Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Planlægge motor "renovering".

5 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Planlægge motor "renovering". - Page 2 Empty Sv: Planlægge motor "renovering".

Indlæg af Stickshifter Tors 26 Nov 2015, 22:27

Om det hjælper vej jeg ikke, men Eastwood sælger det der Glyptal og de har forhandlere i Europa, bl.a Sverige og England. Kemi, maling osv fra USA kan være lidt problematisk at få hjem da de normalt ikke vil have den slags med i fly.
Ville personligt ikke selv turde bruge andet end noget man var 200% sikker på var egnet/beregnet til foremålet. Løsrevne malingsflager kan sikkert lave alverdens ulykker hvis de ender de forkerte steder inde i motoren.

Men har du overvejet om det overhovedet er nødvendigt og gør nogen mærkbar forskel for dig? Jeg troede faktisk det her med at male motoren indvendigt på fuldblods racermotorer var en ide der nærmest uddøede igen for nogle årtier siden.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Planlægge motor "renovering". - Page 2 Empty Sv: Planlægge motor "renovering".

Indlæg af Bebob_429 Fre 27 Nov 2015, 17:58

Det er en god pointe - jeg synes bare jeg har set og læst om maling af motoren indvendigt nogle gange, men derfor kan jo sagtens være gammel strøm, at nogle motorbyggere fortsat gør det.

Sagen er den, at jeg har god tid til at få motoren færdig, så jeg vil hellere gøre lidt for meget benarbejde end for lidt. Men jeg har da selv tænkt på om det overhovedet betyder noget som helst... de små ujævnheder bliver vel fyldt med et tyndt lag olie i stedet, som reelt har samme funktion???

Jeg synes der er rigtigt meget "sort magi" i at bygge en motor - langt mere end jeg havde forventet - bare det at vælge vippearme, som Rene ogsaa skal til... Det lyder jo nemt nok når man bare siger rulle vippearme. Men så er der pludselig størrelsn på rullelejet, aluminum vs stål, holdbarhed, og støj.

Jeg har praktisk talt købt alle dele til motoren, så jeg glæder mig til at se resultatet. Krydser fingre for at det bliver godt.
Bebob_429
Bebob_429

Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15

Tilbage til toppen Go down

Planlægge motor "renovering". - Page 2 Empty Sv: Planlægge motor "renovering".

Indlæg af Stickshifter Lør 28 Nov 2015, 15:11

Bebob_429 skrev:Jeg synes der er rigtigt meget "sort magi" i at bygge en motor - langt mere end jeg havde forventet - bare det at vælge vippearme...
Tror måske let man som amatør kommer til at "overtænke" tingene, specielt med alle den info og alle de meninger vi i dag kan finde på nettet. Specielt fordi det vist kun er de få der reelt bygger for at finde den sidste hundrededel på racerbanen og hvor alting derfor skal presses til allersidste dråbe.

Det største problem for os almindelige hobby tunere er vist nærmere at drible uden om stumper i tvivlsom "kineser" kvalitet, noget som verdenen nu om dage tilsyneladende oversvømmes med .... det gælder f.eks også de almindelige reservedele. Som Neil Young så diplmatisk har formuleret det i en sangtitel "Piece Of Crap"!  Very Happy

På min sidder der nogle gamle Crane Energizer rullevipperarme. Kan mindes de bl.a (ud over prisen dengang i ... '95) blev valgt fordi Ford brugte dem originalt på 351"eren i den specielle Cobra R Mustang (1993). Hvis de var gode nok til Fords ingeniører måtte de vel også være gode nok til min milde gademotor. Smile
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1410
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Planlægge motor "renovering". - Page 2 Empty Sv: Planlægge motor "renovering".

Indlæg af Bebob_429 Lør 28 Nov 2015, 19:04

JEG OVERTÆNKER HELT SIKKERT MIT MOTORPROJEKT!

Men på den måde får jeg også vendt en hel masse forskellige muligheder, inden jeg af en eller anden årsag beslutter mig.

Jeg prøvede lige at skrive på det amerikanske forum, og der er bred enighed om, at indvendig coating ikke er nødvendig i en normal motor.

Nu er jeg jo en young punk, så jeg har så meget at lære endnu, og alting ændrer sig efterhånden som man lærer mere.... det er fedt.

Jeg havde kig på mange forskellige vippearme, og jeg havde mest lyst til at købe Harland Sharp's, men det er endt med Com Cams Ultra Pro Magnum i stål. Jeg synes de ser godt ud, og har læst godt om dem, så sådan bliver det så.

Topstykkerne - de gamle 1969/70 351W toppe, skal afsted til cylindermanden efter jul. Han anbefaler at jeg ikke skifter til hærdede ventilsæder - han mener ikke det er nødvendigt. Jeg har købt dem, og de er klar, så toppene kan køre problemfrit på blyfri.

Ville I skifte til hærdede sæder, eller lade være?
Bebob_429
Bebob_429

Antal indlæg : 32
Join date : 09/01/15

Tilbage til toppen Go down

Planlægge motor "renovering". - Page 2 Empty Sv: Planlægge motor "renovering".

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum