Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

3,55 bagtøjsgearing

3 deltagere

Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Man 30 Sep 2013, 21:07

Hey gutter
Jeg har besluttet mig for at prøve et 3.55 gearing i bagenden. Køre i dag med 3.00
Har lidt på fornemmelsen, at der ikke ligger en masse af dem rundt omkring, har ringet og skrevet lidt, uden held.

Så spørgsmålet er så, hvad gør man så. Jeg har fået pris på 9000,- til en ombygning af min klump til 3.55 med spær, og en økonomi tuning med kun ring and pinion gear til 3500,-
Jeg ville nu helst have min gamle klump intakt, hvis nu man fortryder.
Skal man finde en udtjent klump, og få den renoveret, eller skal man købe noget nyt moderne fra Summit?

Er der noget jeg skal være obs på? er der nogen gode gamle brugbare stumper der kan bruges?

P.S. det er til en 64½ mustang bagende Wink 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Man 30 Sep 2013, 23:13

Der et par stykker på Ebay der vist nærmest lever af at bygge klumper til Ford, både 8" og 9". Der får du et hvor kun selve huset og joken er gammelt, alt andet der er slitage på er nye dele. Normalt er der også med en ny spærklump der er forstærket (4 pinion) i forhold til et gammelt original Ford. Kører selv med et der er købt hos ham der hedder Tj eller noget i den stil.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Tirs 01 Okt 2013, 19:35

Det må være ham her Shocked 

http://www.ebay.com/itm/8-INCH-FORD-MUSTANG-MERCURY-OR-STREET-ROD-REAR-TRAC-LOC-POSI-9-550hp-9/331030034038?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D163%26meid%3D1680051044303155568%26pid%3D100005%26prg%3D1088%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D161118281772%26

Og jeg formoder det er ok dele han bruger.
Nu har jeg aldrig handlet på Ebay, hvad med shipping? sender de direkte til hjemme adresse, eller bruger man sin shopusa adresse? Og kan man som fingerregel regne med det bliver ca til kurs 10 sammenlagt.


Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Tirs 01 Okt 2013, 23:57

Ebay kan måske være lidt forvirrende de første gange man handler den vej, men har faktisk endnu aldrig haft nogen problemer, selv om jeg har handlet der en hel del. Heller ikke med at bruge deres Paypal som betalingssystem. Det er tit på Ebay man finder ting som ellers ikke er sådan lige at opstøve og rigtigt meget sælges til fastpris selv om du er på en "auktions" side. Mindre firmaer bruger det simpelthen som en online shop hvor de kan nå en masse mulige kunder.

Jep det er almindelige kendte mærkevare ham TJ bruger og han er åbenbart ret erfaren med at exportere og med at os udlændinge skal betale afgifter af den pris der står på den regning der ligger i kassen. Så man få "rabat" helt uden at spørge. Hvis du forstår hvad jeg mener? Very Happy 

Tror fragten er langt billigst gennem ShopUSA. Tj bruger UPS som er hurtigt og effektivt, men sjældent billigt. Hvis det går ca som med mig vil jeg næsten tro du kan have sådan en ny klump hjemme for noget der ligner 6000,- alt incl. Er der i øvrigt stadigt nedsat told/moms på gamle original dele, som sådan en renoveret klump jo vel må være? Tror der er svært at gøre billigere med mindre man kan opstøve noget brugt i ukendt stand. eller evt selv kan skrue tingene sammen.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Ons 02 Okt 2013, 08:08

Jeg takker, den med rabatten er fanget Very Happy 

Jeg tror, jeg vil kontakte ham, og høre lidt nærmere.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Ons 02 Okt 2013, 13:38

Som jeg husker det trykkede jeg bare køb og betalte gennem Ebay/Paypal systemet og sendte ham en besked på Ebays interne beskedsystem på ønsket gearing osv og nærmest dagen efter var besked om at skidtet var samlet og afsendt.

Når først du har oprettet en bruger på Ebay og Paypal køre alt med betaling, adresser osv nærmest helt automatisk. Så skal man nærmest næsten ikke andet end at trykke på "køb" og efterfølgende godkende at betalingen gennemføres. Så er det ellers bare at vente på at posten ringer på døren. I øvrigt er det god stil på Ebay at huske at give "karakter" til sælgeren efter modtagelse af varen, du får sikkert også den anden vej. Det er et fint system som gør at man kan har mulighed for at se hvem man måske skal være lidt forsigtig med at handel med på Ebay og hvad problemer der evt tidligere har været med samme køber/sælger.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Ons 02 Okt 2013, 13:56

Jeps paypal konto har jeg, den brugte jeg sidste år da jeg skulle betale for mine svinedyre NOS boss replacement valve springs Shocked 
Må se at få oprettet en ebay konto, og få trykket køb Laughing 

Hvordan er det, skal sådan en klump indkøres stille og roligt, eller er det bare at få givet noget gas bounce 
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Ons 02 Okt 2013, 23:26

Rene Andersen skrev:Hvordan er det, skal sådan en klump indkøres stille og roligt, eller er det bare at få givet noget gas bounce 
Indkøres! Det er reelt kron/spidshjul der lige skal have en forsigtig opstart med en par korte rolige ture, med mellemliggende afkøling. Der medfølger instruktion, som så samtidigt angiver hvilken olie han anbefaler af bruge.

Hvis du kender en bagaksel klog kan du jo lade ham se vidunderet før montage. Så kan han let dobbelt tjekke at "tandmærkerne" nu også ser rigtige ud = at det er justeret korrekt op. Har i øvrigt tidligere forsket i ham TJ og det eneste jeg lige stødte på var vist et par stykker der havde oplevet pakdåser der var utætte, hvilke de så fik skiftet uden brok.

Ebay viser jo i øvrigt også priserne i kroner når man er logget på siden som dansker og viser automatisk fragt til dk hvis ellers sælgeren har indlæst det.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Tors 17 Okt 2013, 12:49

Nå for dælen, så kom der en gls mand helt gasrød i hovedet slæbende med en tung pakke:D minsandten om det ikke er en 3.55 gearing.
Så er spørgsmålet hvilken olie der skal på, i parpierne står der non synthenic 80/90 hvilken olie er det herfra
http://www.oliebiksen.dk/shop/olie-til-differentiale-42c1.html
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Tors 17 Okt 2013, 14:49

Det er jo rart når man kan mærke at man har fået lidt for pengene! Den er pga vægten i øvrigt også sjov at montere hvis bilen kun står på bukke og man skal ligge ned og gøre det. pale  

Mon ikke f.eks Castrol Axle EPX 80W-90 kan gøre det. Personligt har jeg flottet mig med 2 liter af nedenstående mærkevare. Very Happy 

www.thansen.dk/product.asp?c=9709575964&n=1706580807&pn=-646459712
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Tors 17 Okt 2013, 15:13

Ja for dælen den er ikke nem at montere liggende ned på ryggen, men på det kom den da.
Så mangler bare olien. Den fra t-Hansen er den fin til sådan en bandit??

Der var iøvrigt en lille tube friktion modifier med, som han påpeger skal bruges. Nu er det bare at gearet er landet oven op det, og det er sprøjtet ud over det hele, så jeg har ikke noget.
Hvor finder jeg sådan noget.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Tors 17 Okt 2013, 15:50

Så køber du bare i stedet noget olie hvor der allerede er blandet "spærguf" i. F.eks Castrol Axle Z Limited Slip 90 fra dit link må være fint. Det med at friction modifier sælges løst er vist en amerikansk specialitet. Uden dette guf kommer det til at ruske og hoppe i sving, da spærpladene med ren olie griber for hårdt i hinanden.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Tors 24 Okt 2013, 19:12

Så blev vejene endelige tørre så jeg kunne få testet min nye gearing.
Og hold da op den kan komme hurtigt op i rpm, den var omdrejningsvillig før, men det er helt anderledes nu, det skal nok blive sjovt til foråret.
Nu passer mit motor setup, stall converter og gearing også sammen. Mangler så lige at få monteret det shift kit jeg har liggende på hylden.

Mange tak for hjælpen.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Fre 25 Okt 2013, 15:00

cheers ... nu begynder det jo at lugte lidt af en rigtig wannabe k-kode. 3.50 var jo standard gearing på sådan en fætter.

Skulle det være rigtigt oldschool gaderacer var 4.56 nok lykken, men ikke engang  retrokongen Mr Hesel er vist hardcore nok til så ondskabsfuld en gearing. What a Face








Ps skulle du senere føle trang til bedre topstykker, så har www.powerheads.com et interessant tilbud man ikke ser ret mange steder, nemlig CNC portede original toppe.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Fre 25 Okt 2013, 16:51

He he det må være en k-kodes lille bror wannabe, det er jo kun en bette 260 der er blevet hisset op:shock: 
Faktisk anbefalede Reime en 3.89 gearing. Men der skal være måde med galskaben. Den skal jo også være til at køre på tur i.

Har godt set de power heads, det kunne cool at få sådan nogen, men heller ikke gratis.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af King of Bracket Fre 25 Okt 2013, 17:33

Mener endda 65 HiPo havde 3.89 som standard med 3.50 som morfar option og 4.11 som rigtig frisk ved havelågen option Very Happy
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Fre 25 Okt 2013, 18:50

King of Bracket skrev:Mener endda 65 HiPo havde 3.89 som standard med 3.50 som morfar option og 4.11 som rigtig frisk ved havelågen option Very Happy
Hvis man kan stole på Recognition Guide bogen siger den at i '65 var 3.50 standard og 3.89 eller 4.11 tilvalg. Samt at i '66/'67 var 4.11 tilvalget udgået. Muligvis er det anderledes hvis vi snakker en Shelby?

Skal vi tviste den lidt mod 260'eren så siger en anden bog at de første 70 stk Ac Cobra'er var udstyret med 3.54 og de efterfølgende fik 3.77.

Nu har jeg i øvrigt praktisk erfaring med 4.11 uden overgear kombineret med dansk motorvejshastighed og kan gætte mig til hvordan en 4.56 så ville føles samme sted. Laughing


Sidst rettet af Stickshifter Lør 26 Okt 2013, 09:03, rettet 1 gang
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af King of Bracket Fre 25 Okt 2013, 22:41

Du har som sædvanligt ret stickshifter, det var 65 Shelbyen jeg havde fået blandet ind i det bounce

Egentlig er Renes og min fortolkning vel nærmest ovre i noget 66 Shelby Hertz wannabee - vi har begge tilføjet highrise og headers oven i HiPo "pakken" mixet med komforten i 3.50 gearing og automatgear med passende stall converter ... i øvrigt sjovt at Shelby (og nogle få nørdede dragracere) allerede i midt 60'erne udnyttede stall converter effekten ved at tage en "for" løs converter fra en 6 cyl, uden at der blev gjort et større nummer ud af det dengang... "Stall converter" begrebet slog vel først for alvor igennem et årti eller to senere.
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Stickshifter Lør 26 Okt 2013, 12:11

King of Bracket skrev: ... i øvrigt sjovt at Shelby (og nogle få nørdede dragracere) allerede i midt 60'erne udnyttede stall converter effekten ved at tage en "for" løs converter fra en 6 cyl, uden at der blev gjort et større nummer ud af det dengang... "Stall converter" begrebet slog vel først for alvor igennem et årti eller to senere.
Logikken bag dette var vel at langt de fleste seriøse dragracere før i tiden var stick shiftere..... its a mans car! Twisted Evil 
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1409
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Rene Andersen Lør 26 Okt 2013, 20:08

Nyt og gammelt.

3,55 bagtøjsgearing  K1ah
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

3,55 bagtøjsgearing  Empty Sv: 3,55 bagtøjsgearing

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum