Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Undervogne og badevægte.

Go down

Undervogne og badevægte. Empty Undervogne og badevægte.

Indlæg af Stickshifter Fre 01 Maj 2015, 22:34

I dag havde jeg så igen taget badevægten med i garagen så det kunne afsløres hvor jeg efter de sidste "justeringer" nu var endt henne rent vægtfordelingsmæssigt. Den tidligere måling sagde at jeg den gang havde 56% på forhjulene, i dag sagde den så 53%. Det er vist ca det samme som en gammel Shelby racer! sunny  Begge tal er med ca 80kg placeret i førersædet. Dette er målt uden reservehjul på plads. Men for hver 25kg der placeres på reservehjulets plads på nuværende stadige. flyttes faktisk yderligere ca 1% fra for- til baghjul.  

Uden fører er der i følge badevægten ikke meget mere end måske 10kg forskel på højre venstre, både for og bag og den forskel der er ligger tilsyneladende diagonalt.

Edit.. hov jeg har jo faktisk lavet en måleteknisk bommert, for den gamle måling foregik med næste fuld tank, i dag målte jeg med en nærmere under halv fuld tank, damn..... selv om det jo bare betyder at ændringen i praksis er bedre end det målte.


Med forbehold for fejlvisningen i mit hjemmelavede måleaggregat så siger egenvægten nu ca 1280 kg, hvilket er knapt 30kg mindre end sidste måling. Jeg skal lige have lavet en backup måling ved lejlighed så jeg får en ide om hvor præcist eller langt fra mit hjemmelavede apparatur rent faktisk måler.



Sådan helt tilfældigt men ret apropos stødte jeg i dag på denne faktisk danske video, som også gør brug af badevægt i garagen og nørder endnu dybere i undervogn. Undervogne og badevægte. 4140651677

Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum