Herre underholdning...
5 deltagere
Side 12 af 35
Side 12 af 35 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 23 ... 35
Sv: Herre underholdning...
Ja selv flammerne fra motorrummet har du jo helt ubevidst replikeret til UG
Forud havde jeg faktisk også forsøgt mig med alverdens snedige men også så oplagte søgeord at jeg tænkte at du selvfølgelig forlængst havde været der - det var Rich Kopec's historie der gav mig ideen til at fodre onkel google med det næsten alt for simple og oplagte "Race of champions 1966"
Ud fra beretningen må Rich Kopec jo nærmest være én af personerne på billederne!
Forud havde jeg faktisk også forsøgt mig med alverdens snedige men også så oplagte søgeord at jeg tænkte at du selvfølgelig forlængst havde været der - det var Rich Kopec's historie der gav mig ideen til at fodre onkel google med det næsten alt for simple og oplagte "Race of champions 1966"
Ud fra beretningen må Rich Kopec jo nærmest være én af personerne på billederne!
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Herre underholdning...
Nu vi nu er så godt i gang med at genskabe historien i tekst og billeder, er det jo næsten synd at stoppe , så hvor præcist crashede 5R099 (5R100 iflg Kopec ??) d. 27 Nov 1966 ?
Udfra billederne og Rick Kopec's øjenvidneberetning burde det jo være rimelig let at fastslå, og min meningen var at indsætte et kort med et kryds, men jeg er faktisk i tvivl... banens omløbsretning og bilernes kørselsretning på billedet forvirrer mig, og på onboard filmen fra 1965 kan jeg slet ikke finde muren udfor/overfor pitten ?
Bane layoutet fra 1957-1968
Luftfoto over den aktuelle ende af banen fra samme periode
En omgang på banen i 1965
Udfra billederne og Rick Kopec's øjenvidneberetning burde det jo være rimelig let at fastslå, og min meningen var at indsætte et kort med et kryds, men jeg er faktisk i tvivl... banens omløbsretning og bilernes kørselsretning på billedet forvirrer mig, og på onboard filmen fra 1965 kan jeg slet ikke finde muren udfor/overfor pitten ?
Bane layoutet fra 1957-1968
Luftfoto over den aktuelle ende af banen fra samme periode
En omgang på banen i 1965
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Herre underholdning...
King of Bracket skrev:Nu vi nu er så godt i gang med at genskabe historien i tekst og billeder, er det jo næsten synd at stoppe , så hvor præcist crashede 5R099 (5R100 iflg Kopec ??) d. 27 Nov 1966 ?
Udfra billederne og Rick Kopec's øjenvidneberetning burde det jo være rimelig let at fastslå, og min meningen var at indsætte et kort med et kryds, men jeg er faktisk i tvivl... banens omløbsretning og bilernes kørselsretning på billedet forvirrer mig, og på onboard filmen fra 1965 kan jeg slet ikke finde muren udfor/overfor pitten ?
Rick Kopec har nok skrevet forkert, for det rigtige svar er 5R099
Uheldet er nemt at spotte, da det sker lige ud for start/finish og væggen afgrænser området mellem pitlane og grid.
Tager du det udmærkede kort, som du har lagt ud, så kørte de mod sving 1, 2, 3 osv. så her har du kørselretningen
Jeg er stadig imponeret af at du har fundet de billeder, specielt taget i betragtning, jeg har søgt som vandvittig i mange år. Dog har jeg ikke brugt så meget tid de sidste par år, så mon ikke de er lagt op i nyere tid, det vil jeg tro.
Pyhhh, man får sgu lidt blod på tanden igen......
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Herre underholdning...
John skrev:
Pyhhh, man får sgu lidt blod på tanden igen......
Det er godt, foråret er lige om hjørnet! ... Jeg syntes nu stadig du skal få den APP K godkendt, og så afsted til SPA Six Hours - den første mekaniker/ stikrend dreng er selvskrevet
Faktisk er den eneste måde at få en 65-66 fastback FIA godkendt til klassisk ræs ved at bygge den som en Shelby GT350.
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Herre underholdning...
King of Bracket skrev:
Det er godt, foråret er lige om hjørnet! ... Jeg syntes nu stadig du skal få den APP K godkendt, og så afsted til SPA Six Hours - den første mekaniker/ stikrend dreng er selvskrevet
Faktisk er den eneste måde at få en 65-66 fastback FIA godkendt til klassisk ræs ved at bygge den som en Shelby GT350.
Nu begynder det at ligne en sammensværgelse
Min gode ven Per de Blanck, (ham du snakkede med på Spa) stikker konstant til mig og opfordre mig til at gøre bilen historisk korrekt, hvor svært kan det være
Det er altså bare ikke lige til, koster mere end mange penge og vil tage frygtelig mange timer, fritimer vel og mærket.
Hvis man antager jobbet som ren investering, så er der ingen tvivl om at de 125-150k det vil koste, vil komme igen 3-4 gange ved salg. Salg fordi, jeg aldrig ville være i stand til at betale det, som det reelt ville koste at drifte og køre de "rigtige" løb. Jeg er ganske almindelig lønslave og ikke succesfuld selvstændig erhvervsdrivende.
Jeg tror de færreste er klar over hvor mange timer der skal lægges i forvandlingen, men måske man kan danne sig en forestilling, hvis jeg nu skriver, at så godt som alt skal laves om eller udskiftes med andre dele.
For lige at nævne nogle af de mest basale dele, så skal motor, gearkasse, bremser for og bag, de fleste undervognsdele incl. bærerarme, bur, sæder, seler, torqbokse, døre, lygter, tank, fælge, hele dash osv. osv. skiftes til historisk korrekte, samt Fiagodkendte dele.
Bare det at skrive de mest basale ting som skal ændres, får mig næsten til at gispe efter vejret ...... Derfor er jeg ikke klar og har det fint med at kunne bruge den som den er nu
Skal vi endelig dele vores tanker, så har jeg faktisk gået og tænkt over hvor meget der rent faktisk skulle gøres for at få den på plader. Skør tanke, men dog ikke mere skør end jeg bruger mere tid på den, end den anden, hvor jeg får åndenød
John- Antal indlæg : 563
Join date : 24/08/13
Geografisk sted : Sydsjælland
Sv: Herre underholdning...
Må indrømme jeg bliver lidt overrasket over din oplistning, men kan godt se at det næsten vil være nemmere at starte ud med en original bil som udgangspunkt for en app K racer, ikke mindst med tanke på alle de gode special dele du vil være tvunget til at skifte ud med andre tilsvarende eller endda mindre sexede FIA godkendte dele... Ærgerligt for selv om de store løb er horribelt dyre at køre (mener alene start gebyret til SPA Six Hours nærmer sig 30.000 kr) så åbner et FIA HTP osse op for en masse langt billigere former for sjov med en klassisk racerbil, feks kan nævnes Historic Masters på Jyllandsringen her om kort tid.
Nummerplader! tror såmænd godt det kan lade sig gøre at få den synet, mange gruppe 2 biler (eller CT / CGT som det vist hedder i nutid) som bruges til hillclimb eller rally er jo osse synet og på nummerplader... men vil du ikke osse her løbe ind i en del kompromisser omkring feks dæk, medmindre du kører Monte Carlo stilen med ekstra hjul på taget
Nummerplader! tror såmænd godt det kan lade sig gøre at få den synet, mange gruppe 2 biler (eller CT / CGT som det vist hedder i nutid) som bruges til hillclimb eller rally er jo osse synet og på nummerplader... men vil du ikke osse her løbe ind i en del kompromisser omkring feks dæk, medmindre du kører Monte Carlo stilen med ekstra hjul på taget
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Herre underholdning...
Hvad er der nu lige galt med Alex Taylor stilen? Hjulene hængende bagpå og dunkraft, værktøj osv ned i bagagerummet sammen med alt det andet uundværlige til en hel uges race.King of Bracket skrev:.... medmindre du kører Monte Carlo stilen med ekstra hjul på taget
Sv: Herre underholdning...
Stickshifter skrev:Hvad er der nu lige galt med Alex Taylor stilen?
Hmm, at det ser virkelig åndsvagt ud?! dog neutraliseret af de pæne lår, men hun sidder vel ikke ovenpå dækkene mens bilen køres fra løb til løb.
Dog er det garanteret godt for grebet - mindre godt for svingegenskaberne
Meget mere stil over Whiplash camaroen
King of Bracket- Antal indlæg : 381
Join date : 26/08/13
Sv: Herre underholdning...
Det ligner Volvo Amazon fælge?King of Bracket skrev:Meget mere stil over Whiplash camaroen
Whiplash er jo fra en gang race stadigt var simpelt og en dansk US- træfplads stadigt var fyldt med små telte og der var 1 eller 2 campingvogne når det gik vildt til. Som de siger på Viaretro "alt var bedre i gamle dage ...undtagen internettet."
Tror sgutte bettepigen Alex har fysik til at smide store racerhjul op på taget og få dem ned derfra igen. Hun har også opfundet sin helt egen liggende bruge-arme-og-ben-samtidigt teknik når bremseskærmen skal lukkes, da hun ikke har armkræfter nok til at gøre det normalt. Hvor der er vilje er der en vej!
Sidst rettet af Stickshifter Lør 05 Mar 2016, 22:40, rettet 1 gang
Sv: Herre underholdning...
På sådan en fredag med opløftet stemning over tøser og Bronco's er der nu alligevel al mulig grund til at slå sig på flasken. Det der indianer-net har nemlig endnu engang vist hvor flygtigt et medie det er ved at "Man and Machine" videoerne på Youtube er blevet lukket. Videoen tidligere i denne tråd hvor værten Glenn testkørte to Mustang baneracere var bl.a sådan en. Nu havde jeg endda lige opdaget at han havde lavet noget tilsvarende med '68 racer med en 600 hestes 302" med redline godt på en sjove side af 8000 omdr. P. I. S. .......
...og når det nu skal være være alkoholsk, hvorfor så ikke finde en Ak Miller generationen af hotroddere sikkert har gynget med til mens de sparkede dæk.
...og når det nu skal være være alkoholsk, hvorfor så ikke finde en Ak Miller generationen af hotroddere sikkert har gynget med til mens de sparkede dæk.
Sv: Herre underholdning...
"You're not a petrol head, until you've owned an Alfa Romeo – Jeremy Clarkson."
Sv: Herre underholdning...
Der er nu så dejligt ude på landet.... især hvis du har en Ford i garagen!
Sv: Herre underholdning...
Nogen har jo sikkert ferie så hvorfor ikke en teknisk-torsdag?
For dem som ikke allerede har set den her, så skal man altså være forholdsvis udstødnings klog for ikke at føle sig bare lidt klogere efter at have set denne ½ times grundskole i udstødning.
For dem som ikke allerede har set den her, så skal man altså være forholdsvis udstødnings klog for ikke at føle sig bare lidt klogere efter at have set denne ½ times grundskole i udstødning.
Sv: Herre underholdning...
I dag handler det om en overset amerikansk bil som reelt var forud for sin tid og samtidig nærmest var en grandfætter til Mustangen! Nå det sidste overraskede måske? Tja... hjernen bag dagens bil var som de fortæller i videoen Roy Lunn. Er man ikke stærk nok i Ford historien til at genkende det navn, kan man lige læse lidt op på hans historie via linket herunder:
http://www.thetruthaboutcars.com/2014/03/car-guys-gals-you-should-know-about-roy-lunns-resume-ford-gt40-boss-429-mustang-jeep-xj-cherokee-amc-eagle-4x4-and-more/
http://www.thetruthaboutcars.com/2014/03/car-guys-gals-you-should-know-about-roy-lunns-resume-ford-gt40-boss-429-mustang-jeep-xj-cherokee-amc-eagle-4x4-and-more/
Sv: Herre underholdning...
Yuppie-Mustangen har vist altid været placeret i skyggen af sin populære fætter.
Sv: Herre underholdning...
Den her version havde jeg ikke lige set før, men den er sikkert også bedst forstået af folk der interesserede sig for klassisk race, Shelby'er og den salgs.
Sv: Herre underholdning...
Batmobilens (Lincoln Futura) mindre kendte bror. Den må altså have været seriøst spaceage der midt i 50'erne.
Sv: Herre underholdning...
Den her må være perfekt til lige at piske lidt stemning og forventning op om de oplevelser der venter forude her før sæson rigtigt starter.
Sv: Herre underholdning...
Når man ser ovenstående race video kommer man måske i tanke om citatet "Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere" (Colin Chapman). Nedenstående interessante kilp fra et gammel TopGear program modbeviser da vist ikke ligefrem Chapmans gamle påstand.
Sv: Herre underholdning...
Restomodding trenden har nu også ramt elektronikken. Hvorfor smide den gamle flimrekasse ud når den kan trylles til at streame Youtube osv?
Sv: Herre underholdning...
Regnvejr, lille Puch, papegøjeplader og Uno-X.... det kan da næsten ikke blive mere gamle Danmark!
Side 12 af 35 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 23 ... 35
Side 12 af 35
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|