frem eller tilbage. Det er i øvrigt samme stykke fladjern justerbolten forrest trykker op i mod.

..at the hop! Pict0113

..at the hop! Pict0112

Det gav i øvrigt lige tanken om at det giver rigtigt meget mening at skrive et gopro kamera (eller tilsvarende) på ønskesedlen. Det er jo et helt genialt stykke hi-tech værktøj til i praksis at aflæse hvad der sker under bilen når der køres.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum