Statler & Waldorf
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

"knurre" lyd fra venstre forhjul

4 deltagere

Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Rene Andersen Tors 29 Aug 2013, 16:26

Spørgsmål til panelet:

Jeg har skiftet venstre nederste bærearm, da der var slør i den inderste bøsning.
Nu har jeg kørt lidt med den nye bærearm, men oplever ligesom en "knurre" lød fra den side. Man kan specielt høre det hvis man køre ca 50 miles, slipper speederen og lader bilen trille.

Umiddelbart var det jo at pille den gamle af, og på med den nye, men er det et eller andet specielt, jeg burde have gjort?
Jeg har en 1" swaybar monteret.

Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af John Tors 29 Aug 2013, 18:09

Den er ikke let at svare på, men hvis du ellers har spændt alt og fedtet bærekugle op, så ville et forsigtig gæt gå i retning af bøsningen som holder bærearmen på plads, inde under rammen. Nu ved jeg ikke om den er af gummi eller poly, hvis det altså er en standard arm.

Men hvis du har fået spændt den fast inden du montere alt det andet, specielt strutrod'en, kunne det måske tænkes at den efter montering af strud, samt efterfølgende belastning, sidder og skævvrider..... det forbliver et skud i tågen Surprised
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Rene Andersen Tors 29 Aug 2013, 18:27

Hej John, tak for svar

Det skulle være en standard bærearm købt ved Trimo, mener de kaldte den en deluxe model. om det er gummi, eller poly er jeg svar skyldig. Tror det er en Scott Drake model.

Jeg er ret sikker på, at jeg spændte bøsningen til sidst (bliver lidt i tvivl)
Skulle man spænde den til sidst med hjulet monteret stående på gulvet? det gjorde jeg nemlig ikke.

Har dog også lidt mistanke til et forhjuls leje, men pudsigt det skulle komme lige efter et bærearm skift.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af John Tors 29 Aug 2013, 19:23

Jeg kan umiddelbart kun finde to bærearme fra Scott Drake, begge premium og gummibøsninger indpresset.

De burde ikke være så sarte, da de er ret flexible, men bør alligevel først spændes helt fast når bilen står på jorden.

Tror dog ikke dit problem ligger der hvis du virkelig mener en knurrelyd.

Hjulleje, var selvfølgelig det første jeg tænkte på, men hvorfor skulle det begynde at skabe sig tosset hvis du ikke havde problemer inden skiftet af bærearmen. Du har jo ikke haft lejet adskilt.

Men, så alligevel - for spørgsmålet er om du efter skiftet, er blevet mere opmærksom på lydene fra bilen, lidt ligesom når man har skiftet olie og filtre, jo mener at bilen kører meget bedre...... Smile 

Der er ikke andet for end at du må løbe det hele igennem, rive og flå lidt i det hele og så rent visuelt se efter om alt sidder som det skal, incl. fjeder etc.

Når nu snakken går på bærearme, så kan jeg fortælle dig, at jeg selv har købt nogle sprit nye bærearme. Jeg skulle selvfølgelig lige se hvordan de nu var skruet sammen og opdagede på denne måde, at intet af det bevægelige var smurt, men bare samlet uden hensyntagen til at nogle måske bare ville have monteret dem direkte.

Nu var dette så nogle øverste bærearme, men pointen er bare, smør og efterse altid delene inden montage og tjek rent visuelt ud for fejl og unøjagtigheder, det er jo for det meste, masse fremstillede produkter til forholdsvis små penge..... altså inden kæden af dealere og myndigheder lægger deres respektive provenu oven i .
John
John

Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Rene Andersen Tors 29 Aug 2013, 19:46

Jeg kan heller ikke umiddelbart se at det kan være noget med bærearmen. Har lagt på ryggen i garagen, og kikket og banket på skidtet. Alt er vel smurt.
Jeg har haft hjulet løftet, og drejet det rundt, og syntes jeg kan fornemme en svag lyd, men er ikke sikker, syntes det er mere tydligt i venstre side end højre.
Så Jeg hælder da også mest til et hjul leje.

Jeg når ikke mere i dag, og bilen skal på ca 450km køretur i morgen, starter klokken 07:00 må se om det ikke holder:|
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 20:22

Wow, hvor ender man når man kører 450 km fra Grenå ? Very Happy 

Ps, jeg kan heller ikke komme på andet end hjulleje, når du beskriver det som en knurren...
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Rene Andersen Tors 29 Aug 2013, 20:25

King of Bracket skrev:Wow, hvor ender man når man kører 450 km fra Grenå ? Very Happy 

Ps, jeg kan heller ikke komme på andet end hjulleje, når du beskriver det som en knurren...
He he ca 225km hver vej:D  Noget med en tur til det nordjyske og besøge en nordmand cheers
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af King of Bracket Tors 29 Aug 2013, 21:32

AAah, den ku jeg nok ha regnet ud hvis jeg havde anstrengt mig lidt Razz 
Spændende om han kan få den op og matche XHP-260-1 Wink Very Happy 
King of Bracket
King of Bracket

Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Stickshifter Tors 29 Aug 2013, 23:14

Rene Andersen skrev:
Skulle man spænde den til sidst med hjulet monteret stående på gulvet? det gjorde jeg nemlig ikke.
Det er det korrekte at gøre, fordi hvis man spænder bøsningen mens hjulet hænger frit ned, så vil gummiet i bøsningen sidde i et  konstant kraftigt vrid når hjulet/bærearmen er svunget tilbage op i normal position.
Stickshifter
Stickshifter
Admin

Antal indlæg : 1411
Join date : 23/08/13
Age : 56
Geografisk sted : Vestjylland

https://daekspark.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Rene Andersen Fre 30 Aug 2013, 18:58

Stickshifter skrev:
Rene Andersen skrev:
Skulle man spænde den til sidst med hjulet monteret stående på gulvet? det gjorde jeg nemlig ikke.
Det er det korrekte at gøre, fordi hvis man spænder bøsningen mens hjulet hænger frit ned, så vil gummiet i bøsningen sidde i et  konstant kraftigt vrid når hjulet/bærearmen er svunget tilbage op i normal position.
Det skal jeg selvfølgelig havde fulgt op på.
Men er ikke i tvivl, det er et hjulleje, der larmer. Har haft den på lift, og her var det tydligt at høre.
Tak for input fra hele panelet.
Rene Andersen
Rene Andersen

Antal indlæg : 231
Join date : 25/08/13
Age : 49
Geografisk sted : Djursland

Tilbage til toppen Go down

"knurre" lyd fra venstre forhjul Empty Sv: "knurre" lyd fra venstre forhjul

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum