Red Stuff brake pads
2 deltagere
Side 1 af 1
Red Stuff brake pads
Nu kunne jeg så ikke vente længere med at se nærmere på de indkøbte bremseklodser fra EBC.
Nu er det måske ikke helt retvisende, når jeg skriver se, for egentligt mener jeg prøve dem på bilen og så er det så heller ikke helt retvisende, for sådan rigtig prøve dem, kan jeg jo ikke endnu, men jeg kan forsøge at montere dem, se om de passer på bilen og samtidig, sammenlige dem visuelt, med de gamle som har kørt ca. 25.000 km.
De gamle har sådan set gjort det godt nok, men når man har prøvet klodser som bare bider bedre, så er det vel ikke helt unaturligt at
forsøge sig med noget kopiering i samme retning.
Raceren kører med EBC Yellow Stuff og min første beslutning gik faktisk på at forsøge med samme klodser på gadebilen (70'eren), men efter lidt overvejelser, endte jeg altså med Red Stuff i stedet, primært grundet den mindre udledning af bremsestøv.
Her er de gamle så afmonteret og som den skarpe iagttager måske kan ane, er der et minimalt slid
[img][/img]
Faktisk er overfladen en anelse mindre på de nye, da de er skærpede i enderne. Til gengæld er der ikke huller til cutterpinde.
[img][/img]
Her sidder de så på plads og ender det med at vi en dag får lidt varmere udetemperatur, kan det ikke udelukkes at det hele bliver shinet lidt mere op ..... gad godt bedde dem ind med samme.....
[img][/img]
Nu er det måske ikke helt retvisende, når jeg skriver se, for egentligt mener jeg prøve dem på bilen og så er det så heller ikke helt retvisende, for sådan rigtig prøve dem, kan jeg jo ikke endnu, men jeg kan forsøge at montere dem, se om de passer på bilen og samtidig, sammenlige dem visuelt, med de gamle som har kørt ca. 25.000 km.
De gamle har sådan set gjort det godt nok, men når man har prøvet klodser som bare bider bedre, så er det vel ikke helt unaturligt at
forsøge sig med noget kopiering i samme retning.
Raceren kører med EBC Yellow Stuff og min første beslutning gik faktisk på at forsøge med samme klodser på gadebilen (70'eren), men efter lidt overvejelser, endte jeg altså med Red Stuff i stedet, primært grundet den mindre udledning af bremsestøv.
Her er de gamle så afmonteret og som den skarpe iagttager måske kan ane, er der et minimalt slid
[img][/img]
Faktisk er overfladen en anelse mindre på de nye, da de er skærpede i enderne. Til gengæld er der ikke huller til cutterpinde.
[img][/img]
Her sidder de så på plads og ender det med at vi en dag får lidt varmere udetemperatur, kan det ikke udelukkes at det hele bliver shinet lidt mere op ..... gad godt bedde dem ind med samme.....
[img][/img]
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Red Stuff brake pads
Har godt set at der er udbredt tilfredshed med de røde på gadebiler. Kører selv med nogle dyre nogen fra Carbotech, som (dengang) var de hårdeste bidene jeg kunne finde (da jeg stadigt stædigt holdt på skiver uden forstærker), uden at det blev ren racergrej som først skulle have varme før der var nogen virkning. At de så støver ret voldsomt er jo bare racerbils sejt...
Ps. er det mon tegn på et ungdommeligt sind når man lige har nedsmeltet en JBL (made in USA) bas enhed under afspilning af noget elektrisk forstærket rytmisk musik på stereoanlægget? Svingspolen ligner noget der har været mere end rigeligt varm og er nærmest smeltet. Heldigvis kan man får rep set til sådan en enhed, hvilket allerede er bestilt fra England. Rock'n'roll skal jo altså helst afspilles med historisk korrekt lydstyrke.
Ps. er det mon tegn på et ungdommeligt sind når man lige har nedsmeltet en JBL (made in USA) bas enhed under afspilning af noget elektrisk forstærket rytmisk musik på stereoanlægget? Svingspolen ligner noget der har været mere end rigeligt varm og er nærmest smeltet. Heldigvis kan man får rep set til sådan en enhed, hvilket allerede er bestilt fra England. Rock'n'roll skal jo altså helst afspilles med historisk korrekt lydstyrke.
Sv: Red Stuff brake pads
Stickshifter skrev:Har godt set at der er udbredt tilfredshed med de røde på gadebiler. Kører selv med nogle dyre nogen fra Carbotech, som (dengang) var de hårdeste bidene jeg kunne finde (da jeg stadigt stædigt holdt på skiver uden forstærker), uden at det blev ren racergrej som først skulle have varme før der var nogen virkning. At de så støver ret voldsomt er jo bare racerbils sejt...
Jeg aner endnu ikke om de røde er meget bedre end det jeg i forvejen kører med, det må tiden vise og det kan ikke gå for hurtigt
Carbotech havde jeg aldrig hørt om før nu og kan se at de ikke er billige, så mon ikke det er noget som også dur. Det må du jo kunne svare på, for går ud fra at du har kørt dem til, eller er det kun din "bas-enhed" du misbruger på ungdommelig vis
Som tidligere skrevet, så valgte jeg de røde frem for de gule og her er det måske værd at pointere, at de gule absolut ikke har problemer med at virke fra start. Altså som kolde. Det er faktisk marginalt hvor meget bedre de bliver i takt med at de bliver varme.
Eneste mærkbare forskel er faktisk, at de begynder at give lyd fra sig når de får "drifttemperatur", dog kun ved langsom kørsel og let bremsning.
Havde jeg ikke fokuseret på brakedust, havde jeg valgt de gule, netop fordi jeg ved de virker og prismæssigt, er de kun nogle få dollars dyrere, men stadig billigere end Carbotech
Stickshifter skrev:
Ps. er det mon tegn på et ungdommeligt sind når man lige har nedsmeltet en JBL (made in USA) bas enhed under afspilning af noget elektrisk forstærket rytmisk musik på stereoanlægget? Svingspolen ligner noget der har været mere end rigeligt varm og er nærmest smeltet. Heldigvis kan man får rep set til sådan en enhed, hvilket allerede er bestilt fra England. Rock'n'roll skal jo altså helst afspilles med historisk korrekt lydstyrke.
Klart ungdommelig kådhed
PS: Har selv et par CV SL15 som kan lave et mindre jordskælv, men lige inden væggene vælter springer en lille knap ud hvor på der står release. Begrunder ikke situationen som ungdommelig kådhed, men blot aldersbetonet hørenedsættelse og derfor en
nødvendighed
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Red Stuff brake pads
Hov det var jo et spørgsmål til mig. Der er alt for meget Ettore Bugatti over mig (jeg vil heller accelerere end bremse), til at jeg skal gøre mig specielt klog på bremseklodser. Men Carbotech'erne bed da betydeligt bedre end de standard klodser (af ukendt fabrikat) de erstattede og EBC var dengang stadigt "ukendte" på klassiske Mustangs. Det var også visuelt synligt at Carbotech'erne tog helt anderledes hårdt fat i skiverne, som at gå fra en bomuldsklud til en korn 100.John skrev: Det må du jo kunne svare på...
Ps. NOS JBL bass er efter hårdt arbejde nu fundet og bestilt fra Holland. I betragting af at det er en forlængst udgået vare og de i fremtiden næppe bliver lettere at finde brugte i ok stand, har jeg også bestilt mig en subwoofer så den i fremtiden lige kan fjerne den værste spidsbelastning fra mine klassikere.
Sv: Red Stuff brake pads
[/quote]
Jeg aner endnu ikke om de røde er meget bedre end det jeg i forvejen kører med, det må tiden vise og det kan ikke gå for hurtigt
[/quote]
Ikke gå for hurtigt Tiden flyver sgu bare og det samme har jeg nu gjort et stykke tid. Er i gang med den tredje tank 99 oktan og det er som nat og dag.
Disse EBC Red Stuff fungere bedre end forventet. Faktisk var følelsen allerede fra dag ét, at noget positivt var i vente, men jeg bremsede meget modrat til at starte med. Nu hvor de ligger 100% til og jeg har testet dem efter nogle WOT test's (Karburatortuning), kan jeg ikke andet end lovprise dem.... jeg er glad og kan kun anbefale disse
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|